hoevaak rijden jullie per week?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ingrid2
Berichten: 96
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Delft

hoevaak rijden jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 13:17

hallo bokkers,
ik ben benieuwd hoe vaak jullie per week op je (verzorg)paard of pony rijden? Is er sprake van een schema. dwz. vaste dagen rijden en wat doen jullie als jullie niet rijden? En laten jullie je paard wel eens een dag op stal staan?
Ikzelf rijd 3/4 keer per week en mijn bijrijdster 1/2 keer. (mijn paard wordt dus 5 keer per week gereden) De dagen dat ik niet rijd longeer ik hem een keer en een keer loslaten, dan mag hij zelf wat aanrommelen of samen met een ander paard spelen. Ik laat mijn paard nooooit een dag op stal staan, dat vind ik niet kunnen ; hij staat al zolang in dat hok. In de zomer gaat ie ook halve dagen in het weiland.
Knipoog

PaulientjeJarig
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 13:20

Hierover zijn al heel veel topics geweest, als je even zoekt met de zoekfunctie heb je er binnen no-time een stuk of 4 minstens..

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 13:28

Ik rij meestal zo'n 3 à 4 keer per week. Standaard is altijd op zaterdag, want dan heb ik les. Verder zijn de andere dagen ook standaard, omdat ik dan bijv. veel tijd heb (rooster van school etc.).
Lex staat de hele dag buiten, dus een dag niets doen is niet zo erg. Maar meestal doe ik hem bijv. in de roundpen als ik een dag niet rijd.
Kijk ook eens op;

[VMR] Hoevaak rijden?
[VMR] Hoevaak rijden jullie per week?

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 13:31

Ik rijd gem. 2-3 keer per week, vaak ook wel meer. 1 x Per week rijdt mijn bijrijdster hem. Als hij niet gereden wordt, werk ik óf aan de hand met hem, of in de roundpen, óf ik laat hem vrij lopen/springen in de bak.
Hij staat so-wie-so de hele dag buiten, dus hij heeft echt niets te klagen Knipoog !

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 13:33

Ik rij toch wel gemiddeld 6x per week op Melano. De ene dag dat die stil staat is op woensdag want dan kom ik best wel laat uit school en heb ik geen tijd meer om te rijden. Dat ene dagje vrij verdiend die ook wel en dan gaat die meestal gewoon de wei op voor een uurtje. Verder rij ik gewoon alle dagen. Heel af en toe komt het voor dat 1 van me pony's een hele dag op stal staat maar heel weinig want ik heb het liever ook niet!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 13:34

Ik rijd zo'n zes keer per week, soms wordt het rijden vervangen door longeren.
Overdag staat ze de hele dag in de wei, dus ook als ik eens niet rijd, komt ze lekker een paar uur haar stal uit.

Ingrid2
Berichten: 96
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 13:36

oh, ik wist niet dat dit onderwerp al een aantal keer aan de orde is geweest (ben nog niet zolang 'bokker'') zal kijken naar de eerdere topics.
Ingrid

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 13:58

Het paard wat ik rij heeft zoweizow 1 rustdag maar soms 2 ...
Hangt ervan af ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 14:25

6 à 7 keer per week; bijna elke dag dus. Wel eens afgewisseld met een springlesje of een longeerdagje. Of soms een keer vrijspringen; daar wordt ie super enthousiast van! En binnenkort, gaan we weer lekker de bossen in voor een lange buitenrit. Verder komt ie er elke dag een paar uur uit, afhankelijk van het weer in de binnen- of buitenbak en straks natuurlijk het land op de hele dag.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 14:55

5 a 6 keer soms train ik ook wel 2 keer op een dag. en als hij een rust dag heeft gaat hij sowieso naar buiten en longeer ik hem vaak even.