het gaat weer fantastisch :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

het gaat weer fantastisch :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 16:48

Ik rijd nu al zo'n anderhalf jaar in dezelfde les. Ontzettend gezellig was het altijd. Totdat we enkele maanden les kregen van iemand anders. Van diegene leren we echt niks, we doen elke les hetzelfde. We zijn er al een paar keer achteraan geweest, maar het holp niks. Er zijn nu al 4 mensen zeker van dat ze per 1 april gaan stoppen. Dat zou betekenen dat er nog 3 over zouden blijven. Maar nu is er van die 3 weer eentje die misschien alsnog wil stoppen. Waardoor die andere er ook mee gaat kappen, en tsja, dan ben ik in m'n eentje over Boos! Dus zou ik dan op een andere dag moeten gaan rijden, wat mij niet uitkomt.
Wat moet ik nu? Huilen

gr. Reinou

janedoe

Berichten: 693
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 18:08

Kun je niet nagaan of er in de andere lessen ook mensen zijn die van plan zijn om te stoppen? Vraag gewoon nog een keer een gesprek aan met jullie instructeur (-trice) of met de eigenaar van de manege en ga even met zijn allen rond de tafel om een en ander te bespreken. Vertel dat jullie altijd met plezier hebben gereden, maar dat jullie het tegenwoordig niet meer zo leuk vinden omdat je elke week hetzelfde moeten doen en dat jullie er mee stoppen als het niet verandert. Misschien kun je vertellen hoe de vorige instructeur te werk ging en dat jullie het graag weer op deze manier willen. Jullie betalen ervoor dus je mag ook wel wat voor je geld terug verwachten. Ik hoop dat er een oplossing gevonden wordt, want het is jammer dat er op deze manier straks niemand meer over blijft. En het zou natuurlijk voor de manege ook een strop zijn als die door de nieuwe instructeur zijn klanten verliest.
Ik wens je nog heel veel paardrijplezier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 18:22

Ik denk dat de manege als zodanig toch niet lang meer bestaat (het gaat hier over het FPC), volgens mij wordt er een zgn doorstart gemaakt en het is maar weer afwachten hoe alles dan gaat verlopen.

Als jullie zo ontevreden zijn; zeg het dan gewoon tegen je instructrice. Vertel haar gewoon duidelijk wat jullie dwars zit, met de meeste mensen daar valt best te praten hoor. Helemaal als jullie het op een normale vriendelijke manier brengen. En anders zit er niks anders op dan een andere manege zoeken

Ik heb mijn paard een aantal maanden bij het FPC in pension gehad en had weinig te maken met het hele manege-gebeuren, maar het blaakt daar niet van de gezelligheid.

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 19:11

Idd. Picasso, ivm alle drukte rondom 't faillisement hebben ze totaal geen behoefte om zich bezig te houden met de lessen. Of het nog zin heeft om er iets van te zeggen weet ik niet, die instructrice die we nu hebben is echt zo'n kruising western/recreatie ruiter. Ze gaf zelfs toe dat ze van bepaalde, toch belangrijke dingen, geen verstand had. En dan begin ik me toch af te vragen waarom je als manege zo iemand aanneemt.
Ach, mocht iedereen toch weg gaan, wil ik eens goed kijken of er een mogelijkheid is dat ik privéles ga nemen. Of het mocht zodanig veranderen bij 't FPC dat er weer wat toekomst inzit.
We zien wel.....

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 19:15

hmmm, bekend probleem...
Het helpt misschien als je onder de les vraagt hoe dit moet en hoe dat moet. Als je zelf duidelijk maakt dat je iets voor elkaar wilt krijgen dan zal ze eerder de neiging hebben om je goed te helpen.
Of vraag in de les gewoon: ik zou wel eens graag schouderbinnenwaarts willen leren ofzo (bijvoorbeeld dan Knipoog)
Nou, succes en ik hoop dat het een beetje gaat veranderen...Lachen

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 19:34

Dankjewel Evy, maar het probleem is meer zo dat ze zelf ook aangeeft dat ze daar geen verstand van heeft. En hoe kan je iemand dan helpen? Ok, dat ze het toegeeft vind ik goed, dat is nl. veel beter dan net doen alsof je er wél verstand van hebt. Laatst hadden we bijvoorbeeld gevraagd of ze wat meer met voorwaarts neerwaarts bezig wou zijn, en tsja, daar had ze dus geen verstand van Scheve mond

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 19:44

Dit is/was ook de instructrice van mijn verzorgster van de laatste maanden, waar ik dus absoluut niet over te spreken was... Ik ben blij dat zij het initiatief heeft genomen (om meerdere redenen overigens) om priveles te gaan nemen met Andrew. Wel jammer dat ze dan in de winter niet meer in de binnenbak kan rijden... Hiervoor hadden ze wel een goede instructrice, en het meisje dat inviel was nog beter in mijn ogen. Helaas hebben ze haar niet aangehouden (de reden is mij onbekend)

Deze instructrice geeft zelf aan in theorie wel, maar in praktijk niet te weten hoe je een paard aan de teugel rijd. Veel dingen voelt ze dus niet aan en ze kan dus ook niet ondersteuning geven bij het oplossen van problemen.

Reinou, ik snap dat je het jammer vind dat je les uitelkaar valt. Als een andere les geen optie is (op een andere dag met andere instructrice) dan kun je misschien overwegen tijdelijk te stoppen tot er een andere instructrice op jouw dag komt (en ondertussen misschien priveles te nemen, eventueel met iemand samen of les proberen te krijgen via de rijvereniging)...

