verslagje clinic hunter under saddle

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

verslagje clinic hunter under saddle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-03 20:30

Gisteren aan een clinic Hunter under Saddle meegedaan, deze werd gegeven door Karin van Bekkum.
Zelf heb ik momenteel geen paard om op te rijden, dus mocht ik Storm rijden van Mildred.
De groep was niet zo heel groot dus kregen we genoeg aandacht, het was wel even wennen weer eens op een engels zadel, was al weer jaren geleden en geef mij toch maar een westernzadel. *LOL* *LOL*
Maar voor deze gelegenheid dus toch engels, eerst werd er uitgelegd hoe er moest worden gereden, in welk tempo en in welke houding, daarna veel oefenen en aan het eind van de ochtend nog veel lichtrijd-oefeningen, nou die vielen goed tegen, doorzitten om pionnen en dan lichtrijden op het goede been zonder te kijken maar doordat je meteen de andere halve circel om moest kon je het niet zo goed aanvoelen, dus dat zijn dingen die je veel moet herhalen, ik rijd altijd wel warm lichtrijdend in draf maar dan ga ik altijd gelijk op het goede been lichtrijden, paar rondjes linksom en rechtsom, daarna doorzitten.
Na de pauze HSE, Karin had pionnen neergezet en wij kregen een uitleg wat we moesten doen, in praktijk valt het allemaal wel mee maar doen is toch een tweede.
de 1e x ging het eigenlijk best goed, daarna had Storm meer het idee van, ik ken deze proef al, dus ik doe hem alleen wel, die cuttingpaardjes denken gewoon teveel mee
Verder heeft hij goed zijn best gedaan, hebben we veel geleerd van Karin en zijn we doodmoe naar huis gegaan.

Karin bedankt voor de leerzame clinic en Jolanda, ook jij heel erg bedankt voor het gebruik van je heerlijke grote binnenbak, voor de gezelligheid en de lekkere koffie en broodjes.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 20:43

lekker Emmy, dat je fijn gereden hebt.
wij konden niet Huilen we hadden een clinic van AdB , maar dat was ook heel leuk.

volgende keer komen we ook.
ik hoop dar er snel weer een clinic showmanship is.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 02:44

Hallo,

ja... het was erg gezellig !
En ondanks dat ik zelf niet zo'n "hunter type" ben, heb ik ook weer wat geleerd Cool en vond het dus zeer zeker een leerzame clinic !

De groep was idd niet zo groot & ondanks dat Karin ziek was, kwam zij toch om de clinic door te laten gaan, echt PETJE AF en mijn bewondering voor haar

Verder hadden we gezorgd voor een heuse "headset" zodat ook de kijkers alles goed konden verstaan, was dus super !!!

Trouwens, SM; je hebt Cooke 'n the Books gemist Kwijl jeweetwel, die gave buckskin, deed ook mee !

Verder; storm is een leuk paard, hoor Mil, echt wel Knipoog
Ik vond overigens dat jonge meisje met dat paardje ook een hele leuke combinatie !
'de jeugd heeft de toekomst' Party!!

Wat mij betreft, op naar de volgende clinic ! Cool

groetjes

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 13:04

Colinda schreef:
Trouwens, SM; je hebt Cooke 'n the Books gemist Kwijl jeweetwel, die gave buckskin, deed ook mee !

(nasty word) Verdrietig Als ik dat geweten had, was ik even langs gekomen. Maar het was natuurlijk ook erg lekker weer om buiten te rijden, nou ja volgende keer dan maar...

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 15:12

sm; ik zat er nog over te denken om je te bellen Haha! had ik het nu maar gedaan

ach ja... je ziet 'm vast nog wel vaker
overigens wel super van die mensen, aangezien ze uit Limburg komen Dromen ik geloof dat ze 'smorgens om 07.00 uur waren weggereden Nerd terwijl het hier om 10.00 uur zou beginnen.

groetjes

Storm_oud

Berichten: 11
Geregistreerd: 24-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 13:14

Gezellige dag, veel geleerd en ik heb gewoon gekeken. Dus erg leuk om eens goed uitgelegd te krijgen hoe en wat bij de Hunter klassen. Emmy, echt leuk dat je met Storm mee wilde doen. Het was voor hem (en ons...) een goede ervaring. Hij was inderdaad erg moe de volgende dag. En Jolanda, bedankt voor goede zorgen en tof dat je dat zei over Storm, vooral omdat hij 's middags een beetje 'tegen de draad' was... Verward Hopelijk tot gauw allemaal

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 14:14

Storm schreef:
En Jolanda, bedankt voor goede zorgen en tof dat je dat zei over Storm, vooral omdat hij 's middags een beetje 'tegen de draad' was... Verward


ach... kan me het goed voorstellen, zag wel wat overeenkomsten met Colinda
Ze doen hun best voor je... maar als je met een reiner/cutter te lang doorgaat op ''rustige'' oefeningetjes, waar de puntjes op de i moeten, worden ze het vaak gewoon ''beu''
Verder vond ik Storm echt heel braaf hoor (Colinda zou er eerder de brui aangeven), alleen is het net of ze op een gegeven moment aan je ''vragen'' ; wanneer gaan we nu echt aan het werk? Haha! (hop, komop galop... toe nou....) Knipoog

groetjes