(Podium) Zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Timbers
Berichten: 1398
Geregistreerd: 27-02-03

(Podium) Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-03 10:51

Wie heeft er ervaring met het western zadel van podium.
Ik wil na de zomer (als ik met mijn paard ga beginnen) nl. een westernzadel aan gaan schaffen voor mijn bijna 3 jaar oude paard (KWPN, ong. 165m hoog). Het liefst wil ik wel een zadel die weer aan te passen is zodra ze ouder en breder wordt. Weet iemand of dat mogelijk is bij het podium zadel en/of heeft iemand evt. tips over andere zadels.
En is het podiumzadel goed bruikbaar in de Western (ik ben pas begonnen met western en weet er dus nog niet zo heel veel vanaf)


DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 11:34

Ik weet er niet zoveel van. Ze zijn erg licht (6 kg) en ze zijn er in 2 zitmaten. Hoe het met de breedtematen is weet ik niet.
Persoonlijk vind ik de horn niet mooi en de zitting te vlak.


Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 11:40


Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

Timbers
Berichten: 1398
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-03 12:54

Bedankt voor jullie reactie! Ik heb op beide sites gekeken maar zie op de site van Equestor maar een model staan en op de site van Sellepodium wel drie verschillende modellen. Weet iemand of al deze modellen in Nederland te krijgen zijn, ik vind de Barrel en de Reiner nl. mooier qua model. Enne sugermiss jij hebt een orthoflex zag ik, kun je mij daar wat over vertellen (erg zwaar? goed bruikbaar op een jong paard? waar te koop etc?)

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 13:01

Ik heb model Caliente, als je op de site van OF kijkt: www.ortho-flex.com onder western kun je daar alles teruglezen.
De zadels zijn niet licht (rond de 17 kg), maar daarvoor krijg je dan ook wel kwaliteit (hardhouten boom/dik leer). Een je hebt geen problemen dat je paard er snel uitgroeid.

Als je naar de zadelpasclinic bij Colinda komt (29/3) dan kun je hem zien want ik neem hem mee.

Als je de Bokt-zoekfunktie gebruikt met Ortho-Flex zul je ook meer info vinden in oudere berichten.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 13:01

De Barrel en reiner zijn niet aan te passen met padding. Equestor biedt alleen de Podium Western aan.

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

Timbers
Berichten: 1398
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-03 13:14

Helaas kan ik de 29e niet, ik had er erg graag bij willen zijn maar moet naar school

"Begin bij het begin", zei de koning plechtig, "en ga door tot je bij het einde komt. Stop dan" ~Lewis Carroll, Alice in Wonderland

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 14:47

Orthoflexen zijn idd behoorlijk zwaar. Maar ze zijn idd van goede kwaliteit en zitten heerlijk. Ik heb er zelf nog eentje te koop liggen thuis die ik ook meeneem naar de pasclinic de 29e.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 16:29

Misschien kun je Frederique eens PBen, ik weet niet of ze nog wel eens Bokt. Die had een Podium te koop staan.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 18:51

Hoi,

Ik heb de Podium Western. En ik ben er superblij mee.
Ik had hiervoor een superzwaar Boos! westernzadel in bruikleen en het was een verademing op de Podium op te tillen!
Hij rijd daarnaast ook heerlijk en heb er absoluut geen spijt van.
Ik heb een dravebier (al hebben tot nu toe al 3 mensen gevraagd of het een quarter of kruising quarter was ivm de flinke bilpartij Knipoog ) en het zadel ligt er perfect op.

Ik reed voorheen serieus western, maar ben nu vooral enduranceruiter. Daarom zocht ik een zadel dat licht was , maar wel geschikt voor westernrijden.

De andere 3 westernmodellen ken ik verder niet behalve van de site van Podium.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Timbers
Berichten: 1398
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-03 21:58

Onwijs bedankt voor jullie reacties. Ik geloof dat ik heel goed rond ga kijken maar een passend zadel en het liefst dus een licht zadel. Maar gelukkig heb ik de tijd, mijn knollie moet nog 3 worden dus ik ben voorlopig nog een beetje aan het spelen met haar. Maar ik wil nu alvast wel gaan rondkijken voor een zadel en het gewicht van de podium spreekt mij zeer zeker aan, vooral omdat ik nog niet echt precies weet wat ik wil gaan doen met mijn peardje en dat zadel ook heel goed bruikbaar is voor endurence volgens mij.
Super bedankt nogmaals voor jullie reacties, want het is toch wel een aanschaf ik ga er zeker over nadenken *LOL* Party!! Lachen

Enne Djilan, een vriendin van mij is in Amerika geweest bij Mike Macentire (ik hoop dat ik het goed schrijf) en die had daar een kruising tussen een Quater en een draver die zij moest inrijden, was een super beest als ik haar enthousiaste verhalen moet geloven....

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 01:21

hoi,

hee.... ik heb laatst op een ''engels'' zadel gereden, die zo ongelooflijk goed zou moeten zijn voor de paardenrug...
Kon niet meer op de naam komen... lees hier nu de Equestor, dat was hem dus Knipoog
Waarschijnlijk was het dan de ''classic'' omdat ze vertelde dat ie rond de 1200 euro kostte...

ik kan je vertellen, dat ik eigenlijk de ''engelse'' zadels helemaal niet meer lekker vindt rijden, maar dit is toch wel ''neusje van de zalm'' hoor Cool
vond het dus errrugg lekker rijden en als ik oooooiiiitttt nog eens besluit om toch ''hunter classes'' te rijden, wordt het dát merk, absoluut !

groetjes

op de avatar zie je Sallyman!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Webding en 5 bezoekers