Rhenen/Leusden?? Leuk starten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Rhenen/Leusden?? Leuk starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-03 11:54

In het kader van mijn wedstrijdplanning: heeft iemand wel eens in het zomerseizoen bij Hagenauwe in Leusden gestart? Hoe is dat ebvallen? En in Rhenen moet ook het ook leuk starten zijn, heeft iemand eht adres van een website ofzo? En weet toevallig al iemand de datum van de wedstrijd in Maartensdijk?

Thanx!!

...


dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 12:54

Maartensdijk was verleden jaar 21 juni.

Dit jaar weten ze nog niet of het doorgaat in maartensdijk, wij moeten begin maart bellen, of het nog doorgaat.

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 13:19

Ik moet 16 maart chauffeuren naar Rhenen (Z1), daarna kan ik je meer vertellen!

Nulla tenaci invia est via

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 17:24

Ik hoop dat het van de vogelpest allemaal vals alarm is, anders is er grote kans dat er een vervoersverbod komt, dat is die regio.

Verder ken ik die regio wel, maar niet qua paardrijden...

:evaw:

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 17:39

Sjimmy schreef:
Ik hoop dat het van de vogelpest allemaal vals alarm is, anders is er grote kans dat er een vervoersverbod komt, dat is die regio.

Verder ken ik die regio wel, maar niet qua paardrijden...


Nope, de vogelpest is absoluut geen vals alarm, jammer genoeg. Mijn verzorgpaarden staan er namelijk (in die regio) en bij de stallen waar zij staan is ook een schuur met een heleboel kippen en daar is het blijkbaar geconstateerd. Ook een huis een paar huizen verderop heeft te horen gekregen dat de kippen aan vogekpest lijden. Afschuwelijk voor die mensen!! Er was al een terrein afgesloten, ben bang dat het straks toch allemaal weer wat strenger wordt en er weer vervoersverboden komen Verdrietig

[edit]Aangepast, maar vergeten erbij te zetten waarom, dus nu is hij twee keer aangepast Scheve mond Ik was een woord vergeten in een zin en toen sloeg de zin nergens op...[/edit]
Laatst bijgewerkt door flashyjac op 01-03-03 17:44, in het totaal 2 keer bewerkt

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 17:42

Trouwens, of een vervoersverbod ook voor Rhenen doorgevoerd zou worden weet ik niet. Barneveld, Renswoude en Scherpenzeel liggen namelijk allemaal achter Veenendaal en Rhenen is aan de andere kant van Veenendaal. Daar zitten dus zeker nog wel twintig kilometers tussen...
Laten we hopen dat het niet uit de hand gaat lopen, want het is echt afschuwelijk voor de kippenhouders. Ik zit er nu middenin (ook al heb ik zelf geen kippen) en merk nu pas hoeveel verslagenheid er kan heersen vanwege de constatering van een dergelijke ziekte...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 17:45

Die ziekte is een ramp het is heel besmettelijk en kan verspreid worden door een mus die van het ene naar het andere bedrijf vliegt :/

:evaw:

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 17:49

I know.. en ook door mensen. Ik zag ongeveer anderhalve week geleden een reportage over vogelpest op het RTL nieuws. Toen zeiden ze dat er in Japan (?) (in ieder geval in een Oostelijk land ) al verscheidene mensen aan overleden waren. Het schijnt namelijk dat de ziekte heel erg besmettelijk is, maar ook kan muteren waardoor het ook voor mensen erg gevaarlijk kan worden. In Nederland is daar nu gelukkig nog geen sprake van, maar als de ziekte zich hier uit gaat breiden, dan kan er ook iets veranderen aan de ziekte (vraag me niet wat, ik ben alles behalve een bioloog!) waardoor de ziekte ook voor andere dieren of zelfs mensen gevaarlijk kan worden. Misschien dat iemand anders hier meer over weet???

Ik ben bang dat de hele boel daar binnen de kortste keren afgesloten is en het er net zo streng aan toe moet gaan als bij de MKZ Verdrietig Ontsmetten etc. Vreselijk! Moet je voorstellen dat je een stuk of 50.000 kippen rond hebt lopen en je van de verkoop van die eieren afhankelijk bent. Dan valt nu dus je hele inkomen weg! Het is stom dat ik er nu pas echt zo over na denk, nu het voor mij erg dichtbij komt..

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 19:42

zou er een algeheel vervoersverbod komen???

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 19:59

Vast niet voor heel Nederland, maar ik mogelijk wel voor de regio. Ze zijn er nog over in beraad. Ik zag er een stuk over op de Volkskrant online (www.volkskrant.nl) Ik neem aan dat zij het ook wel bijhouden wanneer er meer bekend is..

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 15:52

Leusden (Hagenauwe is erg gezellig, ik rijd er zelf neit, maar aantal mensen van mijn stal wel. Is tien minuutjes stappen vanaf onze stal namelijk...
Buitenwedstrijden heb ik niet echt meegemaakt, maar binnen is volgens mij altijd netjes geregeld... Bovendien kom ik natuurlijk kijken als je daar start Haha!

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 23:43

Helaas is inmiddels voor die risicogebieden wel een algeheel vervoersverbod vanaf bedrijven met pluimvee:
min-lnv schreef:
7 maart 2003 - Minister Veerman van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij heeft besloten om het vervoer te verbieden van paarden en evenhoevigen (bv varkens, runderen, schapen en geiten) van en naar bedrijven met pluimvee in het 10 km-vervoersbeperkingsgebied. Dit is nodig vanwege het risico op verspreiding van aviaire influenza (vogelpest) door het vervoer van deze dieren vanaf die bedrijven. Paarden afkomstig van bedrijven met pluimvee, mogen ook niet voor paardrijden van het bedrijf af.

Hopen dat het niet verder gaat...........

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 14:17

Yep en Leusden is nu verdacht...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 15:18

En Lot hoe heb je gereden?

Wij waren om 1 uur alweer weg.
Ik zag dat jij aan het eind van de middag moest starten, daar kon ik helaas niet op wachten.

Mijn vriendin is met haar gribaldimerrie 2 x 1e geworden met 2 wintpunten, dus dat ging lekker.

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 20:38

hey ik heb op nieuw hagenauwe op les gezeten. is wel een leuke wedstrijd. onderlinge wedstrijdjes daar heb ik nooit gedaan..

Ill try to remember every step you walked with me, every moment you make me smile, every moment I cherish.


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 09:56

*schop*
Ben afgelopen weekend in Rhenen geweest, manege Blauwendraad (?), prima voor elkaar, goed geregeld, mooi rustige wedstrijd. Hoor het wel als je dingen wilt weten.

Nulla tenaci invia est via

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-03 10:02

Jaja wil ik weten!! Hebben ze website is het op gras/zand en wat is wedstrijdkalender Tong uitsteken

Mijn wedstrijd bij Marcroix was een hele goede oefening Knipoog We hebben tenslotte ene half jaar nix gedaan en zijn eindelijk weer een beetje aan het rijden. Nu ben ik serieus aan het oefenen en ik heb het wedstrijdritme wel nodig! Hoever is Rhenen van Utrecht?

...

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 10:06

Vanuit Utrecht is het goed te doen, wij waren vanuit Laren een klein uurtje onderweg. A12, afslag Veenendaal/Rhenen, onderaan de afrit rechts en dan alsmaar rechtdoor. Dit was een indoorwedstrijd, op zand dus, binnen losrijden. Fijn parkeren met de trailer. Geen idee hoe het daar buiten is.

Manege Blauwendraad
Blauwendraad 4a
3911 SB RHENEN - VENENDAAL
0318-542225

Nulla tenaci invia est via

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 10:12


Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-03 10:20

Ik bedoelde meer de een website van Rhenen..dank voor de info tot zover!

...

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 10:25

Rhenen heeft geen website voor zover ik weet.

Nulla tenaci invia est via

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-03 10:31

Thanx!

...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers