tweedehands paarden zaak..[internet}

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

tweedehands paarden zaak..[internet}

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 16:09

Al een aantal maanden loop ik met het idee een tweedehands paarden zaakje te beginnen op internet.
Nu heb ik dit alles uitvoerig besproken met mijn vriend en die heeft ermee ingestemt.

Het is de bedoeling dat ik vanalles ga kopen en vervolgens weer ga verkopen.
Als er dingen kapot zijn zal ik ze proberen te repareren.
De artikelen komen met foto en goede omschrijving op mijn homepage te staan.

Het is niet bedoelt omdat ik denk er rijk van te kunnen worden, want dat is bijna onmogelijk, het is gewoon de bedoeling om lekker bezig te zijn, en een stap naar een misschien wel grotere onderneming.

Nu mijn vraag.
Ik moet natuurlijk ergens mee beginnen.
Een klein assortiment.
Waarmee zouden jullie beginnen of wat zouden jullie me aanraden om mee te beginnen.
Wat is er op t moment kwa kleuren, stoffen en eventueel merken in de mode en wat verkoopt goed?
Graag BRUIKBARE tips wat betreft wat ik zou moeten gaan verkopen.

Zo had ik gedachte opzoek te gaan naar bijvoorbeeld hele felle dekjes, of hele aparte dekjes, hetzelfde geld voor halster.
Ik heb geen flauw idee of deze zo ie zo verkrijgbaar zijn maar het is het proberen waard.
Natuurlijk ook gewoon basic dingen!

Zouden jullie iets kopen bij een tweede hands zaak, en hoe zouden jullie willen betalen? (kom nu niet met: euhmm gewoon niet hahah)

Voor de mensen die zich gelijk geroepen voelen met NUTTELOZE reacties te komen, die totaal niks met mijn VRAGEN te maken hebben, reageer AUB gewoon niet!
Vragen waarom, hoezo, en dergelijke ook liever niet stellen!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 16:16

Ik zou absoluut tweedehands spullen kopen, als ze maar betaalbaar zijn. Ik koop eigenlijk bijna alles op paardengebied tweedehands, ik vind het zelfs een soort sport.
Je moet kwalitatief goede spullen verkopen, merkspullen bijvoorbeeld.
Verder raak je dingen als; shabrakken, singels, rijbroeken, enz. altijd wel kwijt, daar is altijd vraag naar.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 16:18

oke Thanx, Heb je ook enig idee wat er kwa kleuren erg in is?

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 16:29

Babyblauw Haha!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 16:33

Ik denk dat als je er kleding bij doet, vooral de kinderkleding goed zal lopen. De kinderen zijn nog in de groei en hun kleding moet regelmatig vervangen worden, de meeste ouders vinden nieuw dan toch al snel te duur.

Denk daarbij ook aan laarzen, caps e.d. dat zijn toch de dingen die ze als eerste nodig hebben, maar omdat ze eerst op manegeles gaan (misschien 1 @ 2 keer per week) mag dat niet te veel kosten, want stel je voor dat de kinderen niet blijven paardrijden.

En idd wat Tessebes zegt, het moet goede kwaliteit zijn.

Jola

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 16:36

Ik denk wel dat je een aardig assortiment moet opbouwen, zodat je een hoop keuze hebt. Als je iedere keer maar 2 rijbroekjes en 3 shabrakjes hebt, dan kom ik ook niet meer kijken, dan geloof ik het wel. Wil je dan iedere keer per post verzenden, of mogen mensen ook langs komen?

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 16:40

ik denk dat vooral: rijbroeken, dekjes, halsters en ook wel longeerlijnen ed. goed verkopen.
ik zou het liefstye de spullen op komen halen.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 16:43

Het is inderdaad wel de bedoeling dat er een aardig assortiment komt, maar ja er moet nu eenmaal een begin zijn, wanneer er een begin is kunnen er meer spullen gekocht worden.

Alles wat ik te koop heb komt op die homepage te staan.
Misschien dat ik de mensen de gelegenheid geef zichzelf in te schrijven voor een nieuwsbrief ofzo.
Die ik dan eens in de zoveel tijd (wanneer er nieuwe dingen zijn) verstuur.
Zo blijft iedereen op de hoogte.

Natuurlijk zorg ik voor kwaliteits producten, en wanneer de spullen van mindere kwaliteit zijn zal dat ook duidelijk worden aangegeven!

De kinderkleding is inderdaad een heel goed plan! thanx :0
Verder nog goeie ideeen??? alles is welkom!

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 16:57

Zolang het van goede kwaliteit is en het goedkoper is dan in de winkel, denk ik dat een hoop mensen (inc. ik) geinteresseerd zijn in dekens, teugels, beugelriemen, van die zaken die je gewoon moet hebben, en die je toch om de zoveel tijd moet vervangen of op voorraad wilt hebben. ook dingen als goede beenbeschermers en jassen zou ik zeker naar kijken.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 17:00

Angelique18 schreef:
Al een aantal maanden loop ik met het idee een tweedehands paarden zaakje te beginnen op internet.


Tweedehandspaarden? Was er laatst niet iemand hier op Bokt die het voor paarden heel zielig vond om ze tweedehands te maken? Haha!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 17:02

Hoe hard ik ook om je reactie moest lachen Haha!
Wil t liever ff centraal houden en ontopic, hoop op je begrip, maar t is iets waar ik serieus mee bezig ben..Lachen

Voor de mensen die zich gelijk geroepen voelen met NUTTELOZE reacties te komen, die totaal niks met mijn VRAGEN te maken hebben, reageer AUB gewoon niet!
Vragen waarom, hoezo, en dergelijke ook liever niet stellen!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 17:05

bijpassende dekjes + bandages.
Ik denk dat er ook wel vraag naar kleding is.
Heb laatst nav tip van iemand hier op Bokt een bodywarmer bij de C&A gekocht. Ideaal om mee te rijden, mooi getailleerd en niet duur. (E 23)
Alleen geen paardenmerk, maar dat kan mij en vele anderen volgens mij niets schelen.
qua kleuren volgens mij een beetje snoeperige kleurtjes,
maar ook de standaard kleuren doen het goed, blauw zwart beige.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 17:07

Waarooooooooooom? Tong uitsteken

Sorry..... Schijnheilig Er staat mij iets bij dat er vorig jaar ook iemand op Bokt was die een winkel in tweedehands ruitersportartikelen wilde gaan beginnen?! (Tender, dacht ik). Ik zou persoonlijk ook denken aan artikelen als dekjes e.d. Zelfs zou ik niet zo snel tweedehands tuigage kopen, want vaak doet iemand iets weg als er iets aan mankeert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 17:11

shetlander spul Haha! zo veel mogelijk, vooral dekentjes .,.. die zullen "van de toonbank" vliegen!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 17:13

Er zijn (zover ik me nu kan bedenken) 2 dingen die ik absoluut niet zal gaan verkopen!
Dat is 1 zadels (hier heb ik namelijk totaal geen verstand van en vind wanneer je dingen verkoop moet je ook een beetje verstand hebben van wat je verkoopt) en 2 caps.. dit omdat het om veiligheid gaat, ik wanneer ik caps zou overkopen van mensen zelf niet kan zien of de cap nog goed is en ik dus dat te onverantwoord vind.
Verder ga ik mijn collectie zo breed mogelijk maken!
En hoop ik dat ik veeeeel klanditie krijg.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 17:13

Debo daar was ik al naar opzoek, Dingen voor Shetties Lachen
Ik weet dat die heel moeilijk te krijgen zijn ( leuke dingen dan) dus ga m'n best doen Lachen

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 17:40

verder nog goeie ideeen????
kwa kleuren, spullen, ed?????????

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 18:30

Wat een goed idee om zo iets te beginnen zeker voor de mensen die niet veel geld uit willen geven voor spullen maar wel kwaliteit willen.

