Zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 14:19

Dressuurzadels wel te verstaan.
Wie kan mij de voors en tegens vertellen van Daaleman, Passier en Hulsbosch???
Als alles gaat zoals ik wil dat het gaat, zit er wel een nieuw zadeltje in binnenkort. Adviezen zijn welkom.
(verkooptalentjes, ga je gang)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 14:54

Ik heb een Hulsebos en daar ben ik ontzetttend blij mee. Het voordeel is dat ze het aan huis komen aanmeten, je van alles zelf kan kiezen, er dus van allles mogelijk is (ik heb bijvoorbeeld maar korte benen en bij mijn zadel zijn de zweetbladen wat korter). Ze leveren het ook aan huis af, ze vullen het ter plaatse op dus je bent je zadel niet kwijt.
En het zit geweldig, ik heb echt een mega verwend kontje.
Hier komt er op stal binnenkort nog 1 bij, iemand wilde een nieuw zadel kopen, heeft er heel veel uitgeprobeerd maar op mijn Hulsebos zat ze het lekkerst.
Als je eens een ander paard mocht krijgen, kunne ze het zadel ook nog aanpassen.
Ik ben een Hulsebos fan dus.


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 19:22

'k heb met Vollo ook en Hulsebosch, maar wel een endurance versie. Heeeeeeeeeeel zacht, lijkt op een dress zadel, maar is echt een fauteuiltje (huh? Klinkt niet echt als NL). Zit er geregeld 3/4 uur op, en na een halfjaar was het wel opvultijd, maar het is een prima dingetje.
Ik vond dat ze het prima deden, mooi pas, en volgens kenners zit het er prima op. Toch heeft Vol een beetje de neiging tot drukplekken, kan ook zijn door zijn wintervachtje, maar toch. Ik ben heel tevreden, al viel mij wel op dat het leer flink uitrekte (elandleer ed), dus moesten we weer een paar gaatjes bijprikken. Echt een prima zadeltje. Weet niet precies of de dress versie is ed, maar ik dacht wel dat de endurance versie grotendeels geënt was op de dress versie (qua vorm).

Laui

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 19:31

Hier een foto van mijn zadel.
Afbeelding

Laui

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 21:46

Woww die ziet er lekker uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 23:05

ik kan absoluut niet zitten op een hulsebos zadel. Als je goed kijkt naar de foto dan zie je dat aan de voorzijde de boom al vrij snel omhoog komt. Ik rij dus echt m'n doos kapot op dat zadel. Datzelfde heb ik trouwens met een Daaleman.
Ik rij nu zelf op een KN en die zit echt heerlijk. Op de Passier zat ik te ver naar voren met mijn bovenlichaam en de nieuwe stubben gaf me te weinig support.
BR heeft een nieuw zadel in de Anky lijn dat heel zacht is en lekker schijnt te zitten en Anky heeft zelf nu ook een eigen dressuurzadel ontworpen.
Een zadel is iets heel persoonlijks. Ik mocht gelukkig van verschillende stalgenoten een paar keer hun zadels uitproberen. Dat raad ik je echt aan om te doen want het is niet te doen om 10 minuutjes een zadel uit te proberen en dan te moeten beslissen of het iets is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 00:10

dank allemaal.
Momenteel rij ik op een Raven en daar ben ik heel erg verknocht aan zeg maar.
KN kan ik niet op zitten, dat is te breed voor mij. Passier heb ik 1 x geprobeerd en weet het niet zeker.
Zit dus te dubben, wellicht een nieuwe Raven, ik heb een winkel gevonden die ze heeft.
maar toch blijf ik nieuwsgierig naar ieders ervaring.

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 10:48

Hoi, ik heb een half jaar geleden een nieuw zadel gekocht. Ik heb vanalles geprobeerd; Stubben, County, Kiefer, Ainsley, Barnsby etc. Ik heb gekozen voor een Lemetex zadel. Vroeger was dit Schontal maar de naam is gewijzigd. Ik vond dit het beste zitten. Ik heb erg lange benen en de zweetbladen zijn iets naar voren geplaats om de benen wat meer ruimte te geven. Ook County zat geweldig. Van de andere dressuurzadels had ik weinig goeds over. Bij de Ainsley ging ik met mijn knieen over de voorkant heen, de Stubben had de zweetbladen te kort etc. etc. Dit Lemetex is echt geweldig! Ik ben er blij mee. Mijn tweede keuze was dus County.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 16:17

Ik rij met een county competitor, maar ik zit overal goed in. Ik ben op zoek naar een 2e hands dressuurzadel. WEet iemand nog iets voor me? Ik zoek passier, county, ainsly, stubben, kieffer, KN, ongeveer een 8 jaar oud, niet te duur dus.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 16:52

Hoi,

Ik heb dus net een Hulsebos zadel aan laten meten, mijn instructrice zweert er ook bij die heeft de hare nu 3 jaar en op dezelfde dag laten opvullen. Na het opvullen bekijkt hij ook direct hoe het nu ligt.
Tevens heeft een vriendin van mij die nu met een wat ouder Stubben zadel rijd een aantal zadels gepast, omdat hij er toch al was Knipoog
Zij is er heen gegaan omdat haar man ook even moest passen en hebben er nu dus ook een Hulsebos besteld, over het kruisrijden...ik heb op paard2000 van Hulsebos op een zadel gezeten waarbij ik dat ook had maar ze hebben modellen met verschillende bomen.
Overigens rij ik nu met een Anky van Grunsven Barnsby en meeste mensen vinden die ook erg lekker rijden, rijdt die ook alleen is die voor mij te klein.
Als er nog iemand op zoek is naar een 2e hands AvG Barnsby 17,5" er ligt er nog 1 bij meneer Hulsebos en nee, niet die van mij, want die heb ik alweer verkocht.
Oh ja, leuk feitje is dat de Avg Barnsby en mijn toekomstige Hulsebos zadel sterk in prijs verschillen (bij Divoza is de Avg Barnsby wel 650 gulden verschil)....
je raad het misschien al wel, de Barnsby is duurder!!! *LOL* Dat terwijl de ander op maat gemaakt is en ik er speciale onderkussens voor mijn paard zijn schoudervrijheid bij krijg, bij een standaard zadel is het verschil tussen de 500 en 1000 gulden!

Groetjes,
Manon

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 19:50

Desiree, als je nog ff geduld hebt, komt mijn barsby te koop. Hij is wel wat jonger dan 8, maar hij zit heel fijn. Daarvoor had ik ook een county, maar dit was een hele verbetering.
Dus als je interesse hebt.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 19:57

wat vraag je voor je zadel lov?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 21:04

over die hoge boom. Daar heb ik zelden last vban, maar ik moet bekennen dat ik zondag door een domme inhaal (mislukt) actie van Voltrack vol op de voorkant knalde... Ik keihard: AU rotzak! Mijn vader heel raar kijken.. Naja, ik heb maar niets gezegd. Ik heb in dit zadel een veel vastere zit dan met mijn vzh Kieffer op Joop, waar ik in het bos constant op de voorkant knal. Minder prettig en vrij pijnlijk ja... Maar je gaat er niet mee in het bos rijden toch? Of anders hoop ik dat je niet zo'n drol als ik hebt...

Laui

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 09:18

Ik heb nooit last van die hoge boom eigenlijk. Bij kieffer kende ik dat probleem wel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Googlebot en 38 bezoekers