Inschrijven bij een relatiebemiddelingskantoor?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Inschrijven bij een relatiebemiddelingskantoor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-03 00:44

Durf jij je in te schrijven bij een relatiebemiddelingskantoor?

Omdat ik bezig ben een relatiebemiddelingskantoor op te zetten hoop ik dat hier veel mensen op reageren!!!!
De enige reacties die ik niet hoop te ontvangen zijn natuurlijk die van mensen die zeggen 'Ik heb al een relatie' Want ik ga ook bemiddelen in andere zaken zoals vakantievrienden, stapmaatjes, uitgaan en dinnerdates, vrijstaande ouders die gewoon een lotgenoot zoeken en ga zo maar door.

Ik zou ik graag willen weten waarom zou je het niet of juist wel doen?
Waar denken jullie de beste doelgroep te kunnen vinden? Hoe ondervang ik de taboe die er nog op heerst?

Ik ben heel benieuwd, alvast dank voor jullie reacties!!!!!!

[edit:BartVB]Titel[/edit]



Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 09:24

Ik zou zelf niet naar een relatiebemiddelingsbureau gaan.
Vind het een beetje moeilijk uit te leggen waarom.
het zou wel heel toevallig zijn als je diegene die voor jou bestemd is,
leert kennen bij zo'n bureau.
Meestal is dat wel leuk voor even,maar ik denk dat zo'n relatie eerder uit gaat.Omdat je graag een realatie wil,en daarom minder hoge eisen stelt.
Maar het kan natuurlijk ook wel goed gaan,ik zeg niet dat dat niet kan,
maar ik denk dat er eerder een punt achter een relatie via een bemiddelingsbureau komt,dan bij mensen die elkaar gewoon ontmoet hebben.

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 09:45

Ik zou het niet doen, zou er geen geld voor willen betalen. Ik ben bekend met sites als love@lycos, en de kans dat het echt klikt is zo ontzettend klein... Dan zou ik nog eerder een vakantiemaatje of "lotgenoten" zoeken ofzo. Dan is de druk minder groot lijkt me en de kans dat vriendschappelijk klikt lijkt me ook groter dan de kans dat het "sexueel" klikt (doelend op relaties).

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 09:56

Ik ken dus verschillende mensen die elkaar via een datingsite hebben leren kennen. Enkele hebben er een vaste relatie aan overgehouden, anderen eenleuke vriendschap. Het mooie van deze site was dat er ook een chatfunctie was, dat was geloof ik wel doorslaggevend. Zelf sta ik nergens ingeschreven, maar als ik zoekende was en niks kon vinden (wat klinkt dat wanhopig) zou ik me best wel in kunnen schrijven, het is niet ondenkbaar.


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 11:30

Ik zou het niet doen (wel durven overigens). Zo'n buro roept bij mij een beeld op van een verzameling kanslozen die dit zien als een laatste redmiddel (het 'taboe') en daar reken ik mezelf niet onder, ik ben prima in staat om zelf m'n contacten te leggen.

Nulla tenaci invia est via

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 11:32

Margreet schreef:
Ik zou het niet doen (wel durven overigens). Zo'n buro roept bij mij een beeld op van een verzameling kanslozen die dit zien als een laatste redmiddel (het 'taboe') en daar reken ik mezelf niet onder, ik ben prima in staat om zelf m'n contacten te leggen.


Dat is precies het beeld dat ik ook heb van een bemiddelingsbureau. Ik zou me dan ook niet laten inschrijven...

* To Belg, or not to Belg *

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 12:10

Ik zou het zeker wel willen, maar durven.. Om met diegene af te spreken dan he.. Maar wel een erg leuk idee van je! Succes!

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-03 12:18

[quote="Linda250"][quote="Margreet"]Ik zou het niet doen (wel durven overigens). Zo'n buro roept bij mij een beeld op van een verzameling kanslozen die dit zien als een laatste redmiddel (het 'taboe') en daar reken ik mezelf niet onder, ik ben prima in staat om zelf m'n contacten te leggen.[/quote]

Dat is precies het beeld dat ik ook heb van een bemiddelingsbureau. Ik zou me dan ook niet laten inschrijven...[/quote]

Zo dacht ik er werkelijk ook over maar het blijkt dat helemaal niet zo is.
Omdat ik het bewijs nog niet heb daar ik nog niet gestart ben zou ik graag willen weten hoe dit taboe te doorbreken? Ik heb al een spetterende folder klaar met heel stoere foto's van vriendinnen in ski-pak, vrienden etc. Tips????Om taboe te doorbreken?????

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 12:47

Ik zou het niet doen, maar ook maar durven. Mocht het zo zijn dat ik nog vrijgezel wordt ooit, dan kom ik vanzelf wel weer iemand tegen, en als dat niet zo is dan zou ik nog altijd niet naar zo'n bureau gaan, gaat een beetje tegen mijn denkbeeld in.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 13:33

Dat taboe doorbreek je niet zomaar een, twee, drie. Dat bestaat al zo lang en er zijn er al zovelen je voor gegaan om het te doorbreken zonder succes.
Van mensen in skipakken en andere blitse foto's zou ik nu juist het idee krijgen dat het teveel in scene is gezet en daardoor zou het voor mij een hoop geloofwaardigheid verliezen.

Misschien dat ik me eerder bij zo'n bureau zou inschrijven als ze een "no cure, no pay" beleid hebben. Je hoort zo vaak verhalen van mensen die zich blauw betalen en dan gematched worden met mensen die totaal niet bij ze passen.
Maar snel zou ik me niet inschrijven denk ik. Ik vind het nog steeds een gekuntselde manier om iemand te ontmoeten.

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 15:39

Tja, ik weet het niet, hoor. Als je een druk leven hebt met bv. alleen maar paarden, zie je wel veel vrouwen en niet zo heel veel mannen en vaak zijn die ook nog homo Haha!, dus waar haal je dan de tijd vandaan om gelijkgestemden te ontmoeten?
Ik zou het zelf niet zo snel doen, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen er gebruik van maken. En dat hoeven echt niet perse 'kanslozen' te zijn.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Johan
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 00:25

Ik zou het zeker doen als het bureau aangeeft me niet als een zielepoot te zien! Maar dan zou ik toch eerst de folder moeten zien welke me moet inspireren... enne...Fitzroy, het is waar wat je zegt...in de dressuur zijn bijna alle mannen homofiel. (Ik niet dus....hoop ik op een goed relatiebemiddelingskantoor)

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 00:29

Maar er zijn ook vast homofiele mannen en vrouwen die een relatiebemiddelingskantoor zouden willen benaderen. Voor homofiele mensen zijn er wat dat betreft niet zoveel mogelijkheden denk ik. Ik neem aan dat de meesten ook liever niet iemand in een bar treffen.

Je moet ze natuurlijk wel goed gescheiden houden van de hetero's anders bega je straks een blunder Haha!

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 01:21

Percy schreef:
Je moet ze natuurlijk wel goed gescheiden houden van de hetero's anders bega je straks een blunder Haha!


}> Koppeling van lesbo met homo: had je die ook nog in gedachten?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 01:48

