rijden in het Bergsche Bos: iemand ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

rijden in het Bergsche Bos: iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-03 08:19

Ik hoorde van iemand (zonder paarden) dat er in het Bergsche Bos veel paarden rijden en dat dit een leuk bos is. Zijn er bokkers die hier rijden? En is het een beetje makkelijk qua de weg vinden in het bos (bijv. 1,5 uur) of verdwaal je snel... Als ik ga is het al as vrijdag en ik heb geen tijd om eerst op verkenning te gaan. Daarom deze vraag....

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 09:47

Bergsche bos is niet groot en je kan er zeker niet in verdwalen. Je moet je voorstellen dat het meer een vergroot park is met een leuk ruiterpad. Wel kan je vanaf het bergsche bos naar de rotte richting Bleiswijk gaan en zo je ronde uitbreiden. Er rijden inderdaaad veel paarden omdat er in de directe omgeving niet veel anders te bieden is.

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 10:13

Haha! brings back memories ..... daar ging ik vroeger met mijn pony altijd crossen. Ik heb daar nog wel eens in de sloot gelegen waarna ik met kroes in mijn haar mijn pony op moest halen bij een aangrenzende manege Haha!
Het rondje was toen niet erg groot, volgens mij was je er in 3 kwartier doorheen, maar toen was het Hoge Bergsche Bos nog in aanleg.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 10:22

Je parkeerd je auto bij de manege in het bos, niet bij Lansbergen. Je kan een van de parkeerplaatsen in het bos gebruiken. Je gaat daar een pad op en die volg je gewoon. Je komt vanzelf weer terug. Wel de afslaten naar buiten op de ring negeren (anders kom je bij een van de maneges terrecht of in het andere bos). Rondje is wel grappig, ik hoop ook snel weer eens daar te rijden als ik weer een bosmaatje heb gevonden op mijn nieuwe stal.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 11:46

Let wel op, op dit moment worden veel ruiterpaden versperd door overstekende buizen en je moet dus vaak het voetpad of fietspad volgen.
Auto en trailer kun je idd parkeren bij Stichting manege hillegersberg midden in het bos, daar kun je meteen het ruiterpad op.

Je kunt ook eens gaan rijden rond De Delftse hout en Dobbeplas, das een rondje van ong 1,5 uur als je lekker rustig aan doet, super ruiterpaden, goed onderhouden en niet al te druk met paarden.
Galopeerpaden van 1,5 km lang, waar zie je die nou nog? Daar rij/sjees ik dus regelmatig in de rondte.....

Viv

Clair

Berichten: 139
Geregistreerd: 11-01-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 16:57

Je kan rondjes van een uur, 2 uur of 3 uur rijden wat je zelf wil.
Als je om de skiberg ga doe je ongeveer 2 uur en naar de rottemeren 3 uur. Wij rijden ook dagelijks in het bos, ik wil wel met je afspreken hoor vrijdag ligt eraan hoe laat je gaat. Dan rij ik gewoon mee of kom je de weg uitleggen!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik lees het wel

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 18:43

Ik woonde vroeger in Kralingen, en mijn paarden stonden op Lansbergen, dus ging ik daar het bos in en dan reed ik naar het Kralingse bos, dat is namelijk ook heel leuk om te rijden *LOL* .
Toen de skiberg er nog niet was, ging ik altijd de steilste kant van de puinberg op, in rengalop, dat was echt gaaf.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 20:05

tot ongeveer een jaar geleden reed ik daar wel regelmatig. als je om de ski-baan gaat is het een leuk ritje, als je dat niet doet ben je best snel klaar. zo voor een keertje is het leuk hoor Haha!