Vinden ze het niet vervelend dat ze klanten verliezen? Dit kost ze een hoop geld, wat ze wel beter kunnen gebruiken. Er zijn al een hoop mensen vertrokken naar maneges in de omliggende dorpen...
Dit lijkt me de kop in het zand steken en korte termijn management. Niet erg verstandig...

Sterkte met je keuze...

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 19:50

Ja idd. ik snap er ook niks van.... Ik meende dat ze zo hard geld nodig hadden Scheve mond
Privé les lijkt me een goed idee, maar het moet ook betaalbaar zijn. Daar zit ik dus een beetje mee.
Op een andere dag rijden is ook geen optie, school neemt veel te veel tijd en energie in beslag. We hebben er met de hele les ook al over gedacht om bij Annelie te gaan lessen, maar die kan niet op vrijdag ivm haar zoontje, en wij kunnen niet op een andere dag.
Ach, ik zie wel hoe het loopt. Ik ben iig. wel van plan zo snel mogelijk iets te zoeken voor mijn lessen, maar ik ben er alleen nog niet uit wat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 21:54

Hahahahahaha, Joyce, het hele beleid van het FPC is volgens mij nog NOOIT goed geweest. Het heeft ze al ik weet niet hoeveel ontevreden klanten gekost (waaronder ik zei de gek, als ex-pensionklant).

janedoe

Berichten: 693
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 22:27

Ik begrijp nu dat je net zo goed je leraar Duits kan vragen paardrijles te geven dan dat je naar die manege gaat. Misschien dat hij wel verstand heeft van voorwaarts neerwaarts rijden Haha!.
Er is vast nog wel een andere manege bij jullie in de buurt. Kijk eens hoe ze daar les geven, dan kunnen jullie misschien gezellig met z'n zevenen daar naartoe. Succes.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 19:19

Ik zelf heb nu aardig wat gezien aan maneges in onze omgeving (Bakkeveen, Oudega en Siegerswoude waar kinderen uit mijn klas rijden) en ben niet zo te spreken over de kwaliteit van de paarden, de lessen en vaak ook de stalling... Bij Siegerswoude kun je ook via de rijvereniging rijden, en dan heb je wel een goede instructrice geloof ik, maar de pony's en paarden...

Reinou, Leonie vraagt niet zoveel per uur. Als je haar lessen wel goed vond, dan ben je bij haar met priveles niet duurder uit dan met de manegelessen denk ik. Je moet dan wel in jullie eigen bak rijden natuurlijk. (of op het Radboutterrein) Ik heb haar nummer wel...

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-03 19:24

Dat zou echt geweldig zijn Joyce!
En bij mij thuis komt wel het beste uit. Ik was zeker tevreden over haar lessen. Zou je mij haar nummer willen pb-en?
Nogmaals bedankt Lachen

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 19:27

Picasso schreef:
Hahahahahaha, Joyce, het hele beleid van het FPC is volgens mij nog NOOIT goed geweest. Het heeft ze al ik weet niet hoeveel ontevreden klanten gekost (waaronder ik zei de gek, als ex-pensionklant).


Voor pensionklanten zijn ze inderdaad al in jaren niet echt klantvriendelijk geweest... Maar vorig jaar hebben ze nog wel aan mijn buren gevraagd waarom zij hun dochtertje van ponyrijden haalde, en daar is wel wat mee gedaan... Het lijkt mij dat die lessen toch wel wat geld in het laatje brengen aangezien het niet zo goedkoop is. Als dan lessers in grote getal weglopen, nadat er een nieuwe instructrice is gekomen en er ook al eens over gepraat is... Dan heb je echt een bord voor je kop (oeps Schijnheilig )

Jammer, want de accomodatie is prachtig, en met wat klantvriendelijkheid en efficienter werken zou het toch beter moeten kunnen draaien dan nu...
En gemotiveerd personeel met hart voor de zaak, dat daar ook voor gewaardeerd wordt is natuurlijk ook een vereiste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 00:23

Hoeveel direkteuren hebben er nu al niet geroepen dat ze het FPC uit het slob gaan trekken en er iets fantastisch van zullen maken? En het is nog steeds niet gelukt. Ik heb er een hard hoofd in!!!!

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 13:28

Zowel klantvriendelijk als personeelvriendelijk zijn ze niet Boos!
Ik heb eigenlijk nog weinig vertrouwen dat ze het centrum kunnen redden. Idd. erg jammer van het prachtige gebouw (op alle paardvriendelijkheidsfoutjes na is 't nog best mooi Haha!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 13:57

Ja Yoline het is een prachtig centrum, en als alles voor de pensionklanten GOED geregeld zou zijn geweest, had ik echt niet weg gehoeven. Het ligt op een steenworp afstand van mijn deur. Jammer hoor, alhoewel het op mijn huidige pensionadres een stuk gezelliger is dan daar!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 23:39

Alleen al die kantine is geen kantine meer... Ongezellig, dat was beter in het oude centrum Knipoog Ook het zicht op het gebeuren in de bak is niet ideaal... Stomme balken in het zicht waardoor je halve proeven mist.

Misschien dat de schulden zo groot zijn, dat het alle inkomsten al opslurpt alleen al aan de rente... Vorige week hadden ze vergadering, is iemand daar heen geweest? Ben wel benieuwd wat zij aangaven als oorzaken!
Ik zal je het nummer wel even pb-en Reinou...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 23:51

Nee de kantine is niet echt goed over nagedacht, alhoewel je uit de kantine boven een beter uitzicht hebt. En bij eventuele grote evenementen hebben ze ook de mogelijkheid om tribunes te bouwen. Volgens mij hebben ze daar nog nooit gebruik van gemaakt.