enkele opties

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-01 19:38

zoals jullie weten wil ik er graag een groter paardje (lees: welshcob) bij hebben. Nu zijn er enkele opties. Ook doordat een meisje dat helemaal gek is van honey, haar vader bezig is met een huis in wijk en aalburg, dat is ongeveer 30 min op de scoot, Met grond en 3 stallen erbij.
Ik kan namelijk wel (tot op zekere hoogte) de laste van 2 pony's dragen, ik kan ze alleen niet kwijt. Ok,. hier komen de opties:

1) Honey Verkopen Verdrietig;( en een nieuwe (grote) kopen en hier op een pensionstal zetten
2) Honey laten staan waar ze nu staat, en een grote erbij kopen en op een pensionstal zetten.
3) Zowel honey als de grote naar de pensionstal, en krom liggen om het financieel rond te krijgen (dus geen nieuw zadel)
4) Honey uitbesteden aan cynthia, en zelf een grote kopen en die op de pensionstal neerzetten. Honey blijft dan dus wel van mij, heb er alleen geen kosten meer van
5)Honey uitbesteden aan cynthia, en zelf een grotere kopen, en die ook bij haar vader neer zetten
6) Doorzoeken naar een landje hier in de buurt, en dus gewoon voorlopig geduld hebben.
Wat vinden jullie?
Ik zeg niet dat ik 1 van deze dingen doe, maar ben gewoon een beetje aan het brainstormen


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 19:52

Een stukje land is de goedkoopste optie(denk ik)maar dat heeft zowel voor als nadelen......goedkoper.....maar vaak geen toezicht.....alles zelf doen (wat ik juist heel erg leuk vind, maar waar je wel de tijd voor moet hebben.
Het missen van de gezellighied op een stal...maar ook geen geroddel (hoor nogal eens dat dat hier en daar wel zo is).

Wijzelf hebben 2 grote stukken land en het bevalt ons uitstekend.....al mis ik het geklep en geleuter wel van andere paardemensen op een stal.En natuurlijk de hulp die je van andere weer krijgt als je ergens mee zit.

Groetjes van Jacqueline

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 21:19

ik zou honey op het landje zetten, een grotere kopen en die op een pensionstal zetten OF ze allebei bij Cynthia neerzetten...

Groetjes Ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 21:25

Het is leuk als je ze op een stal hebt staan. Ik reed vroeger ook altijd 30 min op de brommer voor ik bij mijn paard was. Iedereen verklaarde me altijd voor gek.
Misschien kun je dan een leuke prijs afspreken als dat meisje op je shet kan rijden. Heb je geen rijbewijs dan zou je een goedkoop autotje(panda) kunnen kopen om heen en weer te tuffen bij slecht weer ofzo.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 21:45

zet alle voor en nadelen naast elkaar kijk wat er het beste uit komt met geld maare wil je honey wel verkopen? verhuur haar anders weet je zeker dat er niet mee gesleurd gaat worden. ene geen haflinger meer???

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 21:46

Je schrijft altijd zo vol enthousiasme over je shetje dat het mij niet slim lijkt om haar te verkopen. Je zou haar uit kunnen lenen zodat ze wel van jou blijft maar dat iemand anders (een kleiner iemand???) op haar kan rijden en haar kosten draagt. Dan kun je zelf een wat groter paardje kopen. Succes ermee!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 22:00

Tja, eigenlijk zou ik als ik jou was Honey niet verkopen maar uitbesteden aan Cyntia. Dan staat Honey bij haar vader, heeft het goed en je kunt regelmatig er naar toe. Je hebt geen kosten aan stalling/wei of zo. Daarnaast kun je dan een grote pony kopen, die je wat dichterbij zet op een pensionstal. Voordeel: Cyntia heeft niet het gevoel dat je telkens op haar vingers kijkt, meer dat Honey 'haar' pony is tijdelijk. Wanneer je daar vaak komt kan dit misschien wrijving met zich mee brengen.
En misschien is het op een pensionstal leuker voor je wanneer je samen met anderen kunt rijden. Als je ziek bent of op vakantie dat iemand anders van die stal jouw pony traint en/of verzorgt, dat soort dingen? Ik weet niet wat je liever hebt? Ligt er ook een beetje aan hoe de stal is. Verder: hoe is de accomodatie, hoe zijn de rijmogelijkheden? Wat wil je met de pony doen? Dat zijn dingen die jouw uiteindelijke besluit zullen beïnvloeden. Veel succes met je keuze! Groetjes, Dorine.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 12:23

Ik zou Honey zeker houden. Volgens mij ben je doodziek als je haar wegdoet.

Ik zou Honey verhuren aan Cynthia en zelf een grotere kopen waar je lekker op door kan rijden. Deze lekker op de pensionstalling zetten zodat er les en toezicht is. Honey kan je dan lekker bezoek en misschien Cynthia de kneepje van Honey rijden leren.

De shetlanders bij ons op Zilfia´s Hoeve staan altijd buiten en betalen dus ook veel en veel minder. Deze shetlanders zijnniet van de manege maar van andere pension klanten

Succes.

Gr Pris

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 12:38

Ik zou voor optie 2, 4 of 5 gaan!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 12:47

moeilijke beslissing. als ik jou was zou ik honey niet verkopen. je bent zo gek op die kleine meid dat het zonde zou zijn. Ik denk dat t erg aan jezelf ligt. wat zou jij ervan vinden als honey ook door een ander gereden wordt. Dat je een stuk minder over haar te zeggen hebt. en hoelang blijft cynthia honey nog leuk vinden. als ze groter is misschien wil ze dan graag een groter paard en dan staat honey daar. Als je er echt een groter paard bij wilt. zou ik t wel doen. maar zorg eerst dat je een oplossing hebt waar je helemaal achter staat. en je eigen gevoel volgen is natuurijk t belangrijkste

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-01 13:11

Nee, het is absoluut niet de bedoeling dat honey weg gaat. Maar de drang naar een groter paardje, en het idee van nooit meet gezeik over wel of niet te groot zet me vaak wel aan het denken. Kijk, als ik heel erg eerlijk ben, is rijden een van de voornaamste redenen waarom ik een paardje heb. Natuurlijk, de verzorging, en het bezig zijn staan er pal onder, maar ik wil rijden. Wedstrijden hoeven van mij niet (onderling wel, maar niet via een bond).
Daarbij komt het probleem dat de pensionstal hier (1 in iedergeval) niet echt voor mij is weg gelegd. Niet zozeer om de kosten, maar wel om het soort mensen dat er komt. Ik zou daar dan de enige pony zijn (aangezien ik geen paard koop). Ik heb hier een bijrijpony gehad (fatima, die nu bij ada staat). En toen (een jaar terug) was het zo dat je gewoon lucht was voor de andere pensionklanten. Als je in de kantine zat werd er niks tegen je gezegd, allemaal heel erg verwaand enzo, en waarom? Omdat je geen wedstrijd paard hebt. Je snapt dat ik hier niet echt op zit te wachten.
Ik wil honey niet kwijt, voor geen miljoen, maar ik wil zo graag iets groters, waar ik lekker mee buiten kan rijden, zonder dat ik na geroepen of na gekeken wordt.
Op het moment heb ik er het geld nog niet voor, maar als ik weer werk heb, kan ik 1 paardje op een pensionstal (fl 350 all in) kan ik dragen. Als ik honey dan ergens anders neer zet, ben ik bang dat de ene minder aandacht krijgt dan andere, omdat naar mijn idee 2 paarden op 2 verschillende adressen gewoon niet werkt.
Het is gewoon een kwestie van mijn hoofd dat tegen mijn hart in gaat. Mijn hoofd zegt honey verkopen en een grote kopen, maar als ik dat doe, breek ik mijn eigen hart, en er is dan niemand (ook mijn nieuwe paardje niet) die dat kan lijmen.
Daarbij is er nog een rede waarom ik honey niet kan/mag verkopen. Buiten de emotionele band die ik met haar heb, zit er nog een ander emotioneel stukje aan vast.
Ik heb haar namelijk van mijn man (toen nog vriend) gekregen toen we een half jaar verkering hadden. Ze was een kadootje. Ik kan toch niet mijn 1e grote kado zomaar weg doen?
En ik kan toch niet mijn 1e eigen pony weg doen?
Ik roep zovaak, honey blijft tot ze dood is. Maar het is soms zo verschrikkelijk moeilijk. Het is een schat van een beest, maar als ik kijk naar een grotere, die kan me zoveel meer geven. Ritten zonder commentaar!!! Zou dat dan eindelijk mogelijk zijn?
Ach, om een lang verhaal kort te maken....
Ik weet het gewoon niet

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 14:44

Stef als ik dit zo lees. Is praktisch de enige reden waarom je een grotere pony zou kopen, zodat het geroddel van mensen ophoudt. Jij hebt toch je lol met Honey? Nou, wat hebben andere mensen daar dan mee te maken? Laat de mensen lekker kletsen. Als je aan je houding kan laten zien dat 't je niks kan schelen, houdt 't geroddel op een gegeven moment wel op. Ik zou als ik jou was heel goed de redenen doordenken waarom je een grotere pony wil. Dan kom je vanzelf op de beste keuze uit.

Succes!

Pling Knuf Mayo Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 15:00

tja Mayo slaat wel effies de spijker op zijn kop Stef.
Als je het zelf leuker vind om een grotere pony te rijden dan sta ik helemaal achter je. Maar als je het doet omdat andere mensen het vreemd vinden dat je op een shet rijdt [en dat lees ik een beetje in jouw verhaal] dan ben je gewoon hardstikke gek hoor meid Clown, laat je toch niet zo opjutten door wat andere mensen denken en vinden.
Doe lekker waar je zelf zin in hebt zolang je je paard, jezelf en anderen maar geen schade doet Knipoog

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 15:10

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, Stef, voor mij is het ook heel belangrijk dat de sfeer op een pension stal goed is, je komt daar immers voor je plezier. Ook al weet jij dat je goed bezig bent met Honey, als je met de nek wordt aangekeken omdat jij toevallig geen wedstrijdpaard hebt, kom je daar niet met een ontspannen, blij gevoel. En dat is gewoon niet leuk. Daarom zou ik haar niet op die pensionstal zetten, maar ook zeker niet verkopen.

Je had het er ook over dat je Honey en de nieuwe pony bij de vader van Cynthia kon neerzetten en Honey uitbesteden aan Cynthia. Is dat dan niet een goed idee? Dan heb je ze samen op 1 stal, Honey blijft van jou en Cynthia kan je helpen met het verzorgen en rijden van Honey. Kunnen jullie misschien samen buitenritten maken enzo?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 16:07

Lijkt me inderdaad een goed idee van Jura. Beide dieren bij de vader van Cynthia. Moet je natuurlijk wel in goed overleg doen. Dingen op papier zetten ed.
Ik heb nu ook een paard 20min vanhuis staan met de auto. We willen dolgraag een paardje erbij, maar dan willen we eerst een ander huis, waar ze dus bij huis kunnen staan. Straks nog maar even op de NVM-site kijken...

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 16:11

Waar woon je ergens Stef? Is er geen leuke ijslanderstal/ wei in de buurt. Daar kijken ze niet raar op van grote mensen op kleine paardjes. Heb je misschien wat meer steun aan, als de manier waarop andere mensen er tegen aan kijken dat je op Honey rijdt het enige probleem is.

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 17:48

Je komt toch veel bij Ada? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Zou het niet wat zijn om de ponys daar te stallen? Of kan dat niet, heeft ze geen ruimte daarvoor?

Tja, het is maar een ideetje en ik weet ook niet hoe het daar allemaal in elkaar zit, maar ja...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 18:16

Ik denk dat je heel zeker moet weten dat je die 2e wilt. Want Honey verkoop je volgens mij niet zomaar. En waar een wil is, is een weg. Ik zou ze proberen bij elkaar te houden, en wel zorgen dat je dus niet echt een enorme last hebt, dus ze bij Cynthia neerzetten. Of op het landje. In ieder geval niets overhaasts doen, daar krijg je alleen maar spijt van. Als je over een tijdje met 2 superlieve pony's zit en er 1 moet verkopen is het ook niet leuk.

Laui

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 18:31

Tsja... wat meteen bij mij opkomt is geld-geld- ze zeggen vaak geld maakt niet gelukkig maar het is toch wel heel erg makkelijk (zou je en Honey op pension en grotere pony daar kunnen zetten) Wat doe je nu voor werk? Op dit moment ben je nog op zoek geloof ik he? Ik zou proberen iets te vinden waar je lekker mee verdient (weet niet wat voor vooropleiding je hebt gedaan?) Zodat je het ruim kan betalen en niet krom hoeft te liggen. Als je een pony namelijk maar NET kan betalen, dan krijg je problemen als er eens iets onverwachts gebeurt (Noem maar op: problemen met je huis/auto/relatie, ziekte van de pony oid) Dan zou je hem als je er aan gehecht bent nog weg moeten doen.. Dat is helemaal erg natuurlijk. Ik zou ook graag een eigen paard willen, al moet ik zeggen dat ik nu voor nop een verzorgpaardje heb waarvan de eigenaar alles aan mij overlaat - maar het is voor ij gewoon niet te betalen. Dus ga ik strakt een management opleiding volgen in de hoop lekker veel centjes te verdienen en dan ooit een boerderijtje met stallen bij het huis te kopen! Nog maar een droom.. maar wel een waarvoor ik hard zal moeten sparen/werken!
In ieder geval succes met je keuze!
Groetjes van Laura

april
Berichten: 35
Geregistreerd: 03-03-01
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 11:40

ha stefje,

honey is gewoon een geweldige pony. maar ja dat wist jij allang he (hihihi).
misschien kun je iets regelen met haar vader, dan kost die nieuwe pony ook niet zoveel meer he.
maar waarom iets groters kopen om van het gezeik af te zijn. dat vind ik onzin meisje. als je een grotere pony wil moet je het niet daarom doen, maar omdat je het zelf graag wil.
ik vind het verder een heel leuk idee. en wat je ook doet. veel geluk ermee.

heb trouwens ook zon vis zoals jij nu. vond het zo leuk.

en heb heel veel zin om casper te halen.

liefs gabie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers