Negro

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ugene2001

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Zoetermeer

Negro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-03 13:52

Hallo,

Een paardje dat ik wel eens doe word geinsimineerd door Negro,
Heeft een van jullie foto's van hem???

Lynn B+18 - L1+13


Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 14:27


Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 18:10

Afbeelding

Verrichtingscijfers
Stap 7
Draf 7.5
Galop 8.5
Aanleg dressuur 7.5
Subtotaal dressuur 30.5
Plaatsing dressuur 3e
Afdruk 7.5
Techniek 7.5
Vermogen 7.5
Aanleg springen 7.5
Subtotaal springen 30.0
Plaatsing springen 4e
Puntentotaal 60.50
Plaatsing 2e van 13 (9)
Jaar verrichting 1998
Plaats verrichting Ermelo

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:05

Wil hem niet afzeiken, maar gewoon wat leren over een exterieur.
Is dit nu een geval waarbij de hals vrij diep uit de borst komt?

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 10:59

Zijn schouder is inderdaad wat steiler en ja, dan komt de hals idd. wat dieper uit de borst!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 13:36

Ik vind hem zelf niet zo, maar dat is mijn mening. Hij's achter heel goed, maar voor kan het niet aan.
Bij mijn buren hebben ze ook een Negro uit een Rossini merrie. De merrie heeft ontzettend vlakke gangen, dat wilden ze verbeteren, maar hij heeft alleen nog maar ergere vlakke gangen. Ook van zijn (ouderwetse) model ben ik niet zo weg.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 16:59

ik ga nog even wat zeggen.
Het lijkt net of zijn witte voorbeen, de koot, steiler staat als die van het zwarte voorbeen, of lijkt dat maar zo?
En is dit nu een vierkants- of een rechthoeksmodel?

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 17:03

Lijkt meer op het vierkants model. Volgens mij hebben Ferro nakomelingen juist de neiging meer vierkant dan rechthoekig te vererven. De stand van de voorbenen vind ik moeilijk te beoordelen, kleurverschil en het ene been staat meer onder de massa dan de andere, geen ervaring dus...
Volgens mij noemen ze de hals een diepe inzet.
Je kan ook in de bewaarboek van de Strengen kijken over de beoordelingen van de nafok hoe die het doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 17:15

Vind hem toch echt wel netjes in het rechthoeksmodel staan, als je eventueel een opmerking wil maken, dan vind ik hem wat kort in het voorbeen. Maar dat is iets wat je best veel terug ziet bij Ferro nakomelingen.

Het bovenstaande over het superachterbeen en van voren minder vind ik ook bij veel Ferro nakomelingen terugkomen.


essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 17:46

Een vierkantsmodel is dat nu ongewenst voor een dressuurpaard?
Btw, ik vind het stuk voor de schoft voor de mooiheid te zwaar, ook al istie hengst.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 17:49

Een te kort paard kan problemen geven in de rug en in de ruimte van de beweging. Zelf heb ik voorkeur voor een meer rechthoeksmodel. Mijn Pablo is van Kennedy en dus kleinzoon van Ferro. Volgens de 'kenners' is hij in goed rechthoekmodel en waren verbaasd dat het een Ferro nakomeling was omdat die meestal meer vierkanter zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 18:18

essie79 schreef:
Een vierkantsmodel is dat nu ongewenst voor een dressuurpaard?
Btw, ik vind het stuk voor de schoft voor de mooiheid te zwaar, ook al istie hengst.


Zowel voor de springsport als voor de dressuursport is het vierkantsmodel ongewenst.

Vierkantsmodel gaat vaak samen met kracht, en weinig souplesse. Een paard moet voldoende lengte in de rug hebben om genoeg souplesse in het lijf te hebben, en de rug te " bollen" net achter het zadel. Als het achterbeen meer onder de massa komt, moet hij achter het zadel (de lendenparty) bol worden, een paard met een korte rug is dat bijna onmogelijk.

Dus wat je zegt Eleonoor is wel waar, veel Ferro's missen naar mijn mening wat souplesse, hebben veel kracht in het lopen, maar minder souplesse. En dat gaat weer samen met een vierkantsmodel.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 18:25

ik vind het ook moeilijk te bepalen of het nu een rechthoek of vierkant is.
Behalve bij extreem lange of korte rug dat kan ik wel zien.
Eigenlijk zoek iets waardoor ik aan de hand van een foto een exterieur kan beoordelen. Zijn daar boeken voor bijvoorbeeld.
Sorry trouwens wel een beetje off-topic

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 18:37

Ik kan het ook niet zien hoor Bloos tenzij het heel extreem is.
Ik vind Negro alleen niet erg speciaal, maar das mijn persoonlijke smaak.
En het voegt ook niks toe aan dit topic *LOL* Bloos

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 22:57

essie79 schreef:
Eigenlijk zoek iets waardoor ik aan de hand van een foto een exterieur kan beoordelen. Zijn daar boeken voor bijvoorbeeld.


