ANKY IN SPITS

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

ANKY IN SPITS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-03 12:38

Anky staat in de spits!
Ze verteld dat haar vertrouwen een flinke deuk heeft opgelopen en dat ze Joker niet meer rijdt. Sjef traint haar paarden en ze gaat op Bonfire half mei weer beginnen om het vertrouwen terug te krijgen.
Jemig wat zelfs Anky kan dus bang zijn.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 12:40

Ja, dat wist ik al. Ze heeft wel vaker problemen gehad met angst voor haar eigen paarden. Zo heeft ze ook veel angst gehad in het begin met Krack C omdat die zo super ijverig is. Zo zie je maar, ook beroemde mensen kennen angst.

Voor mij wel een prettige wetenschap, omdat ik ook met dat probleem zit...

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 12:42

Die ligt al de hele ochtend ongelezen naast mij. Ik pak 'm er even bij hoor Haha! Maar dat was toch al algemeen bekend, dat Anky niet zo heel moedig is?

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-03 12:44

Bij mij niet sorry Lachen

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 12:44

heb het stuk ook gelezen, Joker zal wel flink iets uitgespookt hebben, want het lijkt me niet zomaar dat zo'n goeie amazone niet meer op haar paard stapt.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 12:45

Dat was al bekend idd, zij is snel bang op een paard (no offence btw).
Een aantal jaar geleden was ze op NIC Zuidlaren waar ze met Junior mee deed, die aardig fris was, dus reed ze het ererondje maar op een ander paard (Cocktail geloof ik) Haha!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 12:52

Kayla schreef:
Dat was al bekend idd, zij is snel bang op een paard (no offence btw).
Een aantal jaar geleden was ze op NIC Zuidlaren waar ze met Junior mee deed, die aardig fris was, dus reed ze het ererondje maar op een ander paard (Cocktail geloof ik) Haha!


Idd "no offence", want ik ben ook geen enorme held, dus ik kan haar wel begrijpen Haha!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 13:00

Haha ik ook daarom juist Haha!
Ik ben niet heel erg bang, maar ook geen held op paarden die erg raar doen Scheve mond

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 13:03

Ik heb haar eens zien rijden Cocktail en later op Krack C, beiden tijdens drukke clinics. In beide gevalen was de angst van haar gezicht af te lezen. Pas als na 15 min blijkt het paard redelijk braaf en te hanteren is zie je haar pas ontspannen. Het zijn ook wel paarden de niet echt geschikt zijn voor de gemiddelde ruiter en juist heel scherp en wakker en zeker niet de makkelijkste om te rijden. Maar toch, ook ik moet altijd eerst weer voelen hoe mijn paard is voor ik me daadwerkelijk kan ontspannen en kan gaan rijden. Wel heel open vaan Anky dat ze daar gewoon vooruit komt, daarmee stijgt ze weer op mijn lijst van populaire mensen.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 13:05

En toch zegt ze ook altijd een grote voorkeur te hebben voor hete paarden.... Eigenlijk best heel tegenstrijdig dan, want daar kun je toch wel eens strakke acties van verwachten Haha!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 13:13

Ik zit met hetzelfde probleem....goh dat anky zo was, dat wist ik helemaal niet! Ik dacht echt: die kan en durft alles

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 13:19

Ditzelfde zat ze vorige week te vertellen in het programma: Gezondheidsplein op nl. 1.

Toos paardloos

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 13:36

Ik kan me het goed voorstellen !
Ik durf ook niet meer op ko te stappen denk ik , doe het wel natuurlijk als ik weer mag maar toch.
Niet dat ik bang ben voor hem, maar gewoon om weer te vallen.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 13:37

Ik had het ook al eens vaker gehoord en ja waarom eigenlijk ook niet? Anky is en blijft ook maar een mens Laat Bonfire haar het vertrouwen maar weer snel terug geven

Fitzroy

Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 14:32

Maar ik dacht dan Bonnie ook wel strakke acties had in het verleden? Ik vind het idd voor haar pleiten dat ze hier zo openlijk voor uit komt.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 14:45

Tsk, net toevallig vanmorgen alleen de Metro gelezen, Sp!ts lag niet binnen handbereik. Hopelijk hebben ze er nog wat voor me overgelaten op de terugweg. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

haffi

Berichten: 218
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: St.Odiliƫnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 14:59

Ik wist ook helemaal niet, dat ze zo bang is.
Dat maakt het natuurlijk wel menselijk. Wel moedig dat ze het rechtuit durft te zeggen .

In mijn profiel staan foto's!!!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 15:05

Ik wist ook niet dat ze zo bang was, dat is wel minder ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 15:09

En als Bonfire dan alsnog te dartel is, dan moet ze maar een bokkie opzoeken die goed koest is, daar zijn er toch genoeg van?? Laten we hopen dat ze niks overgehouden heeft aan die gemene beenbreuk en dat ze straks weer kan rijden.


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 15:28

Goh, dat wist ik ook niet hoor.
Ik neem aan dat ze er uiteindelijk wel weer opklimt, dat zou toch wat zijn als ze ermee zou stoppen.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 15:32

Zo zeg. Ik heb me nooit zo in Anky verdiept, maar het is fijn om te weten dat zij ook niet zomaar alles doet. Ik dacht inderdaad dat Bonfire ook nog wel een raar uit de hoe kon komen. Ach als ze graag een rustig paardje wil, dan mag ze best wel eens op Dex komen rondsturen. Misschien worden wij er dan ook nog een beetje beter van. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 15:51

Anders mag ze altijd mijn brave vos komen rijden hoor Pling
Het enige wat die doet is een keertje wegschieten en als je pech hebt een bokje geven. Verder doet ie meestal keihard z'n best voor je Dusse Anky, m'n deur staat open hoor *LOL*

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 16:07

Ik heb vanmorgen ook even de tijd genomen om het artikel over anky te lezen. Het was idd bekend dat anky geen held is wat betreft sommige paarden. En ik geef haar daarin geen ongelijk. Ik denk dat je voor jezelf moet bepalen wat voor soort paard het beste bij je past. Joker blijkt uiteindelijk niet zo goed bij anky te passen. Krack c daarin tegen waar ze ook haar twijfels bij had blijkt een super combinatie te zijn. Ik hoop dat ze niet al te bang is geworden en via haar "bonnie" snel haar vertrouwen weer terug krijgt. Want ik wil krack en salinero weer in de ring kunnen bewonderen.

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 16:42

Ik las zoiets soort gelijks in de Prive, maar daaruit begreep ik dat ze Joker helemaal niet meer wil (laten) rijden.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 17:14

Citaat:
Ik vind het idd voor haar pleiten dat ze hier zo openlijk voor uit komt.


helemaal mee eens, dat stoere gedoe altijd van ik stap op elk gek paard en het liefst zonder cap begint me een beetje te ergeren.
Ik ben zelf ook niet de grootste held, maar een beetje angst op zijn tijd kan ook geen kwaad want dan blijf je alert.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mooney, sterregoud en 39 bezoekers