Mannen snappen vrouwen niet

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Mannen snappen geen fluit van wat vrouwen bedoelen

Mee eens
32 (69%)
Niet mee eens
9 (19%)
Anders, leg uit...
5 (10%)

Totaal aantal stemmen: 46


Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Mannen snappen vrouwen niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-03 14:28

Eens kijken wie het hiermee eens zijn Haha!

Zouden nou de mannen een bord voor hun kop hebben als het gaat om wat vrouwen bedoelen?? Of zijn vrouwen gewoon van die onduidelijke wezens??

[edit:BartVB]Titel[/edit]


Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 14:32

Hmm... volgens mij willen ze het af en toe gewoon nieet begrijpen Haha!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 14:34

De meeste mannen denken gewoon anders dan de meeste vrouwen. That's all, maar soms idd wel erg lastig ja.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 14:39

oh absoluut mee eens en dan ben ik een man.. Lachen Ken soms geen hoogte krijgen van vrouwen (niet allemaal overigens) en als man kom je ook soms in situaties dat het b.v. niet uitmaakt wat je zegt of niet zegt het is op zeker niet goed Knipoog

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 14:43

Ben het er zeker Mee Eens!

Hum, zou dat de reden zijn dat ik nog alleen ben? Ze begrijpen mij gewoon niet! Knipoog

Jola

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 14:44

Hmm... volgens mij zijn -over het algemeen genomen!- mannen meer rationeel en vrouwen meer emotioneel (waarbij het ene voor de andere natuurlijk ook niet uit te sluiten is Knipoog !!)
Dan zijn er een aantal misverstanden natuurlijk al voor geprogameerd Knipoog ! Ik heb dus maar de laatste optie gekozen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 14:52

Eens met Sterre. Mijn ervaring is dat mannen (of ik iig Haha!) soms veel te rationeel/pragmatisch en zijn vrouwen soms te (?) emotioneel, te sociaal of teveel bezig met de groep of wat 'men' er van denkt. En ja, dat botst wel eens. Niet dat er dan 1 van de twee fout zit, vaak helemaal niet zelfs. Het is idd een beetje een 'Mannen van Mars, Vrouwen van Venus' achtig iets (waardeloos boek trouwens maar je snapt wat ik bedoel). Soms is het echt zo dat mannen en vrouwen uit twee compleeeeeeeet verschillende werelden komen. Heel bizar eigenlijk Haha! Maar het went wel Knipoog Je leert er mee omgaan, je leert erop anticiperen... Oefening baart kunst Haha!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 14:59

Ik moet zeggen dat ik er mee eens ben. Ik spreek uit ervaring... Haha! Ik denk dat je die onduidelijkheid een beetje af kunt vangen door over dingen te praten (en dan bedoel ik ECHT praten). Soms werkt dat heb ik de ervaring. Tja... en sommige dingen moet je gewoon laten rusten als man zijnde en geen vragen stellen over het hoe en waarom. Haha!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 15:07

zoals het aloude ... heb ik een dikke kont in deze jurk Clown

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-03 15:13

Ik zoek eigenlijk nog een boek om mannen nu eens te gaan snappen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 15:16

ik ben het er ook mee eens... mannen en vrouwen lijken soms compleet verschillende wezens in hun opvattingen en doen en laten....

Misschien komt het omdat vrouwen geestelijk eerder volwassen zijn dan mannen?

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 15:17

Leeftijd zegt niets, dan zou een man van 30 dus bijna per definitie op één lijn liggen met een vrouw van 20? Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 15:18

Poohbeer, mag ik het dan lenen als je het uit hebt?? Haha!

Jola

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 15:20

Karin schreef:
Leeftijd zegt niets, dan zou een man van 30 dus bijna per definitie op één lijn liggen met een vrouw van 20? Knipoog

ehm... zoiets ja... Haha!

het schijnt trouwens 2 jaar te schelen.... dus een vrouw is bij wijze van spreken met haar 16e al geestelijk volwassen, en een man statistisch gezien dan met zijn 18e..............

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 15:21

Ja maar dan zou je dus mogen verwachten dat een man en een vrouw die twee jaar schelen (man ouder dus Haha!) elkaar wèl zullen begrijpen. De waarheid is helaas anders.

BTW het is echt niet alleen zo dat mannen vrouwen niet begrijpen, andersom komt het minstens net zo vaak voor.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 15:30

Ik heb op 'anders' gestemd.

