Notaris

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-01 20:58

Is dit een bekende (KWPN) hengst? Verward

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 21:01

Jazeker, alleen leeft hij volgens mij niet meer. Notaris was een keurhengst van de volbloed Courville xx uit de ster preferente Vodea A van Polaris. Hij is vooral bekend geworden door de vererving van zijn springgenen. Wel staan zijn nakomelingen te boek als moeilijk.

avalon lover

Berichten: 77
Geregistreerd: 21-07-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 21:22

Ik heb ook een Notaris gereden, niet een van de makkelijkste inderdaad, maar hij wil wel heel erg voor je werken. Toch prettige paarden dus.

Youko ( even op mijn nichtje's naam, geen zin om opnieuw in te loggen)

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-01 21:22

Bij Shadow in het land loopt een oudere (tussen 12 en 16 jaar) merrie en die schijnt van Notaris te zijn en is goed in springen. Er moet ergens op internet een site zijn waar ze opstaat, maar ben het adres vergeten. Frusty
Ze heeft wel een vrij makkelijk karakter zover ik dat kan bekijken...er hebben een paar keer wat beginners opgereden en toen was ze braaf...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 21:40

Notaris is absoluut een zeer bende hengst maar het is al wel een oudje, hij is van 1972

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 21:47

Ik heb een foto van hem gevonden
[img]../upload/52/notaris.jpg[/img]

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 21:50

Ik heb er wel een van gehoord ja. Verder weet ik er niks van.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 22:18

Nakomelingen van Notaris kun je herkennen aan een ramshoofd. (krom voorhoofd dus, offe hoe leg je dat uit Verward )
Zover ik weet is het springbloed

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 23:07

Bij Notaris afstammelingen denk ik aan goede springers, ramshoofd en moeilijk karakter. Heb er weleens enkele Notaris afstammelingen gereden. Het is mijn type niet, maar als je van springen houdt, dan kom je er vaak goed mee weg.
Hoe kom je zo bij Notaris Ineke?

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 23:11

Ik heb weleens een paar Notaris afstammelingen gereden en ze hadden alleen een ramshoofd of rechte neuslijn, het zijn zeer goede springers, maar de meeste habben geen makkelijk karakter.

Hoe kom je zo bij Notaris Ineke?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 10:01

volgens mij leeft Notaris nog wel. Het is een grote vos uit de hengst Courville en wordt voornamelijk gebruikt om op springen te fokken. De hengst is zeer moeilijk en super dominant. Dit weet ik van een artikel over hem dat ik een paar jaar terug gelezen heb in "in de strengen". Er wordt van de nakomelingen gezegd dat ze moeilijk zijn in de mond, maar dat was dat paard van mij niet (ook een notaris). HIj was ook niet dominant, eerder heel onzeker en vluchterig. WEl een heel moeilijk paard om te rijden. Notarissen zijn moeilijke maar goede paarden, alleen geschikt voor ruiters met veel gevoel.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-01 12:31

Suzan omdat ik van iemand gehoord heb dat een van de merries bij Shadow in de wei (Shadow is mijn verzorg welsh ruintje) een afstammeling van Notaris schijnt te zijn. Helemaal zeker weet ik dit natuurlijk niet, want ik heb het van horen zeggen...
Wel had ik ooit eens van die naam gehoord, vandaar dat ik het nu hier vraag.

Ik zal morgen of vrijdag wel een paar foto's van de merrie maken! Bedankt voor de info iig geval!

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-01 20:52

Nou tis alweer een tijd geleden dat ik deze vraag gesteld heb, maar ik had geen tijd om eerder foto's te maken Frusty

Hier zijn de foto's
[img]../upload/12/jumper01.jpg[/img]
[img]../upload/12/jumper02.jpg[/img]

Op de foto van alleen het hoofd moet je niet op dat grijze ding letten, dat hield ik per ongeluk een stukje voor de lens Schijnheilig Haha!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 23:28

een vriendin van mij heeft een noraris..dat beest kan springen joh!en zij lijkt ook echt op notaris.het is een vos kleurige hengst.heel goed springbloed en erg sterke achterhand.tis idd wel een karakter paard maar consequent zijn is heel belangrijk bij deze nakomelingen

_________________
Where is the road
I must look at the road
I must pray a little longer
Or laugh a little more

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sanderijn op 2001-08-15 23:34 ]</font>

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 10:01

In Kaminka's stamboom zit ook Notaris, vandaar waarschijnlijk haar moeilijke gedoe!

