Saddam gewond bij eerste bombardementen op Bagdad

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Saddam gewond bij eerste bombardementen op Bagdad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-03 15:46

'Saddam gewond bij eerste bombardementen op Bagdad'


De Iraakse president Saddam Hussein is donderdagochtend bij de eerste bombardementen van Bagdad gewondgeraakt. Dat heeft de Amerikaanse krant Washington Post vrijdag gemeld op gezag van een anonieme functionaris van de regering in Washington. De Amerikaanse regering noch Bagdad heeft het bericht bevestigd.
De Iraakse minister van Informatie Mohammed Saeed al-Sahaf zei dat Saddam en zijn familieleden "gezond en veilig" zijn. "Zij (de Amerikanen) hebben gisteren de residentie van het gezin van Saddam Hussein als doelwit gekozen, maar dankzij de bescherming van God hebben zij deze aanvallen overleefd", deelde de bewindsman mee.

Mikpunt

De Verenigde Staten gaven donderdag toe dat Saddam het mikpunt van de bombardementen is geweest. Hij zou in een gebouw in het zuiden van Bagdad een bijeenkomst met Iraakse leiders hebben bijgewoond. "Wij hebben een aanwijzing dat hij ten minste gewond is", aldus de functionaris.

Informatie waarover de Amerikanen zouden beschikken zou erop wijzen dat kort na de bombardementen met spoed om medicijnen voor Saddam werd gevraagd. Het is mogelijk dat de twee zonen van de Iraakse leider of een van hen ook bij het overleg aanwezig waren.

Televisie

Kort na het begin van de bombardementen donderdagochtend verscheen Saddam op de Iraakse televisie. Hij veroordeelde de 'kleine' Bush van misdaden tegen de menselijkheid en voorspelde dat Irak de Amerikanen zal verslaan.

De Amerikaanse inlichtingendienst zoekt uit of het inderdaad om een rechtstreekse uitzending ging of dat de rede eerder was opgenomen. Bovendien betwijfelen sommigen of de echte Saddam de Irakezen toespraak. Het is bekend dat de Iraakse leider dubbelgangers heeft die namens hem optreden.

Voorkomen

Australische mariniers gaan volgens een woordvoerder in Canberra in het noorden de Perzische Golf aan boord van handelsvaarders om te voorkomen dat Saddam, zijn zonen of andere hooggeplaatste Irakezen over water ontsnappen. Ook onderzoeken de mariniers of de bemanning van de schepen mijnen plaatst.

Bronnen: BBC, CNN, AP, RTL Nieuws, ANP


Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 15:56

Mickey schreef:
De Iraakse minister van Informatie Mohammed Saeed al-Sahaf zei dat Saddam en zijn familieleden "gezond en veilig" zijn. "Zij (de Amerikanen) hebben gisteren de residentie van het gezin van Saddam Hussein als doelwit gekozen, maar dankzij de bescherming van God hebben zij deze aanvallen overleefd", deelde de bewindsman mee.

Lekker vaag. Amerika zou de opdracht van God hebben om de wereld te redden, vervolgens gaat God Saddam beschermen. Verward Ik begrijp niet dat al die oorlogen in naam van God gaan.

Ik vraag me trouwens af of het echt waar is, want volgens mij zit Saddam Hoessein ergens veilig 'verstopt' waar hij niet zo een, twee, drie gewond kan raken.


Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 17:27

Ik hoop toch zo dat ze die walgelijke vent te pakken krijgen...Dood of levend

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 17:28

De berichten zijn door Us en Irak niet bevestigd. Dus of het werkelijk waar is..........................?

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 17:37

Ik snap ook niet dat ze beiden oorlogen voeren in naam van God..
God wil lijk mij vrede geen oorlog

(L)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 18:42

liever dood, als ze hem levend krijgen komt ie gezellig naar den haag....

Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 20:59

en een langzame dood graag. Extreme duivel

Machie

Berichten: 15955
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 23:59

Anne"]
Ik snap ook niet dat ze beiden oorlogen voeren in naam van God..
God wil lijk mij vrede geen oorlog
[/quote]

ja, zoiets heb ik ook altijd al gedacht

[quote="Indies schreef:
en een langzame dood graag.
Extreme duivel


mmm, en een beetje pijnlijk mag ook wel... of ben ik nu TE bezig?

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 08:08

nee hoor machie het is jouw mening volgens mij.
ik vind het echt walchenlijk die oorloog.

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

Machie

Berichten: 15955
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 10:24

mrnino schreef:
nee hoor machie het is jouw mening volgens mij.
ik vind het echt walchenlijk die oorloog.


Dat vind ik ook wel, maar als ze hem dan toch willen hebben Verward

Ik vind het vreselijk dat al die burgers er weer slachtoffer van worden! Maarja, wat kun je er aan doen ?
Helemaal niks. Bush moet toch doen wat zn papa ook heeft geprobeerd....
Huilen Huilen Verdrietig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blue_flower, ComscoreBot, Domi_94, Eefje_Sammy, Laura1982, Melzazu, Milando, Naboo, noviceh, Rosalie_91, Sigge, Tajmahal, Traiectum, WithinYuuri, xPabloBokt, xPearl en 55 bezoekers