Besluit genomen:wil Carlos wegdoen,als het me lukt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Besluit genomen:wil Carlos wegdoen,als het me lukt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-03 16:04

Dat zeg ik wel,maar vind het zoooooo moeilijk

Ik zit erg met Carlos in mijn hoofd..Ben al een jaar aan het piekeren...
Wil meer,wat anders..verder..Heb geen plezier in het rijden(meer)

Ik wil dolgraag verder in de dressuur...veel mensen zeggen dat ik echt talent heb..zonde dat ik er niet meer mee doe..En hij is gewoon te klein,het rijd niet lekker,beugels inkorten..mijn been komt niet op de goede plek met aansporen..waardoor hij vaak zenuwachtig wordt en in galop overspringt..onrusstig dus...

Carlos is mijn schat(maar meer om naar te kijken,dan op te rijden)..ik ben gek op hem,maar het rijden daar heb ik eigenlijk geen plezier meer in..Soms denk ik ik wil geen wedstrijden rijden en gewoon lekker met car buitenrijden...maar als ik diep in mijn hart kijk..wil ik dolgraag dressuur rijden met een pony..Ik geniet er zo van..voel me ook veel beter..iets waar ik goed in ben..die complimentjes doen me echt zo goed!! Bewijs dat ik mijn best doe en resultaten boek,zeg maar...

Carlos is te klein.te eigenwijs..te snel afgeleid..Hij was 12 toen ik hem kocht en erg verwaarloosd..zwakke rug..benen..Hij is super fit,maar niet geschikt voor wedstrijden en zelfs het oefenen is niet echt wat..ik ben nog steeds bezig met hem normaal door de bak laten lopen..."Les nemen" zouden jullie zeggen.,maar ik heb het eigenlijk opgegeven..ik kom toch niet verder..of hij nu netjes loopt..Ik kan nog maar net 2 jaar(heb hem bijna 5 jaar) doorzitten..daarvoor ging hij altijd in galop en alle kanten op..
Door oefenen en een beter zadel lukt het al beter,maar niet zoals een ander paard..

Ik houd zoooo veel van het beestje..Ik heb zo veel met hem meegemaakt,maar toch..Ik wil zo graag wat anders..Tis echt iets wat ik zo graag wil...Ik kan natuurlijk geen twee paarden houden..

Een paard verzorgen wil ik niet..wil echt een eigen paardje..

En Carlos verkopen??..hij is 145.al 16 jaar,zwakke rug..geen papieren,niet geschikt voor kleine kinderen/beginners..erg moeilijk/gespannen en onzeker..Tis echt een verhaal appart Ik zou dus haast niets voor hem krijgen..hij is me zo veel waard..Wie koopt nou zo'n beestje??Aan wie,wat voor persoon zou ik hem moeten verkopen??

Ik klink een beetje, als een verwend kreng,maar dat ben ik niet hoor

Kvind het zo moeilijk

Alleen als hij naar een heel goed tehuis gaat..kan ik hem weg doen..wat een dilemma zeg

Wat zouden de mogelijkheden zijn??En wat zouden jullie doen...

Groetjes Kat


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 16:05

zie een beetje ook dit topic
[VMR] Stel.........

tis wel niet helemaal hetzelfde, maar toch...........

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-03 16:26

ja wist niet waar hij hoorde sorry Die is net gesloten trouwens Knipoog

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 17:33

Ik kan me jouw gedachtengang wel voorstellen. Ik denk dat je gelijk hebt als je zegt dat het moeilijk wordt om een goed tehuis voor hem te vinden. Maar het is niet onmogelijk.
Bedenk wel goed wat je gaat doen, voordat je hem te koop aanbied. Ben je er heel zeker van dat je er geen spijt van gaat krijgen? En trek je niet teveel aan van wat anderen zeggen. Het is en blijft jouw paardje en dus ook jouw beslissing.