Die eerste foto lijkt ook wel wat op Kaminka...

Alleen springen???? Neuh, ik waag mijn leven daar met haar niet aan! Ze is mij te onvoorzichtig!

Groetjes Mieke

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 10:44

Ik heb Notaris 6 of 7 jaar geleden nog gezien, op de stal waar hij stond (of staat?). We waren daar ook wezen kijken naar een 3 jarige merrie van Notaris, maar ze was nog niet ingereden, was te duur en de eigenaar moest er nog een veulen van hebben. Niet gekocht dus.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 11:10


mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 12:02

Wij hebben ook een Notaris gehad. Die hadden we zelf gefokt (Notaris x B.raimond x Amor) en hij (Ilbrias roepnaam Puck0 was inderdaad niet zo makkelijk maar wel een enorm superpaard!

Hij was overal bang van, maar als je eenmaal vrienden met hem was, deed ie alles voor je. (zels een hele nette dressuurproef lopen terwijl ze op het grasveld naast het concours aan het parachutespringen waren..)

Hij was wel erg eenkennig (met opzadelen en mijn vader (die de paarden altijd voert) hield hem vast, terwijl ik even het zadel uit de kofferbak van de auto pakte, raakte hij helemaal in paniek als hij me even niet zag!)
Hij had trouwens geen ramshoofd en was bruin. helaas hebben we hem in '96 moeten verkopen, omdat ik ging studeren, en omdat het geen paard is dat je alleen in het weekend kon rijden. Robert Puck (heel toevallig ook Puck) heeft er toen op gereden. Sindsdien ben ik hem kwijtgeraakt... Ik zou hem zo terug willen!

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 12:30

Notaris afstammelingen staan ook bekend dat ze zelden of nooit hoefkatrol problemen hebben.

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 12:40

Hé, is dat even toevallig! Mijn paard stamt af van de hengst Bredero. De vader van Bredero is Notaris. Dus toch wel een beetje familie.

Dit is een foto van mijn paard.
[img]../upload/295/lurano.jpg[/img]

Als je meer informatie wil over hengsten van het KWPN kun je ze best faxen. Dat heb ik ook gedaan en ik kreeg van allelei interessante informatie toegefaxd.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 14:01

Hé Ellen: Kaminka's vader van moederskant (haar opa dus) is ook Bredero!!

Geinig! Is jouw paard ook zo onbehouwen in de omgang? De mijne wel en ik sprak laatst iemand die Bredero heel goed gekend heeft en die vertelde me dat Bredero ook zo was. Vandaar mijn vraag!

Wel een mooi paard hoor!

Kijk voor foto's maar op mijn profiel (of In the Picture: Toon en Kaminka in de paddock), moet nu weer aan het werk namelijk, baasje eist me op!

Groetjes Mieke

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 22:42

Hoi Mieke,

Af en toe kan hij inderdaad een beetje lomp doen *LOL* hihi.

Als je het wilt wil ik je wel wat informatie toesturen over Bredero. Daar staan ook cijfers in van dressuur/spring aanleg, stalgedrag etc. Best interessant. Er staat ook een foto bij maar die is wel heel vaag.

Groetjes,

Ellen

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 10:16

Is het de informatie die het KWPN je toegestuurd heeft? Dan heb ik dezelfde info al thuis liggen, maar in ieder geval bedankt voor het aanbod.

In het Hengstenboek 94/95 staat ook een mooie foto van Bredero onder het zadel. Hij kijkt daar op precies dezelfde manier uit zijn ogen als Kaminka doet wanneer ze baldadig is. Heel herkenbaar!

Jammer dat Bredero al dood is (koliek gehad...), had hem wel eens willen gaan bekijken.

Groetjes Mieke

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 14:23

Goh, dan zal ik toch eens het hengstenboek opzoeken.

Ik heb overigens de moeder van mijn paard wel eens gezien (bij de fokker). Mijn paard leek er heel erg op. Nu maar kijken wat hij van Bredero mee heeft gekregen. Lachen

Thanx voor de tip!


_________________
The horse: Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: * Ellen * op 2001-08-17 14:23 ]</font>

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 14:50

Bredero is net zo bruin als de jouwe Haha! , vrij kort in zijn rug en hij schijnt leuk te kunnen lopen!

Meer weet ik er ook niet van. Groetjes Mieke