Monaco x Tolad x Gondelier

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Monaco x Tolad x Gondelier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 12:15

Dit is dus de combinatie van mijn paardje, en ik ben benieuwd wat de kenners hier daarvan vinden...

Monaco: Animo x Voltaire
Tolad: Duc de Normandie x Enfant de Normandie
Gondelier: Amor

Toen ik hem net twee dagen had kwam mijn dierenarts even kijken, vroeg naar de afstamming en had zoiets van "Monaco? Veel succes ermee dan!"

Volgens mij valt dat allemaal wel mee, maar ik ben benieuwd naar hoe dit paard er "op papier" uitziet volgens jullie...

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 13:23

Monaco is in ieder geval een stuk makkelijker dan zijn vader Animo, het was zelf ook een varken, maar fokt toch zeker niet slecht.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 13:31

Laatst wat ik van hem gehoord heb is dat Monaco gecastreerd is en als sport/springpaard in Spanje terecht is gekomen (via de US en Ierland). Hij zou uitgebracht worden/zijn onder de naam Spencer.

Weet niet of het waar is...

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 22:11

Ik heb ook wat mindere dingen over het karakter van monaco's gehoord, maar ik ken er persoonlijk geen.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 23:11

Ik gok dat ie wel aanleg heeft in het springen, en ook nog mooi in zn bouw en uitstraling is, maar best wel een beetje eigen willetje kan hebben op zn tijd, maar als je dr mee kan omgaan, een heel fijn (wedstrijd)paard kan zijn.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-03 01:52

Da's best een aardige gok Petit Lachen Hij kan inderdaad behoorlijk eigenwijs zijn, maar is goudeerlijk. Wel eens dwarsgelegen, maar daar is hij wel (door mijn instructeur) doorheen gereden. Maar wel heel erg koel in zijn koppie.

Samsam, wat heb je zoal gehoord dan? Mag je ook gerust PBen hoor... Ik ben gewoon benieuwd Lachen

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 19:04

manic schreef:
Samsam, wat heb je zoal gehoord dan? Mag je ook gerust PBen hoor... Ik ben gewoon benieuwd Lachen


Dat het lastpakken zijn, en dat de hengst niet zonder reden naar het buitenland is vertrokken!

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 20:46

Ik heb idd ook al meerdere malen gehoord dat Monaco's lastpakken zijn. Een vriendin van mij heeft er één gereden en dat was ook een aardige etterbak.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-03 20:50

Da's inderdaad wat mijn dierenarts mij ook vertelde, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar (mijn paardje kennende) niks bij kan voorstellen... Lijkt erop dat ik mazzel gehad heb, of mammie heeft een hele goede invloed gehad Lachen

boemel

Berichten: 8394
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 21:53

Bij ons op stal zijn ze bezig een 5-jarige nakomeling van Monaco zadelmak te maken. Gaat tot nu toe boven verwachting. Ze zijn er ook al mee in het bos geweest en ze is erg braaf.

In de omgang is ze altijd heel vriendelijk. Er rijdt nu een meisje van 15 op, want redelijk rijdt, dus over haar karakter niets dan goeds.