goedkoper stallen t.o.v werken op stal. ideeën?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

goedkoper stallen t.o.v werken op stal. ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-03 09:55

Hoi,
Ik zal ff vertellen waarom ik dit topic heb gemaakt.
Ik ben namelijk op zoek naar stalling in Harderwijk, nu heb ik stalling gevonden bij een bokker in Hierden (kwartiertje fietsen) Haha!, maar het probleem is nu dat zij 200 euro per maand vraagt. En zoveel centjes kan ik per maand niet tevoorschijn toveren . Ik heb voor mezelf een begrotinkje gemaakt, en nu kan ik ruim 125 euro per maand uitgeven aan stalling, of ik moet meer gaan werken, maar dan kan ik net zo goed geen paardje meer nemen Haha!.
Nu wil deze aardige bokker misschien wel een beetje inschikken qua prijs, en dat ik dan iets terugdoe om het resterende bedrag te compenseren. Dat lijkt mij een topidee, want ik ben niet te beroerd om er iets voor te doen!
Nu kan ik wel een aantal keren in de week helpen met voeren, maar ik heb zeeeeeer variabele schooltijden (de ene dag van 7.00 tot 20.00 naar school en de andere dag vrij of pas om 13.00 uur beginnen ofzo en geen enkele week is hetzelfde als de vorigen).
Nu dacht ik , ik wil wel helpen met onderhoud van bijvoorbeeld stallen, rijbak, enz (gevaarlijke dingen repareren, haakjes weer vastschroefen enz.) en verder wil ik nog wel andere dingen doen, maar wat kan ik doen op een klein pensionstalletje ter compensatie van minder stalgeld???? dat is mijn vraag!
Ik hoop dat jullie een ideetje voor mij hebben, vinden jullie mijn 'onderhoud' idee goed of misschien doen jullie zelf ook iets in die trant?!
reacties graag! anything!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 09:58

Tja, er is altijd wat te doen op stal:
uitmesten, voeren, paarden borstelen, vegen, de hoefslag naar binnen halen, de spuitplaats schoon maken, de voerbakken goed schoon maken, paarden toiletteren, hooi/stro lossen, spinrag weghalen, deuren van stallen schoonmaken, wc met je tandenbortsel schoonmaken....

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-03 10:15

haha, dankjewel, is inderdaad altijd nodig op stal, ik zal het haar ff pb-en!

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 12:35

Je zegt dat variabele schooltijden hebt. Maar ik neem aan dat dat voor een bepaalde periode vastsstaat!? dus bijvoorbeeld dat je 8 weken lang elke donderdag vrij hebt of elke dinsdag tot acht uur school hebt. Als dat zo is , kun je toch behoorlijk wat plannen. Je kunt dan voor 2 maanden afspraken maken en als je een nieuw rooster krijgt weer nieuwe afspraken maken.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 12:46

Misschien is het een idee om een (fictief) bedrag per uur af te spreken? Dat geld krijg je dan natuurlijk niet, maar dan kun je een schatting maken hoeveel werk er verzet moet worden om je korting bij elkaar te krijgen.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 16:35

variabel is bij ons echt variabel, we hebben geen vaste uren, nooit. (Ilse is een vriendin van me en we zitten op dezelfde school)
Margreets idee is volgens mij wel een goeie.
Dat 'gevaarlijke dingen repareren' lijkt me niet echt een veel voorkomende bezigheid, althans, voor zover ik het bij mij op stal zie.
Ik denk dat je voornamelijk kan gaan uitmesten, dat is iets dat toch gedaan moet worden. Maar of je op die manier 75 euro los kan peuteren, ligt natuurlijk aan de staleigenaar.