Au! Kat met lange nagels

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janedoe

Berichten: 693
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: Zeeland

Au! Kat met lange nagels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 12:38

Onze kat van 7 heeft zulke scherpe / lange nagels dat het gewoon geen pretje is als hij op schoot komt liggen Boos! . Je hoort hem tegenwoordig gewoon aankomen door het getik op het parket. We hebben al meerdere poezen gehad en die hadden daar nooit last van. Hij heeft een krabpaal en krabplank die hij gebruikt dus die hoeven we niet meer aan te schaffen. Nu ben ik van plan om met 'm naar de DA te gaan om zijn nagels te laten knippen. Zelf durf ik dat niet zo goed omdat ik bang ben dat ik ze te kort afknip. Heb ik wel eens met de cavia gehad, trok 'ie net met zijn pootje op het moment dat ik knipte Huilen en toen knipte ik in het roze gedeelte. (heeft het overleefd hoor!)
Wie gaat er ook met zijn kat naar de DA om zijn nagels te laten knippen??? Ik heb het idee dat ze mij daar al aan zien komen...

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 12:50

Volgens mij doen dierenartsen zoiets alleen als het echt niet anders kan. Als je een kat zijn nagels afknipt neem je ze een heleboel af. Klimmen ed kunnen ze niet goed meer (ik neem aan dat als de nagels geknipt zijn het scherpe puntje er niet meer aan zit) en verdedigen als ze buiten zijn gaat ook niet goed. Je maakt je kat er min of meer invalide mee (Ze zijn veroordeeld tot een leven op de grond) en ik denk niet dat de dierenarts zijn nagels zal knippen alleen omdat JIJ er last van hebt... (Die van ons knijpen altijd met hun nageltjes in je been...ook erg lekker Haha!)

Succes ermee. Ik zou er echt nog eens heeel goed over nadenken, want je neemt je kat echt een heleboel af als je zijn nageltjes gaat knippen. Heb je dat over voor je eigen 'plezier'?

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 13:20

Ik denk dat Janedoe niet bedoelt dat ze er helemaal af gaan hoor. Gewoon even een 'manicure'. Ik knip de nagels meestal zelf en als ik toevallig toch bij de dierenarts moet zijn en ze zijn te lang laat ik ze door hem knippen. Is dus niet raar om dat te vragen, alleen is mijn ervaring dat nagels, krabpaal of niet, vrij snel weer aangroeien, dus dan blijf je lopen (en betalen). Misschien kan je dierenarts je laten zien hoe je dat klusje zelf kan doen. Een vriendin van mij heeft overigens een heel handige knipper (die ik dus zelf ook ga kopen, ik heb nu zo'n simpel knippertje) waar een soort stopper op zit. Maakt het risico om teveel af te knippen kleiner en je bent sneller klaar, dus minder stress bij je kat (en jezelf Knipoog).

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 13:22

De DA heeft laatst ook alle nageltjes van onze kat geknipt toen ze op een hele vreemde wijze een teen is kwijt geraakt.
Het is dus niet erg, en als ze echt zo scherp zijn kunnen ze zichzelf er ook mee verwonden, dus ik zouze er gewoon even afknippen niet al te kort alleen het voorste scherpe puntje.

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 21:48

Ik knip de nageltjes van mijn ene kat ook zelf, hij loopt namelijk ook altijd te tikken. Ik pak hem dan op schoot op z'n rug, en ga rustig elk nageltje af en knip het puntje eraf. Niet te veel, want dan gaat hij bloeden! Je moet echt maar een klein stukje knippen. Beter 3 keer een klein stukje knippen dan 1 keer te veel! Hij vind t ook niet erg, blijft gewoon zitten. Als ik klaar ben, ga ik soms (of de volgende dag) de velletjes er nog voorzichtig afhalen, zodat er een nieuw scherp puntje aankomt.

Succes!

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 21:52

wij knippen ze ook zelf, maar bij 1 kat. de andere durven we niet eens bij in debuurt te komen met nagelknipper Clown. als we degene waar we de nagels wel van knippen eerst helemaal doodknuffelen (niet letterlijk he Knipoog ) kunnen we voorzichtig dr nagels knippen. anders hbe je de rest van je leven littekens op je armen en in je gezicht Ach gut . maar als je gewoon heel goed kijkt en niet te ver bij het leven knipt kan er niks ernstigs gebeuren volgens mij.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 22:10

Onze katten gaan niet naar buiten, dus dan slijten de nagels zowiezo minder snel. Je moet ze af en toe echt even knippen (uitkijken dat je niet in het leven knipt dan gaat het bloeden), anders krullen ze misschien om en groeien in de zooltjes! Onze katten laten dat heel makkelijk doen, je kan natuurlijk ook aan de DA vragen...

Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 15:38

wij knippen de nagels van onze kat nooit. Als ze aan der krabpaal krabt is het wel goed hoor..

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 17:41

Ik knip mijn poezen de nagels ook zelf!!
Ze zijn altijd binnen en komen nooit buiten, ze hebben vanalles om mee te spelen en hebben 3 verschillende krabpalen.
Ik knip ze ongeveer 1x per maand.
Mijn poezen zijn het helemaal gewend en laten het netjes toe.

Sucses.

Groetjes: Corina