Dressuur zadel met niet al te lange zweetbladen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Dressuur zadel met niet al te lange zweetbladen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-03 21:02

Ik ben me aan het orienteren voor een nieuw dressuurzadel.
Omdat ik maar korte beentjes heb is het niet mooi en lijkt me ook niet handig als de zweetbladen te lang zijn.

Ik heb een KN van het oudere type, de zweetbladen daarvan zijn prima.

Misschien wordt het wel weer een KN maar nu het een nieuw zadel wordt wil ik een zadel dat prima past op mijn Welsh k en waarin ik ook goed kan zitten. (het zadel dat ik nu heb is 18 inch en ik heb naast mijn korte beentjes ook een klein kontje)

Dat is de reden dat ik nu een nieuw zadel wil kopen (en genoeg gespaard natuurlijk Haha! )

Mijn vraag aan jullie, wie heeft ook korte beentjes en welk zadel hebben jullie?

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 21:26

hmz heb zelf ook erg korte beentjes en heb een kiefferwien bevalt prima en heeft een normale lengte zweetbladen, en een lekkere diepe zit.
prestige en stubben hebben wat kortere zweetbladen over het algemeen.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 21:47

stubben heeft ook een drs zadel met behoorlijk korte zweetbladen geloof ik, als het goed is is dat de Stubben Avalon.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 21:52

Ik kan je Daaleman aanraden. Maatwerk voor paard én ruiter.

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 21:56

Ik ben zelf klein (1.65) en heb korte benen. Dhr. Fugers van Fugers Ruitersport in Soest is bij mij geweest om een aantal zadels te passen met korte zweetbladen. Bij mij is het de Stubben geworden.

Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 16:12

Er zullen best zadels genoeg zijn voor kleine ruiters/amazones met korte beentjes.

Ik heb in 1e instantie ook gedacht aan maatwerk van Daaleman. Nadeel vind ik dat je van te voren niet kunt passen.
O ja je kunt een zadel meenemen maar als het niet goed op jouw paard past weet je nog niet of jij goed zit.
Daarom liever bijv. Drunens ruiterhuis die met 30 soorten van div. merken langs komt.
Voordeel is ook dat je direct een zadel hebt.
Daaleman heeft een levertijd van 9 weken. HB zelfs 15 weken. Als daar achteraf nog iets aan verandert moet worden heb je weer een levertijd van een paar weken. Dat vind ik te lang.

Grappig is dat ik zelf al in de richting van Prestige of Stubben zit te denken. (hoewel van stubben wordt gezegd dat ze keihard zijn Verward )Op zo'n bok in de ruitersportzaak voel je dat niet zo.
Ik wil een zadel waarmee ik ook een bosrit van 3 uur kan maken zonder dat ik pijn in mijn kont krijg. iemand ervaring??

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 16:18

county heeft ook niet van die lange zweetbladen...

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 16:48

ik ben iet al te groot en heb korte benen, zat dus met hetzelfde probleem. Ik heb een dressuur zadel van stuben destijds gekocht. Ik vind hem zelf super fijn, en ook niet hard zitten. Enige nadeel is dat ik hem vrij zwaar vind. Maar dat stubben hard zit? Niet zulke ervaringen ermee. Ach ik zou gewoon een busje laten komen (zo'n passervice) en verschillende soorten op je paard leggen en gewoon proberen.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 16:55

ik ben 1.60 ff voor de duidleijkheid, ik heb trouwens nooit problemen met zadels die wel lange zweetbladen hebben, maar voor iedereen is het anders he, vraag het gewoon bij een ruitersport zaak er zijn er tegenwoordig veel die thuis komen passen

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 20:45

STubben, Kieffer, KN, enz leveren allemaal kortere zweetbladen indien je er om vraagt.
Alle A merken doen dat wel.

De B merken vaak niet (CTD, JC, Rossner (nou ja, B merk, heeft dezelfde boom als Pagony) enz).

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:03

KN kleine maat 43cm heeft kortere zweetbladen. Echt wel fijn!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 08:43

Ik heb ook korte benen (lengtemaat 28 van spijkerbroeken) en ik heb een hulsebosdress.zadel met extra kort zweetbladen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 09:01

Passier bijvoorbeeld ook,
Zep hier op Bokt heeft sinds kort een 17 inch zitting met 16,5 inch zweetbladen. Net een stukkie korter als normaal bij een 17 inch zadel.

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 09:02

ik heb het zadel prestige , ook een dresuur zadel maar die heeft wat dikkere kussens voor je benen dus een prima zitting.
en inderdaad de zweetbladen zijn ietsjes korter dan zadels met echt lange zweetbladen.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 11:32

Ik heb ook korte pootjes Haha! en heb een Prestige hippos, en maak hiet regelmatig lange ritten mee zonder pijn in m'n kont te krijgen Knipoog