Het paard in partjes
G. van der Veen
ISBN 9038411111

Nulla tenaci invia est via

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 11:28

Ik heb vorig jaar een Negro gezien, uit een merrie van een nakomeling van Donnerhal (dus Don-nogwat), en eh... dat was net een pad! Een heel stevig ontwikkeld lijf, plomp gewoon, met veel te korte pootjes...
Het was echt geen gezicht....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 12:26

Het korte voorbeen schijnt bij Farn vandaan te komen, heb ik eens gelezen, dus het zal inderdaad zo zijn dat Ferronakomelingen wel eens een kort voorbeen hebben of deze niet hebben maar wel vererven. Het buikige (kun je bij Negro ook een beetje zien), schijnt ook vaker voor te komen bij Ferro's.
Negro heeft wel een enorm achterbeengebruik, heb hem wel eens in actie gezien en inderdaad kan hij die kracht achter aan de voorkant nauwelijks kwijt. Ik hoop dat dat nog gaat komen!

Ugene2001

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-03 12:41

Het paard dat vanhem een veulen krijgt is een tuiger maar staat toch bij het kwpn ingeschreven dus weet niet of het helemaal 100 % tuiger is maar heeft veel voorbeen actie.

Lynn B+18 - L1+13

Timbers
Berichten: 1398
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 20:55

Ik heb zelf een Negro van nu bijna 3 jaar Haha! en die is eigenlijk best mooi. Nou vind iedereen zijn eigen paard natuurlijk mooi, maar de moeder van deze is een heel ouderwets type en de 3jarige is een stuk moderner dan de moeder, Negro heeft erg verbeterd op de bewegingen, heel soepel en redelijk ruim en het dier heeft een bloedmooi koppie en daarbij een super commerciele kleur (ze is namelijk helemaal zwart zonder aftekening) Het is helemaal geen ouderwets type geworden eigenlijk en dat terwijl mijn dierenarts er een hard hoofd in had, maar toen ze geboren was nam hij al zijn woorden terug.
Ik ga Negro niet verdedigen hoor, maar ik ben eigenlijk heeeeel erg blij met mijn Negrootje. Alleen heeft ze een beetje een lastig karakter zo af en toe Knipoog , maar dat schijnt aan de Ferro kant wel vaker voor te komen, hele dominante rakkers. Ik was eigenlijk niet van plan mijn merrie door Negro te laten dekken maar ze werd heel moeilijk drachtig en de hengst waardoor ik haar eigenlijk eerst had laten dekken was al naar de ruiter (6 september was is ze pas drachtig geraakt).
Ik vind het nu een geluk bij een ongeluk want ik ben superblij Party!! met mijn paardje en hoor van meerdere mensen dat ze erg mooi is qua bouw, een heel atletisch lijf ze zou inderdaad alleen iets hoger op de benen mogen en haar hals aanzet vind ik persoonlijk wat zwaar, haar schouder zou iets schuiner mogen en ze staat een fractie frans rechts voor, verder niks mis mee (er is aan elk paard wel wat te vinden).
Ik hou zelf wel van een beetje massa, ze is net 3 en nog niet in training maar ze ziet er uit als een paard dat gewoon getraind wordt (geen afdakje etc.). Ik ben er echt heeeeel erg blij mee.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 14:43

gaat ze no nonsense laten insimineren Haha!?

Gamble

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 14:54

Ik heb zelf een 4-jarige Negro en ben er superblij mee ! Voor zijn karakter krijgt hij echt een 10, hij wil alles voor je doen en is echt nooit chagerijnig. Het ligt er ook een beetje aan van wat voor type paard je houdt, ik heb liever een paard met een beetje massa in plaats van zo'n bloedkikker. Negro zelf heb ik ook gezien, en ik vind hem echt wel gaaf. Ook hij heeft een supergoed karakter, hij wil altijd werken en pakt alles aan. Vergeet ook niet dat Negro nog best wel jong is en voor zijn leeftijd al op een aardig hoog niveau loopt, dus dat hij daar ook nog in moet groeien.

~Turbohoof Solutions ~

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 21:52

Afbeelding
Afbeelding
[img]http://www.vosbergen.com/stoeterij(nl)/image/clip_image003.jpg[/img]

Ugene2001

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 15:36

miesjelluh schreef:
gaat ze no nonsense laten insimineren Haha!?


Ja cool he Haha! *LOL*

Lynn B+18 - L1+13

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 15:37

jaaa Haha! wanneer ongeveer?

Gamble

Ugene2001

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 15:39

Ze hebben als het goed is laatst gekeken of de baarmoeder goed was en dan word ze in april geinsimineerd

Lynn B+18 - L1+13


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 120 bezoekers