* To Belg, or not to Belg *

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-03 17:51

ja idd

Marlinde

Berichten: 383
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 17:56

Misschien is leasen een oplossing voor jou. Paardje blijft dan wel van jou en als het goed gaat met de nieuwe eigenaar, kun je hem altijd nog aan diegene verkopen. Zo hou je een beetje een oogje in het zeil

Narigheid overkomt je, maar lijden is een keuze!!!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 18:07

Linda250 schreef:
Ik kan me jouw gedachtengang wel voorstellen. Ik denk dat je gelijk hebt als je zegt dat het moeilijk wordt om een goed tehuis voor hem te vinden. Maar het is niet onmogelijk.
Bedenk wel goed wat je gaat doen, voordat je hem te koop aanbied. Ben je er heel zeker van dat je er geen spijt van gaat krijgen? En trek je niet teveel aan van wat anderen zeggen. Het is en blijft jouw paardje en dus ook jouw beslissing.


Ben het helemaal met Linda eens

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 18:23

Toen ik twijfelde over of ik mijn paardje moest verkopen heb ik het volgende gedaan:

allereerst; Stel je even voor dat Carlos er niet is, laat die emoties even helemaal los. Denk je nu in dat je op zoek bent naar een nieuw paard, naar een paard wat je voor ogen hebt. word je daar ontzettend enthousiast van, van die gedachte? En is het enige wat je tegenhoud dat blok in je maag als je aan Carlos denkt? Je voelt je schuldig, het lijkt je afschuwelijk om hem weg te brengen naar de nieuwe eigenaar, jij hebt het niet meer voor het zeggen over hem en je wilt niet zo'n iemand zijn die z'n paard verkoopt? Denk daarna weer aan een ander nieuwe paard, welk gevoel is sterker?

Bij mij was het gevoel voor een nieuw paard groter, dus heb ik de volgende stap gezet. Mijn paard te koop gezet, ik had een ziek paard dus beetje zelfde probleem van "wie wilt dit paard kopen?" Ik had het gedaan onder het motto"hij staat nog niet écht te koop, het is een proefadvertentie om eens te kijken wat voor reacties ik krijg"

Uiteindelijk is daar de nieuwe eigenaar uitgerolt, en anderhalve maand was ik op zoek naar mijn droompaard. Die heb ik nu gevonden en ik heb nooit spijt gehad van mijn beslissing.

Stel een contract op met daarin dat als de nieuwe eigenaar Carlos weer zou willen verkopen, hij hem eerst aan jou moet aanbieden voor dezelfde prijs. Zo weet je zeker dat hij niet in de handel beland zonder dat je het weet. en kan je hem altijd nog terugkopen en zelf weer een nieuwe baasje zoeken.

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-03 15:24

Voor hem niet, omdat ik niet veel zin heb om te rijden,hem nog dingen te leren en hij verdient dat wel!! Lovers ..Een baas die plezier met hem heeft en als hij op hem rijd.. kheb het opgegeven...hij is me eigenlijk een beetje ontgroeid..Ben te groot...Ik kom niet verder..Wil andere dingen..kheb hem al 5 jaar en eigenlijk twijfel ik elk jaar weer..Maar het laatste half jaar veel sterker...Ook omdat mensen in mijn omgeving het zeggen..

Ja dat is een goed idee,dat ze mij op de hoogte moeten brengen.als ze hem weer verkopen..

Kan ik hem gewoon te koop zetten en dan kijken welke reacties er op komen,maar dan tegen iedreen zeggen,dat hij al verkocht is?? Kan dat??
Tenzij er natuurlijk een goede baas tussen zit

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 15:31

Waarom niet? Weten die mensen veel }>

:D

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 15:38

Ik vind zoals Esme het gedaan heeft eigenlijk wel een heel goed idee Lachen !!
Als je dan besluit om hem te koop te zetten, heb je het iig heel weloverwogen gedaan!! (vooral die optie om hem terug te kunnen kopen, is prima!!)
Waarom zou je trouwens gaan vertellen dat hij al verkocht is ?? Op on-serieuse reacties gewoon niet reageren, tussen de andere zit misschien een potentiele koper Knipoog !! Succes en sterkte met je beslissing!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-03 15:39

Dank jullie wel!! Lachen

alexguusje

Berichten: 35
Geregistreerd: 14-09-02
Woonplaats: omgeving utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 15:59

Ik heb het zelfde hehad met een haflinger heb ik 6 jaar gehad maar mijn hart zat bij de welshjes ,heb nu een welshje waar ik mee men maar mis mijn haffie toch nog heel erg .(hij is achteraf slecht terecht gekomen) 1 advies ga kijken waar hij terecht komt....en volg je hart.
a.

denk na voordat je je paard straft het ligt meestal aan je zelf !


Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 16:35

Ik weet helemaal wat je doormaakt. Dat dilemma tussen je paardje dat je al lang hebt, maar eigenlijk niet is wat je nodig hebt om je ambities na te streven. Ik heb in december mijn Haflinger verkocht na zeven jaar plezier, maar ik wou (net als jij) wat verder in de dressuur en hij had hier totaal geen aanleg voor. Er zijn een aantal mensen komen kijken, en uiteindelijk heeft een meisje hem gekocht. Dit was geen goed idde, want zij heeft ondertussen beslist om hem weer door te verkopen, wat ik heel erg vind, omdat ik niet wil dat hij zomaar van hier naar daar verhuist, hij is hier nl. heel gevoelig voor. Maar ik blijf contact met hen houden en help mee te zoeken naar een nieuwe thuis voor Adri.
Dus een gouden raad: weet waar hij terecht komt, verlies geen contact met de mensen en geef hem desnoods even op proef mee, dan weten ze onmiddellijk welk vlees ze in de kuip hebben, en komt hij niet door herverkoop in de handel terecht.

Mer1980

Berichten: 18787
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 16:42

Tsja zet gewoon een advertentie en zeg daarbij dat een goed thuis het belangrijkste is en dat je eerst komt kijken waar hij gaat staan. Tsja ik ken Carlos en het is een leuke pony. En ik denk dat hij zeker wel gereden kan worden door iemand die er graag mee het bos in gaat. Hij is lekker fris maar niet gevaarlijk. Leuke recreatie pony. Misschien iets voor de endurance er zit veel bloed in. Succes!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-03 17:01

Dank je Meer en alle andere....Ja idd hij is meer geschikt voor lekker in het bos,lekker buiten..Daar kan hij echt zijn 'ei' kwijt..

Idd Endurance daar heb ik ook aan gedacht..ook om het met hem te gaan doen,maar ben toch meer een dressuurtype..

En jaa hij moet zker een heel goed tehuis krijgen..hij heeft al zo veel meegmaakt Verdrietig Dat verdient hij Lovers

Zal ik in de advertentie zetten recreatie pony?? Die wel dressuur matig is gereden??

En wat zou ik voor hem kunnen vragen?? Als ik hem verkoop,dan verkoop ik hem pas in het voorjaar als zijn vacht er weer mooi uitziet en hij wat voller is..

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 21:56

carlosje schreef:
..Zal ik in de advertentie zetten recreatie pony?? Die wel dressuur matig is gereden??


Dat lijkt me iig een goede tekst! Degene die een paard vooral voor het recreatieve zoekt, weet dan ook meteen dat het paard ook nog "fatsoenlijk" is gereden (dit bedoel ik niet verkeerd naar degene toe, die "alleen maar" recreatief rijden Knipoog !!)

Citaat:
En wat zou ik voor hem kunnen vragen?? Als ik hem verkoop,dan verkoop ik hem pas in het voorjaar als zijn vacht er weer mooi uitziet en hij wat voller is..


Ik heb geen idee wat je voor hem kan vragen; ik zou iig niet "te weinig" vragen (dwz. onder de slachtprijs). Mensen zijn rare wezens en bij een laag bedrag denken ze al gauw "die kost niet veel, dus zal het ook niet veel zijn" Scheve mond ! Wat je er misschien wel bij kan zetten is "plaats voor prijs". Daarmee maak je al kenbaar dat je veel om hem geeft en dat je het het belangrijk vindt, dat ´ie een goed plekje krijgt!! Veder vond ik het een goede tip, om een "terug-koop-recht" af te spreken! Op die manier kan je er ook min-of-meer zeker van zijn, dat er bij een evtl. verkoop, niet met hem gesold gaat worden!
Laatst bijgewerkt door Sterre op 19-03-03 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

alexguusje

Berichten: 35
Geregistreerd: 14-09-02
Woonplaats: omgeving utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 22:02

Ik heb dat dus meegemaakt met m'n haffie ! geeist dat hij een goede plek zou krijgen ze beloofden gouden bergen en een contract getekend dat ik als eerste hem terug zou kopen mocht hij hem weg willen doen.
via een kennis kwam ik er achter dat hij al is doorverkocht !
Als ik die man probeerde te bellen dan kreg te horen dat het nummer niet bestond .nou dat was lekker!
dus MAAK GOEDE AFSPRAKEN!
niet om je te ontmoedigen hoor!
a.

denk na voordat je je paard straft het ligt meestal aan je zelf !

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 22:15

Tja Alex, dat zijn dus echt hele rottige dingen Verdrietig !!
Ik heb ook al vaker gehoord dat dit meestal nooit zo gaat als de afspraak was Boos! ! Ik heb er ook wel eens aan zitten denken hoe je zo´n afspraak waterdicht kan krijgen Scheve mond !!
Carlos, laat je iig goed informeren hoe je dit aan moet pakken!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 22:46

Hoi Moeilijke situatie

Ik denk dat je 'm moet verkopen..
Hij wordt al ouder en dalijk kan je er misschien niks meer mee..
ZO'n beessie krijgt steeds mee mankementjes natuurlijk, je kan 'm beter NU verkopen dan over een paar jaar... Ik bedoel je weet nu al dat je verder wil en dat kan zoiezo niet..

Als hij dalijk nóg ouwer is dan is het steeds moeilijker hem te verkopen!

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-03 12:55

Ja gelukkig ziet hij er nog erg goed uit, voor zijn leeftijd..Mensen schatten hem een jaar of 8 a' 10..Ja..ik maak zeker goed afspraken van te voren..Hij is me goud waard..en verdient de beste plek!!

Toen ik hem kocht was hij 12 jaar en ik heb 3000,- gulden voor hem betaald..Hij kon eigenlijk niets..was erg mager..geen spieren..Hij zag er niet echt happy en gezond uit..

Nu kan hij veel meer in de bak...ziet er heel gezond uit,meer spieren..Tis gewoon een andere pony..Zijn uitstraling..is erg veranderd..

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 14:25

Ik denk dat je wel rond de 2000 euro voor hem kan vragen. Maar een nadeel...hij is al best wel oud, ook al zal je dat niet zeggen. En niet iedereen kan er mee overweg, ik bedoel, Carlos is geen beginnerspony.

Heel veel sterkte met het maken van een beslissing! Maar volgens mij heb je die al wel gemaakt, of niet?

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-03 15:03

Ik weet zeker dat ik een ander wil..En het gevolg is dat Car dan weg moet..heb geen keuze..Het idee dat hij weg moet is verschrikkelijk...

Heb al gehuild..vind het heel moeilijk het idee,dat hij weg gaat in een andere trailer Huilen Pfff Frusty ..maar ook voor Car is het ook beter..Ik rijd nu al maanden niet echt veel meer..ik longeer hem meer en rijd buiten.Heb het een beetje opgegeven.

Meestal heb je een doel,ergens waar je naartoe werkt,maar dat heb ik niet.(meer).Hij heeft een nieuwe(jongere en kleinere) baas,nodig die het een uitdaging vind,om Carlos te rijden..Ik heb het 5
jaar,echt als een uitdaging gezien..Kvond het echt bijzonder mooi en een hele ervaring om zo'n beestje helemaal weer op te knappen..Ik heb zo veel met hem meegemaakt..Ik ben ook trots op hem en mezelf Pling

..Hij is zo stijf en ik hem niet echt zin meer om elke dag weer te ploeteren...Ik ben wel van plan..om hem vanaf nu weer lekker los in zijn lijf te krijgen..veel te riiden en ook les te nemen..want hij moet natuurlijk wel te hanteren zijn in de bak,als er mensen komen..

Omdat hij zo stijf is,vlugt hij ook vaak en gaat echt rennen..En als ik hem verkoop doe ik dat in het voorjaar..dan staat hij weer lekker buiten en gaat alles altijd wat lekkerder...

Mensen op stal zeggen,dat ik alvast moet gaan sparen voor een nieuw paard/pony en kijken naar wat voor pony ik opzoek ben..

Ik wil het liefst weer een bloed-pony,een Nrps..maar dan een wat grotere..een grote E-pony(rond de 160)..Ik rijd het liefst op pony's.Hij(wil het liefst een ruin) mag al wat ouder zijn,maar niet ouder dan 12..Hoeft niet perse wedstrijd ervaring te hebben,maar wel aanleg voor dressuur.
Ook papieren,zijn nie belangrijk..als ik er maar lekker op kan rijden en wat meer mee kan..

Een veulen is natuurlijk vaak wat goedkoper,maar ik heb niet het geduld(wil het liefst lekker rijden) en de tijd voor zo'n jong paard,denk ik.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 16:13

Ik zou 'm idd verkopen als ik jou was...
Je kan beter je paardje verkopen dan dat je hem als hij erg oud is in moet laten slapen..
Ik bedoel, als je hem verkoopt kan je hem nog bezoeken en langzaam afscheid nemen ,dan raak je niet meer zo aan hem gehecht..
En ondertussen kan je veel plezier hebben met je nieuwe paardje, heb je al genoeg geld voor een nieuwe?

Ik wil zelf ook graag nog een pony erbij.. Ja NOG, want michelle doe ik natuurlijk nooit meer weg..die is al een jaar of 24 en mankeert vanalles, die kan ik gewooon nooit meer weg doen, dat is logisch, maar juist nu omdat ze ouder wordt enzo ga ik het echte rijden echt steeds meer missen, ik zou echt zó graag een nieuwe pony erbij willen!, Helaas heb ik het geld(nog) niet ervoor,maar ben druk aan het sparen.. Haha!


Ik zou gewoon proberen Carlos in de buurt te verkopen zodat je 'm zovaak kan zien als je wilt.

Ik zou trouwens bij een nieuw paardje kijken naar een leeftijd van zo'n 7/8 jaar, dan kan je er nog lekker lang mee verder!

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-03 14:42

Ik zoek een:Het liefst een E-pony,Nrps(of een ander een echt sportpaardje)
Hoogte:minimaal 155,breder dan Carlos gebouwd...
Kleur:Het liefst bruin,met weinig wit(maar een goed paard heeft geen Kleur,eigenlijk)
Een ruintje,niet ouder dan 12 jaar,mag fel en best heet zijn,maar wel te rijden en moet ook voor je willen werken.. Hoeft geen beginnerspaardje te zijn,ben al heel wat gewend met Carlos)
Hoeft niet perse papieren te hebben..wel aanleg voor dressuur,wel met wedstrijdervaring...
Hij/zij krijgt een echt goed tehuis,met veel liefde Lovers


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jolynne, Rosalie_91, Waratje en 78 bezoekers