Bos in de buurt van Utrecht/Hilversum?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Bos in de buurt van Utrecht/Hilversum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 08:21

Weet iemand waar je in de buurt van Utrecht/Hilversum over ruiterpaden in het bos kan rijden? Alleen hei is voor mij nu geen optie. Mijn paard wordt wat jolig van die grote vlakte, dus voor de eerste keer geen optie...
Het liefst ergens waar je makkelijk kunt parkeren en ook de weg vinden niet zo lastig is!

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 08:48

Groeneveld in Baarn, Lage Vuursche, Pijnenburg in Soest.
En net naast het paleis Soestdijk, daar kan je mooi rijden

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 08:49

Lage Vuursche, Hollandse Rading, Hooge Vuursche. Ik zou eeen kaart bij de VVV kopen van het Gooi en je kunt van Maartensdijk via ruiterpaden tot het ooimeer rijden. Kies maar uit zou ik zeggen.
Je kunt ook bij De Mauritshoeve, Maartensdijk parkeren en vanaf daar het bos in gaan. Mogelijk kunnen Napoleon en ik je begeleiden mocht je bang zijn om te verdwalen.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-03 08:28

Bedankt voor de tips he Belker. De kaart van Monumentenzorg/ANWB over t Gooi is heel handig (overzichtelijk). Morgen ga ik naar Lage Vuursche....

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 15:08

Het panbos bij De Bilt. (Vlakbij Van der Valk restaurant De Biltse Hoek). Bij de ingang van het bos hebben ze een prima parkeerplaats en ook prima ruiterpaden.

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 15:38

Lekker gereden? Ik weet alleen dat je in de Lage Vuursche heerlijke pannenkoeken kunt eten Tong uitsteken

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 17:49

Mayo, het panbos is wel heel druk en er lopen veel honden, dus als je een schrikkerig paard hebt.
In Pijnenburg kan je inderdaad lekker rijden, in Lage Vuursche gaan wij ook altijd pannekoeken eten Vingers aflikken

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 12:59

Mijn favoriete rit is parkeren in Hollandsche Rading, net voorbij Stal Brons (over spoor en dan kan je verderop links ruim p[arkeren) en daar t bos in. Gigantische paden door natuurgebied met Schotse Hooglanders, smalle paadjes door de dennenbomen, wat je maar wilt. Je loopt dan door de Maartensdijkse bossen en kan via Laage Vuursche weer terug naar Holl. Rading.
Sterker nog, ik ga zo mijn paard inladen en een ritje maken...yeehaa!!