de angst blijft

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

de angst blijft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-03 12:06

Zoals vele van jullie weten ben ik migraine patient. Ik heb alles geprobeert wat er in mijn ogen te proberen valt, en niks slaat aan. Ik heb nu sinds een tijdje een bril, maar gister was het weer raak, dusdanig dat ik mijn zetpillen genomen heb (en die neem ik niet snel, omdat die je helemaal uitschakelen)..
Ik moet er volgens vele (ook huisarts enzo) mee om leren gaan, ermee leren leven. Als het komt komt het, als het niet komt, komt het niet. Zodra mijn ogen even moeilijk doen van vermoeidheid, of omdat ik even in fel licht heb gekeken denk ik, nee he...
Ik heb een baan, waar ik het prima naar mijn zin heb, mijn contract is met een half jaar verlengt, maar wel met de mededeling dat ik wel vaak ziek was. MAW, als dit zo blijft, vlieg ik er in aug. nog uit.
Al zoveel keer heeft het me mijn baan gekost.... En nu?? De angst blijft.
Ik wil gewoon leven zoals iedereen...
Ik ga niet mee met het PV uitje, een hele dag weg met een bus, zonder dat ik naar huis kan als ik een aanval krijg.
Het beheerst mijn leven gewoon voor een groot deel, en tja, ik moet er dus mee leren leven.....

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 14:45

Ken het wel een beetje, niet zo extreem als jij...
Idd hoor je vaak: er mee leren leven, maar het is makkelijker gezegd dan gedaan!
Ik wens je er heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel suc6 mee! En hoop dat je OF deze baan kan houden, OF een andere baan vind waar ze het respecteren en je je daar heeeeeeeel goed voelt!

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 14:56

hoi stef,
Ook voor mij klinkt dit heel bekent (als ik een aanval heb loop ik letterlijk kiehard met m'n hoofd tegen de muur en sla met m'n hoofd op de bedrand al kan ik me dit naderhand niet meer herinnere)
Nou heeft bij mij (en ook bij mijn broer) de chiropractor heel erg goed geholpen ik heb nu maar een keer in de vier - vijf maanden een aanval!!!!
Misschien kunnen ze jou ook helpen gewoon een keer een afspraak maken, als je niet kunnen helpen vertellen ze dat na twee behandelingen (waarvan 75% vergoed wordt door het ziekenfonds)
succes ermee en je er niet te druk om maken, daardoor wek je de aanvallen ook op..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 15:13

Klinkt misschien heel raar, maar na al veel geprobeerd te hebben, kwam ik erachter dat mijn migraineaanvallen onder meer te maken hebben met heel veel drinken. Ik drink nu (schrik niet) ruim 3 liter water op een dag (inderdaad, ik pies me gek Haha! ) maar dat helpt. Arts heeft er geen verklaring voor, maar ik heb nu gemiddeld nog maar eens per 1.5 tot zelfs 2 maanden een aanval!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 15:28

Ik weet heel goed hoe het is om elke keer maar niet te kunnen wat je graag wilt doen, en ik ben er ook al heel wat baantjes door kwijtgeraakt. Bij mij ligt het voor een deel aan migraine, waardoor ik vaak ziek ben, en ook aan andere oorzaken.
Bij mijn laatste baantje kreeg ik zelfs te horen dat ik me aanstelde toen ik naar huis wilde omdat ik een aanval kreeg, iedereen werkte weleens door met hoofdpijn volgens mijn baas....

Veel water drinken helpt bij mij trouwens ook wel, ik krijg minder aanvallen als ik heel veel drink.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-03 16:00

Supertje schreef:
Bij mijn laatste baantje kreeg ik zelfs te horen dat ik me aanstelde toen ik naar huis wilde omdat ik een aanval kreeg, iedereen werkte weleens door met hoofdpijn volgens mijn baas....



Goh, jij ook al???

Veel drinken... tja, ik drink niet weinig naar mijn idee, alleen op mijn werk zoe ik 6 uur op 1 bakkie thee Haha!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 17:42

Of van die opmerkingen van "dan neem je toch een paracetamolletje?"....
Ik snap heus wel dat het voor anderen ook vervelend is, mijn baas moet ook zijn geld verdienen, en als ik thuis zit helpt hem dat niet echt. Maar ik kan dus echt niks meer als ik een aanval heb...
Ik heb wel altijd van te voren gezegd dat ik last heb van migraine.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 18:33

Mijn moeder is ooit eens naar een magnetiseur geweest, ja zo´n helderziendinstraal-iemand.
Sindsdien heeft ze het hoogstens 1 keer per jaar....
Baad het niet dan schaad het niet toch?