Qua kleuren zou ik gewoon ruitersportzaken langs gaan.Zo krijg je denk ik wel het beste beeld van wat de kleuren zijn.En voor spullen denk ik aan:reflecterende spullen,Shetlander spullen.Kingsize spullen,en natuurlijk de spullen voor alledag.
Kleding is zeker een optie.Zowel voor kinderen en voor volwassen mensen.En eventueel kan je ook nog spullen verkopen wat niet voor de paarden is maar voor het oog van de mens en dan denk ik aan lijstjes met postertjes en dergelijken en natuurlijk paarden boeken.Sleutelhangers zijn erg gewillig en al zeker als het bepaalde rassen zijn.Succes ermee.Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 18:44


flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 19:02

Debo schreef:
shetlander spul Haha! zo veel mogelijk, vooral dekentjes .,.. die zullen "van de toonbank" vliegen!


Volgens mij was de bokker 'bubbels' daar ook al mee bezig Lips are sealed
Ik zeg het alleen maar om straks alle confrontaties alvast te vermijden...

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 19:44

Ik zou zeker spullen tweedehands kopen. Ik denk dat ik dan qua prijs ongeveer 20% ofzo goedkoper zou willen zitten dan bijv. divoza incl. verzendkosten. Snappie.
Het is misschien een idee om beurmodellen op te kopen en je ogen open te houden naar restpartijen. Op die manier krijg je actuele spullen voor (hoop ik) weinig geld. Ik zou alleen niet weten hoe je eraan zou moeten komen. Ik zal eens een beetje rondzoeken en dan laat ik je dat wel weten.
Een cap zou ik idd nooit tweedehands kopen, je weet niet wat ermee gebeurt is.
Het zou natuurlijk helemaal super zijn als je dingetjes zou kunnen krijgen die niet standaard zijn. (Hele felle kleuren e.d.) Nou ik hoop dat het lukt.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 19:57

Vroeger was er zo'n site. Ik (zker toen, toen was ik 15 geloof ik en vrij arm Haha!) vond het geweldig om rodn te snuffelen en kleine dingen te bestellen.
Later is die page opgeheven oid. Hij was iig vernieuwd en ik vond hem zo zwaar tegen vallen (alles duur en volgensmij niet meer 2e hands) dat ik er nog 1 keer geweest ben en daarna nooit meer.

Spullen:
Ik denk dat in principe alles kan qua spullen. Van laarzen tot bijzets, als je het niet te duur maakt kom je er vast wel weer vanaf. De nieuwste/aparte dingen zullen niet lukken denk ik. Die zijn of heel duur of willen de mensen nog zelf houden.

Tip:
Ik zal altijd heel graag van alles een foto. Zo weet je toch een beetje wat je thuis krijgt en kun je lekker rondneuzen en vergelijken.

Tip2:
Volgensmij lopen shetlandspullen super!

Succes ermee

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 20:05

Ik zou me (zeker nu nog) niet zoveel zorgen maken over welke kleuren 'hip' zijn. Uiteindelijk ga je toch naar een tweedehandszaak voor iets wat juist speciaal is omdat het misschien een beetje uit de mode is. Tweedehands mag gerust speciaal zijn. *LOL*

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 20:50

Angelique18 schreef:
Er zijn (zover ik me nu kan bedenken) 2 dingen die ik absoluut niet zal gaan verkopen!
Dat is 1 zadels (hier heb ik namelijk totaal geen verstand van en vind wanneer je dingen verkoop moet je ook een beetje verstand hebben van wat je verkoopt) en 2 caps.. dit omdat het om veiligheid gaat

Dat lijkt me heel verstandig!!

Verder zou ik het niet te ingewikkeld maken. Ga voor de "alledaagse" dingen, zoals zadeldekjes, bandages, bitten, kleding enzovoort. De dingen die bijna iedere ruiter nodig heeft.

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 21:50

Ik zie wel eens meer van dat soort zaakjes op internet. Maar vaak hebben die maar heel weinig spullen, dan is het gewoon de moeite niet om te gaan kijken.
Dus ik zou zeker proberen meerdere producten te hebben.
en dan idd dingen als bitten, schabrakken, bandages, hoofdstelonderdelen (frontriemen!) enzo
succes en als je webiste er is geef dant dan ff door!
en idd, ik ben heel erg opzoek naar leuke dingen voor shetjes!