Tja, ik heb een stabiele relatie, maar ik heb er wel eens aan zitten denken hoe groot je kansen zijn om iemand "in het wild" tegen te komen, als je een bepaalde leeftijd bereikt hebt!
Als je zo tussen de 20-30 bent, ben je meestal in de uitgaansleeftijd en de kans dat je dan iemand leert kennen, is altijd best wel groot. Als je tussen de 30-40 bent, liggen de leuke (in mijn geval Knipoog ) kerels toch niet meer echt voor het oprapen!
Of ze zijn getrouwd, of ze zijn homo, of ze zijn overtuigd vrijgezel, of ze zijn gescheiden en zijn nog niet los van hun vorige relatie (vooral als er kinderen in het spel zijn !!) of... of...
Zeker als je ouder bent, ben je niet meer zo flexibel in je wensen omtrent een partner, dan dat je nog helemaal aan het begin staat! Ik persoonlijk, zou mbt een aantal dingen géén compromisen meer willen aangaan!!
Als ik om wat voor reden dan ook, niet meer met mijn man samen zou zijn (dood, scheiding), zou ik er waarschijnlijk geen problemen mee hebben om via een relatie-bemiddelings-bureau (mond vol Knipoog ) op zoek te gaan naar een persoon (toekomstige partner Verward ) die mijn interesses deelt!
Zolang je niet je hele geluk van zo´n bureau wilt laten afhangen, zou ik deze mogelijkheid net zo zien als dat ik iemand op een sportvereniging tegen het lijf loop, of in de kroeg, of bij het boodschappen doen, of... of... Knipoog !
Een voorbeeld: jij bent 38, je paard is je één-en-alles, hebt geen partner, wil die wel graag en eigenlijk was het ook al je hele leven een grote wens om een kind te krijgen. Je kan nu gaan wachten totdat je een leuke (vrijgezelle) vent in de kroeg tegen komt (dun gezaaid op die leeftijd Scheve mond ), om er dan na 4 maanden achter te komen dat die vent kinderen haat Extreme duivel en er op staat dat je je paard de deur uit doet!! Dat betekent, dat je je hele "zoektocht" weer opnieuw kan gaan starten!
(dan is het toch best handig om van te voren te weten dat die man ook graag paard rijd en dat ´ie dol op kinderen is Knipoog ) Of er dan uiteindelijk ook echt een relatie tot stand komt en jij op een gegeven moment dol gelukkig achter de kinderwagen loopt, is een tweede, maar dat risico loop je ook als je hem op de golfclub had leren kennen Knipoog !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 01:58

Een vriendin van mij heeft dat jaren geleden gedaan zich ingeschreven. Ze ontmoette de raarste mannen, was zeker moeilijk te matchen. Op een gegeven ogenblik kreeg ze een tel nummer door van een man, die bleek al 1 maand dood te zijn. Was een bekend bureau het bestaat nog steeds Mens en Relatie of zoiets .

Daar is ze trouwens aardig van overstuur geweest.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 03:42

Wat een hoop positieve reacties en input, bedankt!!!! Wat betreft Sarabande schrijft daar schrik ik wel van en het lijkt me heel vreemd als je dit als bureau overkomt! Je hebt toch als bemiddelaar contact met je inschrijfers? In ieder geval zeker op het moment dat je een afspraak arrangeert. Ik geef mensen ook de keuze dat ik zelf mee ga naar de eerste afspraak. Het rare van dit bemiddelingskantoor waar jij over spreekt is ook dat ze schermen lid te zijn van een 'onafhankelijk" orgaan
AVR (algemene vereniging relatiebureaus) dat gewoonweg van hun zelf blijkt te zijn!!! Daarnaast zeggen ze dat hun algemen voorwaarden goedgekeurd zijn door de consumentenbond en deze blijkt helemaal geen algemene voorwaarden te keuren. Raar niet, dat er geen strenger toezicht op is? In ieder geval wil ik de mensen respectvol behandelen en ga hierbij een heel eind mee wat Sterre schrijft. Ik wil er alleen aan toevoegen dat ik bij mezelf bemerk en ook in mijn omgeving, naarmate je ouder wordt je verwachtingen ook anders worden. Ja, dat schrijft Sterre ook maar ik doel meer op het feit dat als je tussen de 15 en 25 bent kijk je meer naar uiterlijk en vaak daarboven meer op gesprekstof en breed gekaderdheid. In de kroeg is dit wat moeilijker uit te selecteren dan tijdens een rustig gesprek. Wat betreft de homofielen hoop ik ook voor deze doelgroep veel te kunnen gaan betekenen. Toch bemerk ik dat deze mensen zich vaak al in een circuit leven waarin het makkelijker is een nieuwe relatie op te duiken dan bij hetrosexuelen. Nochtans hoop ik met deze uitspraak niet teveel te generaliseren want ik hoop natuurlijk straks zoveel mogelijk en zo uiteenlopend mogelijke inschrijvers te krijgen! Daarom nogmaals dank voor jullie reacties en input!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik hoop nog veel meer te krijgen.....

