Wat doen tegen verveling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Wat doen tegen verveling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-03 21:16

Ik wil graag iets kopen of maken tegen verveling op stal. Ik heb 2 likstenen waar mn paardje wel wat mee doet maar ik wil iets hebben waar ie echt een tijdje mee bezig kan zijn. Een bal of iets ophangen daar doet ie niks mee...
Weet iemand iets leuks wat ik kan maken ofzo??


Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 21:24

Er bestaan van die tonnetjes met een gat erin, daar kan je brokjes in doen. Je paard kan er tijden zoet mee zijn, om het tonnetje om te rollen en op die manier een paar brokjes bij elkaar te vinden.

Ik neem aan dat je zoiets ook makkelijk zelf kan maken Schijnheilig

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 22:18

gewoon een borstel ophanegen aan een halstertouw... schijnt dat ze dat ook leuk vinden...

en zo'n tonnetje hoor je ook wel vaker ja... dan moet die al het eten daaruit halen daar is die tijden zoet mee!

Mijn lieve Troytje... Alles geprobeerd, maar dit konden we gewoon niet winnen...

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 23:15

ik heb zo'n tonnetje. doen ze heel lang mee met het eten en ze vinden het vaak nog leuk ook. ik heb hem eerst gehuurd bij de paardendrogist om het uit te proberen. maar hij was me iets te duur om te kopen.
ik heb voor E5,- een zuurkoolvatje bij de groentenboer gehaald. 2 gaten erin branden, randjes bijvijlen, voer erin en klaar.
Ik had ook van die lik-its gekocht, maar daar doet die van mij niet lang mee. heeft hem binnen een halve dag op.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 07:30

Ja,zo'n tonnetje ga ik ook maken.
wat ik ook ga doen is een hooinet ophangen zodat Rinkja wat langer met haar eten doet,omdat ze zo hard schrokt dat ze tijdens het eten ook nog lucht zuigt.Misschien is dat ook een idee,een net met kleine gaten.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-03 09:45

Ja zo'n ton wilde ik al gaan maken, ik wist alleen niet waar ik ze goedkoop kon krijgen, maar ik zal s langs de groenteboer gaan! En een hooinet dacht ik ook al aan, is ook een goed idee ja!
Ik hoorde ook dat je een (wilgen)tak op kunt hangen, die van mij die bijt er wel altijd op maar is t niet gevaarlijk als ik dat ophang ivm splinters?

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 10:32

Wilgetenen splinteren niet, dus dat is veilig.

Nulla tenaci invia est via

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-03 10:34

ok dankjewel!

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 10:35

xxx4ya schreef:
Ja zo'n ton wilde ik al gaan maken, ik wist alleen niet waar ik ze goedkoop kon krijgen, maar ik zal s langs de groenteboer gaan! En een hooinet dacht ik ook al aan, is ook een goed idee ja!
Ik hoorde ook dat je een (wilgen)tak op kunt hangen, die van mij die bijt er wel altijd op maar is t niet gevaarlijk als ik dat ophang ivm splinters?


Een wilgentak is erg goed, de schil heeft een helende werking geloof ik.
Ik heb ook een jerrycan ( 5 liter te koop bij een sportzaak) gekocht daar wat gaatjes in geboort, aan een touwtje opgehangen op nek hoogte en er lekker biksjes in doen, ze vinden het goud!
Ze gaan aan het tonnetje rammelen proberen biks op te vangen en anders zoeken ze het op de grond...
Uren speel plezier en niet duur!

Cum Laude afgestudeerd klassiek homeopaat voor dieren
http://www.leonienoordhoek.nl
http://www.facebook.com/dierenhomeopathie

Marlinde

Berichten: 383
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 12:03

Wat ik me dan afvraag bij een zelfgemaakte voerton, hoe groot moet je die gaatjes maken, want anders valt het biks er veel te makkelijk uit toch?? In de orginele voerton zit namelijk nog een buis in.

Narigheid overkomt je, maar lijden is een keuze!!!

deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 13:04

Heeft iemand een voorbeeld van zo'n tonnetje want ik kan me er niks bij voorstellen!

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 14:09

Of een jollybal in zijn stal leggen of hangen? Vooral jonge paarden reageren hun "frustraties" hier op af....

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 14:10

Goedkopere manier is overigens een voetbal in een hooinet doen en dan ophangen... Maar daar kunnen ze niet in bijten.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-03 17:36

Een bal of een borstel ofzo ophangen vind ie nix aan, ik heb een beetje kieskeurig paard Knipoog
Deedee zo'n ton ziet er zo uit, alleen die is 87 euro...
Afbeelding

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 17:54

Ik heb{dankzij een hoop voorbeelden hier op bokt}een lege plastic colafles aan een strotouwtje op gehangen,en dat helpt heel goed bij mijn fjordje,aangezien hij nog heel jong is en nogal sloperig!

Paardentaxi Zeeland


Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 18:55

Voor mijn paard heb ik een appel in de stal hangen met een soort ronde liksteen boven die appel. Vind mn 3 jarige helemaal toppie

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 19:43

Marlinde schreef:
Wat ik me dan afvraag bij een zelfgemaakte voerton, hoe groot moet je die gaatjes maken, want anders valt het biks er veel te makkelijk uit toch?? In de orginele voerton zit namelijk nog een buis in.


In mijn tonnetje heb ik 2 gaten van 2 cm doorsnee gemaakt. is goed zo. bix valt er niet te snel en niet te langzaam uit.
toen ik die ton bij de paardendrogist huurde, heb ik de bix op een gegeven moment niet meer in de buis gegooid. duurde veel te lang voordat het bix eruit kwam. moet eerst door de gaten in de buis en dan door die van de ton. mijn paard duurde dat te lang. liet de bal ook met voer liggen. duurde gewoon te lang.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers