Trainen in het bos

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Trainen in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-03 19:52

Trainen jullie als jullie buiten gaan rijden jullie paard ook weleens?
Ik doe dat best vaak, omdat mn paardje dan zo pittig wordt gaan zijgangen en dergelijke oefeningen dan veel makkelijker.



Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 20:12

Ja hoor regelmatig zelfs! Ik neem mijn jonge paard mee, maar ook mijn Z paard. Zo blijven ze lekker fris en gemotiveerd en je kan je oefeningen ook oefenen.

Als je het echt niet meer weet wordt je toch gewoon passagier!

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 21:50

Regelmatig. Den vind het eenmaal veel leuker en wil veel meer. Alles wat hij in het bos op pikt omdat hij d'r zo'n zin in heeft doet hij daarna thuis ook. We komen altijd moe en voldaan het bos uit, maar vonden het beide altijd zo leuk dat we nog wel een rondje zouden willen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 21:56

Niet zo vaak, wel probeer ik veel tempowisselingen te rijden tijdens draf en galop. De zijgangen oefenen gaat hier niet zo goed, want de paden zijn bij mij in de buurt niet zo breed.

Toos paardloos

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 21:58

toen ik nog crosste reed ik veel buiten (voor zover dat mogelijk is in de randstad) intervaltraining enzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 22:17

op wie dan?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 22:19

op Sebastiaan mijn eerste pony toen was ik 15 en op Kyliaan een Pion die ik 4 jaar geleden reed. Op Sebastiaan heb ik 2 x de Kon Emma cross gereden in Wassenaar en op Kyliaan zou ik het 4 jaar geleden doen (maar toen werd zijn eigenaar verlieft en liep het even iets anders)

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 22:24

ik gallopeer vooral veel in het bos. voor de cross.
begin met stap, drafje, rustig gallopje, en dan wisselend hard en weer rustig galloperen. op het laatst weer rustig gallopje, draf en stappen.
en ik doe ook peestraining in het bos. er ligt een grote vijver met daarom heen een geasfalteerd pad en daar stap en draaf ik altijd overheen. (mag eigenlijk nie want daarnaast ligt het ruiterpad waar je op moet blijven)

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 23:34

Elke weekend probeer ik een beetje uithoudingstraining te doen, lekker op tempo stappen draven en galopperen en steeds net iets meer vragen. Het werkt, ik merk dat ie bijna niet meer zweet tijdens mijn dressuurlessen en dat hij het veel langer volhoud. Hij vind het ook leuk lijkt het wel..... tijdens het trainen in het bos heeft ie constant zijn oren heel allert

Ik vind het ook een goede afwisseling, normaal gesproken ziet mijn schema er zo uit......

Maandag: bijrijdster rijd Nappie dressuurmatig
Dinsdag : doet Prima Nappie verzorgen en longeren
Woensdag: heb ik clubles, daarna stappen en nog een beetje draven in het bos
Donderdag: Dressuurmatig rijden
Vrijdag: om de week heb ik een 1/2 uur Priveles, de andere week mijn bijrijdster
Zaterdag: Tempo rijden in het bos, conditie training.
Zondag hetzelfde als zaterdag of lekker een uitje, 2 a 3 uur rijden in het bos of meeten Haha!

Nou dat weas het dus, doordeweeks wijk ik bijna niet van het schema af, in de weekenden rij ik dus inprinciepe lekker buiten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 75 bezoekers