Johan
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 23:04

Laat je eens insprireren door een kleuro-loog. Iemand die verstand heeft welke kleur wat met mensen doet. Misschien heeft iemand hier verstand van op het forum?

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 16:34

Kleuro-loog. Nooit van gehoord.............

Ik ga met Sterre mee. Waar vindt je nog een leuk man (in mijn geval) als je niet meer zo'n stappert bent, genoeg leuk vrienden hebt maar dat ook een vast clubje is. Paardrijden is een hobbie die veel tijd in beslag neemt en op de maneges/stallen waar ik kom/kwam liep niet echt wat van mijn smaak tussen.

Als het een goed, serieus en dynamisch bureau is zou ik me daar zeker laten inschrijven. Waarom niet? Ik heb mijn vriend via internet ontmoet via Love@Lycos) en ik ben gewoon super gelukkig met mijn vent van internet.

Waarom alleen zoeken naar de man van je dromen als iemand je daar graag een handje mee wilt helpen??
(nieuwe slogan voor je relatiebemiddelingsbureau misschien?? Haha! )

En je kan wel zeggen dat je zelf prima instaat bent om contacten te leggen, maar als het nu alleen blijft bij contacten leggen?? En als tussen de contacten die je legt nou net niet de man van je dromen vindt??

En trouwens, waarom wel een paard kopen/zoeken via internet en de contacten die je via Bokt legt, maar waarom niet een evt toekomstige partner???

Op zoek naar de zon!!!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 16:41

idem als Margreet.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 16:48

Ik ook idem als Margreet. Mensen die zich bij een relatiebemiddelingskantoor opgeven krijgen bij mij ook gauw de stempel "wanhopig". Heel onbewust eigenlijk, maargoed, kan er weinig aan doen. Ik zou het wel durven hoor, maar ik ben iemand die geen relatie nodig heeft om gelukkig te zijn. Een relatie is altijd leuk, maar niet noodzakelijk. Bovendien heb ik er het geld niet voor over Tong uitsteken Krent *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 01:01

XoNo, jij bent nog wel een stuk jonger (sprak de oude dame Haha! ) en dan zie je de problemen waar een ouder iemand op dit gebied, nog wel eens tegen aan kan lopen, nog niet zo Scheve mond ...

Dimple schreef:
.. Waar vindt je nog een leuk man (in mijn geval) als je niet meer zo'n stappert bent, genoeg leuk vrienden hebt maar dat ook een vast clubje is. Paardrijden is een hobbie die veel tijd in beslag neemt en op de maneges/stallen waar ik kom/kwam liep niet echt wat van mijn smaak tussen.

Waarom alleen zoeken naar de man (vrouw) van je dromen als iemand je daar graag een handje mee wilt helpen??


En je kan wel zeggen dat je zelf prima instaat bent om contacten te leggen, maar als het nu alleen blijft bij contacten leggen?? En als tussen de contacten die je legt nou net niet de man (vrouw) van je dromen vindt??

En trouwens, waarom wel een paard kopen/zoeken via internet en de contacten die je via Bokt legt, maar waarom niet een evt toekomstige partner???


