Een flessenveulen voor Jemille!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Een flessenveulen voor Jemille!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-03 13:36

Vorige week vrijdag, 7 maart heeft Jemille, de merrie van Wendy (Jemille hier op bokt) een veulen gekregen. Een merrietje en ze heet Silvy. De volledige naam ben ik even kwijt

Helaas is Silvy niet geaccepteerd door de moeder en na twee pogingen met andere merries (die overigens ook niet lukten) heeft Wendy Silvy nu in de schuur, waar ze voorlopig met de fles wordt grootgebracht.

Omdat Wendy het daar ontzettend druk mee heeft, heeft ze geen tijd om hier te plaatsen, dus doe ik dat voor haar.

Bij deze nogmaals: Wendy gefeliciteerd met je prachtige veulen! Party!!

En natuurlijk de foto's Haha! Sorry dat ze zo klein zijn, maar ik kan ze niet vergroten... Frusty

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Loendri
Berichten: 196
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Heist-op-den-Berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 13:44

wat een schattig veulentje!!!! spijtig dat ze hem niet accepteren

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 14:42

Wat een schattje zeg Lovers ! Staat ze nu helemaal alleen Verdrietig ??
Wel balen dat de moeder d´r niet accepteerd, drinkt ze wel goed uit de fles ?? Iig gefeliciteerd Party!! en sterkte ermee !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 16:52

Heel veel sterkte er mee en heel veel energie gewenst, zowel voor het veulen als voor Wendy!

Een prachtig veulen zo te zien aan de foto's, en ik duim dat Silvy sterk opgroeit en dat alles goed komt. Lachen Dankzij Wendy vast wel! Lovers

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 17:32

Ze kunnen wel groter. Je hebt de thumbnails gekopieerd hierheen. Je moet eerst op de foto klikken zodat die groter wordt en dan de link kopieren.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 19:30

Schattige foto's hoor, en wat een mooie regelmatige bles! Is er echt niets aan te doen dat de moeder het veulen accepteerd? Wendy heeft straks echt haar handen vol als het veulen om de twee uur de fles moet hebben!

Je suis Charlie.

Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 12:32

Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik heb net 5 minuten geleden weer een flesje gegeven. Nou ja niet echt een flesje want deze dame drinkt al zins een paar dagen uit een bakje. Ik moet het bakje nog wel vasthouden maar het begin is er.

Helaas is het allemaal niet zo gegaan zoals het had moeten gaan. Maar ik ben blij dat het veulen nog leeft. En dat ze niet ernstig geraakt is door moeders. De veearts wel....... zijn hele been was blauw en kon er moeilijk op lopen (maar nu gaat het weer goed met hem).

Vanmorgen is overigens het tweede (en laatste) veulen geboren en zijn naam is "They call me Jack" (Jack is dus zijn roepnaam). Met hem gaat het veel beter en moeders is helemaal dol op hem, gelukkig.

Als ik weer wakker ben log ik nog even in. Nu ga ik eerst slapen want het was weer een lange nacht.

Ohh en Silvy heet voluit "Wild Silvy West" .

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-03 12:34

Heeee Wen gefeliciteerd met je veulen!!!! Wat gaaf he, een hengstje en een merrie!!!! Geniet er een beetje van he! En als je foto's hebt, moet je ze maar mailen, dan zet ik ze hier neer!

Gefeliciteerd! Party!!

(en nu lekker even gaan slapen he Dromen )

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 07:48

Foto's doen het niet meer.... *huil*
ZAg dat je ze bij fotohub hebt geupload, daar had ik altijd het probleem mee dat ze na een dag het niet meer doen.
Misschien bij gofoto.nl uploaden?
Wil ze ook zien!!

-sorry, off-topic Haha! -

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 09:23

Gefeliciteerd met nummer twee....fijn dat het met deze wel allemaal goed is gegaan...en we willen wel snel foto's zien van Jack hoor!

Je suis Charlie.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 19:27

kan moeder twee niet het flessekind erbij nemen?
mijn fries heeft naast haar eigen veulen ook een keer een stiefzoon opgevoed en dat ging heel erg goed maar ze had dan ook genoeg melk voor twee.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 11:43

Jemille schreef:

De veearts wel....... zijn hele been was blauw en kon er moeilijk op lopen (maar nu gaat het weer goed met hem).



Gelukkig dat er een DA tussen moeder en veulen zat. Nu heb je ze tenminste allebei nog (veulen en DA) Cool

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 12:01

Morgen gaat Silvy weer terug naar stal. Ik had haar tijdelijk in mijn schuur staan. Dit omdat het makkelijker was om haar te voeren (vooral de nachten). De eerste twee nachten had ik haar gewoon nog op stal staan maar dan was ik uit en thuis een 50 minuten bezig (en dat om de 1,5 uur) Toen heeft mijn vriend de schuur omgetoverd (de schat) tot stal. Nu kost het me iets meer dan 10 minuten.
Het gaat echt heel erg goed met haar en ben daarom ook heel erg trots.

Silvy zal naast haar broertje komen te staan. Op die manier kunnen ze aan elkaar wennen en op den duur hoop ik dat Loriette (de andere moeder met hengste veulen) haar zal accepteren en zal opvoeden. Niet qua voeding maar wel qua omgang. Genoeg melk heeft Loriette niet voor twee veulens en ik denk dat silvy nu zo gewend is om uit een bak te drinken. Ze begint overigens ook al hooi te eten. En volgende week beginnen we met een paar korreltjes veulenbrok.
Vanaf zondag hoeft ze de nachten geen melk meer te krijgen. De DA vindt haar sterk genoeg. Dus voor het slapen gaan en als we weer wakker worden. Overdag krijgt ze natuurlijk nog wel om de 3 uur.

De moeder van Silvy (Jemille) is wel heel erg veranderd. Het slomme is eruit en ze barst van energie. Ze loopt als een dolle door de wei en komt er zwetend uit. Ik heb haar een paar keer (10 minuten) gelongeerd en dan ging het wel weer iets beter. Kortom ze is weer helemaal terug......Naar mij toe is ze niet veranderd.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 12:29

Fijn om te horen dat alles goed gaat. Met zo'n situatie hou je geen rekening als je beslist om je merrie te laten dekken...ik had het in ieder geval niet tot in de details uitgestippeld wat ik zou doen als de merrie het veulen niet zou accepteren. Je verwacht toch zoiets niet?

Hoe doe je dat nu met je werk? Heb je vrij genomen, of heb je iemand die je helpen kan?

Je suis Charlie.

Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 10:43

De eerste twee weken had ik vrij genomen en heb ik Silvy zelf gedaan. Nu staat ze weer op stal en geeft Jaap haar overdag (wanneer ik werk dus) haar voeding. Na me werk en savonds geeft ik haar weer. Gelukkig werk ik maar vier dagen en kan ik het woensdag weer lekker zelf doen.

Maar het is allemaal goed geregeld al zeg ik hetzelf.... Haha!

Evelien ga ik van de week ook weer bellen om een afspraak te maken. Dus binnenkort zien we elkaar weer.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 13:11

de foto's doen het niet Huilen

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angs1989, josien_m_, MairiMacBran, Miiej, noordje, onpaard en 42 bezoekers