Wat istie toch fantastisch he?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Wat istie toch fantastisch he?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 12:17

Gisteren weer een lesje gehad... en ik ben weer helemaal aan het kwijlen. Meneer is tegenwoordig van het begin af aan al lekker ontspannen en rond en loopt dan lekker een beetje op het bit te knabbelen. In draf gaat het ook steeds makkelijker, echt heel relaxed en makkelijk uit kunnen schuiven en dergelijke.

Ik ben ook zo ontzettend blij met mijn instructeur, die gewoon alles rustig aan op zijn tijd doet en ook vooral wil dat de basis er goed inzit, voordat we echt moeilijke dingen gaan doen, maar tegeljkertijd ook wel wat opzetjs probeert voor andere dingen.

Gisteren hebben we dus geprobeerd om hem iets meer vanuit zijn achterbeen weg te laten draven door hem eerst netjes op een volte 10m te zetten en dannet voor de hoefslag aan te laten draven... Ik voelde dus ook echt duidelijk dat hij zijn achterbeen heel anders onder zich plaatste... Voelde echt super! Ook het lekker vlot wegdraven en op zit terugrijden oefenen we veel....

Toen hebben we ook nog even de galop opgepakt... netjes ontspannen draven, pas op het laatste moment doorzitten, hulp geven en even kietelen met het zweepje om alles iets duidelijker te maken... stemhulpje... en.... tsja... heel hard draven en dan uiteindelijk in galop sukkelen... Dit hebben we dus nog een paar keer geoefend en na 3 keer ofzo snapte hij het al een stuk beter.... Oei oei oei...wat gaat hij hard! Voelt echt net alsof hij met 4 galopsprongen de hele 60 meter doorgaat... maar wel leuk Lachen Daarna was hij zo heet, dat we nog maar even een middendrafje geprobeerd hebben en... wauw... dat ging hard! Maar wel goed Lachen

Ik heb ook weer een wijsheid meegekregen van mijn instructeur... "Leren om negatieve energie om te zetten in positieve energie". Daar zit wel wat in vind ik zo...

In ieder geval was ik weer erg trots op mijn mannetje Lachen

lieke2
Berichten: 2129
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 12:47

Wauw, en jij kan weer de hele wereld aan!!
Geweldig wat voor een gevoel je daarvan kunt krijgen... dat werkt nu juist zo verslavend aan paardrijden..

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 13:51

Super hoor,
En het is echt fijn om zo'n instructeur te hebben ...
1 die echt rekening met je houd ..
Ga zo door zou ik zeggen Lachen