Niet om te slijmen Knipoog , maar ik ben het met Dimple eens !!
Ik zeg ook niet dat je zonder relatie niet gelukkig kan zijn, maar ik kan me heel goed voorstellen, dat je toch ooit eens op een punt in je leven beland, dat je wél graag een partner wilt hebben! Dat heeft imo niets met "wanhopig" te maken ! Wanhopig is vaak iets wat de buitenwereld er van maakt, in het algemeen niet degene die op zoek is ! (uitzonderingen bevestigen natuurlijk wel de regel Knipoog !)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-03 19:53

XoNo, mijn vraag is ook niet gebasseerd op het vinden van inschrijvingen op deze forum hoor! Alleen zou ik graag willen weten van mensen zoals jij, die er totaal niet voor open zouden staan om zich in te schrijven,
wat ik zou kunnen doen om een folder te ontwerpen en een web pagina zodat je gevoel wat anders zou zijn over het etiket "zielig" of "desperaat" Nogmaals, als je je hierin verdiept hoeft het nog niet te zeggen dat je het zou doen hoor! Maar dit forum lijkt me uitstekend geschikt voor mensen om zich vrij anoniem eens in te leven en mij te adviseren.
Daarnaast ben ik het absoluut met je eens dat een relatie niet bij voorbaad een mens gelukkig hoeft te maken. Sowieso ben ik van mening dat je eerst het geluk in jezelf moet vinden om een ander gelukkig te kunnen maken. (klinkt een beetje soft... maar anders is een relatie mijninziends gedoemd om te mislukken!) Alleen als je alles zelf lekker op orde hebt en je wilt dit gevoel delen kan een relatie een welkome aanvulling zijn! En daar wil ik op korte termijn graag in gaan bemiddelen!
Dus ook niet mensen dwingen om zich in te schrijven terwijl ze die aanvulling helemaal niet nodig vinden.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 20:50

Ik ben wel eens benieuwd wat de mensen die hier heel stellig zeggen dat ze zich niet bij een bureau zouden laten inschrijven, denken van anderen mensen die dat wel doen.

Ben je dan zielig, wanhopig of een watje?? Of toon je noujuist wel lef om je daar in te schrijven. Ik ben van mening dat er genoeg mensen eenzaam zijn omdat ze zich niet durven in te schrijven. Dat is gewoon zonde. We leven wel in 2003, en niet meer in 1870 hoor! Kom op zeg, mensen durven er voor uit te komen dat ze graag een relatie hebben, iemand om alles mee te delen en geborgenheid bij te zoeken.

Het is ook niet zo dat een relatie zaligmakend is. Soms verre van dat Haha! , maar ik kan heel eerlijk van mijzelf zeggen dat ik geen mens ben om tot mijn 85e alleen te blijven. Ik vind het prettig om de wederhelft te kunnen zijn van iemand, iemand die mij aanvult, en waarbij ik weg kan kruipen als ik het even niet zie zitten en zo. En voor mijn gevoel vind ik dat echte gevoel binnen een relatie.

Stel dat je ouders zijn gescheiden en je vader of moeder is aan een relatie toe maar komt niet zo veel meer op sociale gelegenheden dan is zo´n bureau toch perfect?? Of vinden jullie dat ook wanhopig??

Op zoek naar de zon!!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:21

Dit zou ik ook niet snel doen...
Er zijn zon ontzettend veel manieren om leuke mensen te leren kennen. Ik denk dat je het niet zo snel nodig hebt. Althans, ik niet.
Als ik iemand leuk vind l*l ik wel een eind op weg en dan wordt het vanzelf meer (of juist niet Haha!).

Toch zijn er wel veel verlegen mensen en misschien dat die het wel doen... Maar daar behoor ik niet toe dus daar kan ik niet over mee praten Haha!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Camino_S, daanbrego, horzlover, jufjuf, Juniores, Lau07, lina1998, Mars, Megane, MightyMike, Vaiqua, VixillHedinn, Wenta en 185 bezoekers