Twijfel: stal opzeggen of niet?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Twijfel: stal opzeggen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-03 10:25

Ik zit nu enorm in dubio. Ik betaal natuurlijk het trainingsgeld bij de dressuurstal maar betaal ook nog geld om mijn huidige stal te behouden. Dat is best wel een behoorlijk bedrag per maand: 80 euro waar je eigenlijk niets voor krijgt. Omdat de toekomst erg onzeker is behalve dat hij daar voorlopig blijft, vraag ik me af wat ik met mijn huidige stal zal doen.
De kleine pensionstallen liggen in deze buurt zeker niet voor het oprapen en ik stond daar eigenlijk prima naar mijn zin, behalve dat er geen weidegang is.
Mijn trailer mag ik bij de dressuurstal neerzetten dus dat is geen probleem. Alleen mijn kast moet ik ergens anders onder zien te brengen.

Jullie snappen het al: zal ik nou wel of niet mijn stal aanhouden?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 10:28

Als ik tussen de regels doorlees, kan je denk ik beter je (vorige) pensionstal opzeggen.
Maar tussen de regels doorlezen is gevaarlijk, zeker op i-net, dus moet je die keus toch echt zelf maken.
Succes ermee!

Navragen is beter dan afvragen.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 10:31

je weet toch al dat je paard er de eerstkomende maanden, of misschien wel een half jaar niet zal staan. Er werd toch ZZ-licht met hem gestart.
Ik neem aan dat dat wel een half jaar gaat duren.
Dus dan weet je nu al E 480,- in de sloot gaat gooien.
En als het goed gaat blijft hij er misschien nog wel langer staan.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 10:33

Ik zou nooit betalen voor het aanhouden van een box waar ik niets aan heb. Er is altijd wel een plek te vinden om je paard onder te brengen, en als je na verloop van tijd weer naar deze pensionstal terug zou willen kun je je altijd weer op de wachtlijst laten zetten.
Betalen voor het reserveren van een box vind ik pure geldklopperij. Dat geld kun je beter besteden....
En waarom zijn mensen nou iedere keer zo bang voor veranderingen?

Je suis Charlie.

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 10:52

Ken je niet iemand die dringend op zoek is naar een fijn plekje en die (tijdelijk) jouw stal inclusief de kosten over wil nemen?

En Cassidy: hier in de buurt vind je niet zo makkelijk weer een ander plekje als je je stal opzegt... Met een beetje pech kun je 'm in de tuin zetten. Weet niet hoe dat bij Fitzroy is, maar ik zou m'n stal niet snel opzeggen als ik niet zeker wist dat ik er echt geen gebruik meer van ga maken.

Nulla tenaci invia est via

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 10:56

Het is natuurlijk een beetje zonde geld om die box aan te houden. Voorlopig blijft Fitz toch op de dresuurstal. Je kunt toch moeilijk nog een half jaar stalling blijven betalen om er na een half jaar achter te komen dat je daar niet meer heen gaat? Ik zou het opzeggen, tegen die tijd zie je wel weer verder.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 13:13

Het lijkt me dat je de stal wel op kan zeggen dat geld kun je vast beter gebruiken en een nieuwe stal vind je wel weer ook al liggen ze niet voor het oprapen een plekje vind je altijd.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 14:28

Opzeggen. Als het nodig is ben je 'm zo weer kwijt in de regio, heb ik nog wel een goed adres voor je.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 17:44

Ik zou de stal opzeggen. Vooral omdat je er geen zicht op hebt hoelang jullie nog wegblijven. Het kost je een hoop geld en je krijgt er niks voor terug.
Misschien is een ander paard in jouw box tijdelijk een optie? Maar ik weet niet of je stalhouder daarmee akkoord zal gaan...

* To Belg, or not to Belg *

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-03 18:47

Ik heb zojuist de stoute schoenen aangetrokken en mijn box opgezegd.
Zij benadrukten natuurlijk nogmaals dat het hen ook geld kost maar ik zei dat het vanuit mijn oogpunt iedere maand 80 euro 'weggegooid' geld is.
Ik zie later wel verder.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 22:35

Jammer dat je hebt opgezegd...
Ik zal jullie missen Verdrietig

Maar evengoed veel plezier en succes op de stal waar Fitzje nu is ondergebracht!
Ik kom wel een keertje een bezoekje aan hem brengen!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 00:12

Fitzroy schreef:
Ik heb zojuist de stoute schoenen aangetrokken en mijn box opgezegd.
Zij benadrukten natuurlijk nogmaals dat het hen ook geld kost maar ik zei dat het vanuit mijn oogpunt iedere maand 80 euro 'weggegooid' geld is.
Ik zie later wel verder.


Ik snap niet waarom het hun ook geld kost? Als ze het goed aanpakken staat er in de periode waar jij geld voor de reservering betaald evengoed een ander paard in die box. Dat is tot nog toe bij iedere stal geweest waar ik gestaan heb...

Je suis Charlie.

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-03 00:15

Nee Cassidy, die box is dan echt vrij. En terecht ik betaal er geld voor dus ik kan op ieder gewenst moment terugkomen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 19:59

Fitz gheeft nu een lekkere warme stal tot zijn beschikkingen en de rest zie je later wel weer. Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt, al kan ik daar natuurlijk niet over oordelen.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 12:41

Goede beslissing denk ik!
Voorlopig breng je hem toch niet terug en tegen die tijd is er vast wel weer een stal te vinden als het nodig is! En anders zet je je bij deze stal weer op de wachtlijst en ga je (tijdelijk) ergens anders staan Lachen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 09:42

ik denk dat je een goede beslissing hebt genomen want voor dat geld kan je wel wat beters doen. als je bang bent dat je straks geen stal kan vinden kan je je ook vast ergens inschrijven en misschien hebje tegen de tijd dat je paardj eterug is dan wel een mooi stalletje. komt er eerder een stal vrij dan zeg je gewoon dat het nog niet kan en eventueel schrijf je je dan weer in bij een andere stal.
dit klikt misschien niet echt netjes maar het is alleen maar voo reen beetje zekerheid voor je paard en zeker als je zegt dat het moeilijk is een stal te vinden


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 bezoekers