Volgens mij ben ik geen stereotype vrouw, want ik heb weinig last van communicatiestoornissen als gevolg van het 'vrouw-zijn' of 'man-zijn'.
Gewoon duidelijk communiceren (of je nu man of vrouw bent) is altijd belangrijk en er niet vanuit gaan dat 'de ander wel gedachten kan lezen'.
Ook het 'invullen' kun je beter niet doen Lachen (hij/zij zal dit wel vinden dus ik....).

Vrouwen communiceren wel vaak op een andere manier dan mannen. Vrouwen willen bijvoorbeeld graag hun hart luchten zonder dat er direct een oplossing wordt aangedragen. Mannen daarentegen horen een probleem en bedenken er een oplossing voor (tja, en dat is nu net niet wat de vrouw bedoelde). Zo kan ik nog wel meer voorbeelden bedenken.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 15:33

Karin schreef:
Ja maar dan zou je dus mogen verwachten dat een man en een vrouw die twee jaar schelen (man ouder dus Haha!) elkaar wèl zullen begrijpen. De waarheid is helaas anders.

BTW het is echt niet alleen zo dat mannen vrouwen niet begrijpen, andersom komt het minstens net zo vaak voor.

ja... dat zou je mogen verwachten...... maar ik weet helaas ook dat de waarheid anders is.... Haha!

En ik begrijp mannen ook niet altijd hoor... Lachen

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 15:34

Mannen snappen vrouwen best alleen vrouwen snappen niet dat mannen eigenlijk wel snappen hoe de vrouw in elkaar steekt.

Quo Vadis?

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 15:34

Ik als vrouw snap zelf meer van mannen dan van vrouwen. Ik krijg meestal ook geen hoogte van vrouwen. Het scheelt alleen dat ik zelf vrouw ben en weet wat ik kan zeggen/doen etc.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 15:46

Sterre schreef:
Hmm... volgens mij zijn -over het algemeen genomen!- mannen meer rationeel en vrouwen meer emotioneel (waarbij het ene voor de andere natuurlijk ook niet uit te sluiten is Knipoog !!)
Dan zijn er een aantal misverstanden natuurlijk al voor geprogameerd Knipoog ! Ik heb dus maar de laatste optie gekozen !


Ik ben het ook met Sterre eens

Mannen hebben ook vaak zoiets van 'waar maak je je druk om' Verward Ik wil vaak gewoon ook iets kwijt en dan hoeft er geen oplossing te komen maar mannen zoeken dan meteen een oplossing. Mannen vinden ook altijd dat vrouwen zeuren maar dat komt omdat we niet begrepen worden... Tong uitsteken

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 16:36

Apple schreef:
Gewoon duidelijk communiceren (of je nu man of vrouw bent) is altijd belangrijk en er niet vanuit gaan dat 'de ander wel gedachten kan lezen'.


En daar ben ik het helemaal mee eens.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 16:38

het gaat meer om WILLEN snappen, en dat gaat 2 kanten op.

Amor Vincit Omnia

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 17:01

DunnitsMystery schreef:
zoals het aloude ... heb ik een dikke kont in deze jurk Clown


whahaha ik las: heb ik een dikke jurk in deze kont.... Haha!

Maar ik dnek dat het voor een groot deel te maken heeft met praten en uitleggen.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 17:09

Jurga schreef:
whahaha ik las: heb ik een dikke jurk in deze kont.... Haha!

Maar ik dnek dat het voor een groot deel te maken heeft met praten en uitleggen.



Lachen lol dat zou een heel intressant gesprek worden als dat de vraag is Lachen

Daar heeft het ook een boel mee te maken. Maar ook denk ik toch ook wel met het rationele/emotionele zoals al eerder gezegd..
En dat ik combinatie met karakters denk ik. Zelf heb ik toch meegemaakt met vriendinnen vroeger dat er situaties waren waar ik echt geen eind aan vast kon knopen. En dan is het echt niet zo dat het haar schuld was. En zelfs met praten werd het voor mij in ieder geval niet duidelijker..

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 17:11

Hahaha, ik ben ook benieuwd naar zo'n gesprek! *LOL* Volgens mij is daaaar pas geen touw aan vast te knopen! *LOL*

karakters en denkwijzen verschillen nou eenmaal. Denk niet dat dat perse te maken heeft met het feit man tegen vrouw, maar dat dat ook goed zo is in mam/ma en vrouw/vrouw combi's?

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: brennie85, IASCrawler en 40 bezoekers