welke verzekeringen hebben jullie?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-01 16:25

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lein op 2001-08-19 16:51 ]</font>


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 17:40

Ik heb mijn paard bij Hippo verzekerd. Ik heb de meest uitgebreide verzekering gedaan, inclusief ziektekosten. Daar ben ik erg blij mee, want ik heb dat ook echt nodig gehad Boos! Oef wat een rekeningen...

De kosten hangen af van de waarde waarvoor je je paard wilt laten verzekeren. Bij mijn paard kost het iets meer dan 1200 gulden per jaar, maar dat kan ook voor véél minder! Ik heb het er op mijn veeartsrekeningen al 5x uit in elk geval Lachen

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 18:04

Die van mij zijn bij de Eerste Friesche Onderlinge verzekerd. Ook de uitgebreidste incl ziektekosten. Ik heb ze onderverzekerd qua bedrag, zodat de premie niet zo torenhoog is. Bij overlijden krijg ik dus maar een schijntje uitgekeerd, maar het gaat mij toch puur om eventuele megakosten als koliekoperaties of megabeenproblemen ed.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 18:23

Mijn paard is niet verzekerd omdat als er iets moest gebeuren met mijn paard moet je hem anders naar de slager doen zodanig dat de verzekering daar ook nog geld aan heeft

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-01 18:23

ok bedankt coor de reactie's. Ik ga de mijne waarschijnlijk bij AMEV hippo verzekeren.
Zep tis niet leuk dat je al prblemen gehad hebt met je paard, maar gelukkgi had je je paardje verzekert dan.
Sterkte als je dat nog nodig hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 18:38

Hehe... bedankt! T ziet er nu wel een stuk beter uit hoor! Dankzij mijn veearts moet ik wel zeggen. Schijnheilig

Het loont zeker, zo'n ziektekostenverzekering! Je kunt overigens bij Interpolis geloof ik ook alleen zo'n ziektenkostenverzekering afsluiten

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-01 18:44

Wat houdt een ziektekosten verzekering precies in Verward

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 19:50

Wij hebben onze paarden de afgelopen 2 jaar bij AMEV verzekerd gehad en we gaan hier zo snel mogelijk een eind aan maken. Ik zal je uitleggen waarom, dan kun je zelf beslissen wat je doet.

Wij hebben onze paarden verzekerd bij overlijden voor een bedrag van 5000,- om een startje te hebben voor een volgend paard. Daarnaast zijn de kosten van de dierenarts gedeeltelijk verzekerd: 100,- eigen risico en van het bedrag daarboven wordt 75% vergoed, de andere 25% moet je ook nog zelf betalen.
Hiervoor betalen we ruim 60 piek per maand per paard.

Nu heeft mijn paard toevallig een paar keer achter elkaar wat gehad. Beide gevallen vereisen vervolg behandelingen. Nu blijkt dat de verzekering per jaar per geval slechts twee vervolg behandelingen op de bovenstaande wijze vergoed. Hieronder valt ook de medicatie. Naast het gedeelte dat ik nu al zelf moet betalen kan ik vervolgens dus doodleuk de hele mep gaan betalen.

Waar ben ik dan nog voor verzekerd, voor bijna 750 piek per jaar, vraag ik me af. Ik ga me straks nog rot betalen ook!
Daarom hebben mijn zus en ik besloten om elke maand het geld van de verzekering op een rekening te storten en het risico zelf te gaan dragen. Per jaar sparen we zo 1500 piek.
Helaas kunnen we daar pas in januari mee beginnen want voorlopig zit je ook nog es een heel jaar aan zo'n verzekering vast.

Wel moet ik zeggen dat het mij niet onverstandig lijkt om je voor een jaartje te verzekeren als je net een nieuw paard hebt. Dan weet je immers nog niet hoe gezond het dier wel of niet blijkt te zijn.

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 20:21

Ailin is bij de eerste friesche onderlinge verzekerd. dit werd ons aangeraden. ze is iets oververzekerd. wat ik gehoord hebt. betaald de friesche goed uit wat natuurlijk erg belangrijk is. en heb je de mogelijkheid dat als je paard zoals lientje zegt iets ergs overkomt. je hem niet naar de slacht hoeft te brengen. (weet niet precies hoe t zit)
anders moet je even zoeken want er is hier al eens eerder een topic over geweest. (zoek dan wel op tekstbericht en niet op titel)

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 20:23

pfoe, ik heb gewoon Amev gebeld en die hebben me een redelijke verzekering gegeven. Dus ik heb ze eigenlijk niet vergelijkt!

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 17:35

Ik heb mijn paard verzekerd bij een onderlinge paarden verzekering in Oldeboorn (da's een gat in Friesland Knipoog ).
Ze is alleen verzekerd voor dood of noodszakelijk afmaken. We hadden haar tot 3 jaar geleden ook voor de sport verzekerd, maar door haar beenproblemen af laten keuren en hebben we ook nog 50% van de verzekerde waarde uitgekeerd gekregen. En ik heb dus mijn paard nog Lachen
Ik vind die ziektekosten overbodig: over het algemeen zit er een eigen risico aan vast van minstens 100 gulden PER GEBEURTENIS. En je betaalt er in verhouding erg veel premie voor.

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-01 17:45

ok bedankt voor alle info. En ik zal eens goed gaan zoeken en vergelijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 17:48

Ik heb geloof ik 75 gulden eigen risico per geval. Ik ben nog steeds aan het dokteren met hetzelfde probleem en heb dus 75 gulden betaald. Maar dus niet per keer dat ik naar de veearts ben geweest

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 12:05

ik zat bij de amev maar beviel niet,zit nu bij de friesche onderlinge en zijn erg tevreden,weklzijn paard staat voorop bij hun!
succes verder Extreme duivel Frusty

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-01 12:09

Dat is mooi want dat is wel het belangrijkste vind ik. En hoeveel ben je ongeveer per maand kwijt dan?


Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 23:05

Ik heb Kevin bij Hippo verzekerd (tegenwoordig Amev) de meest uitgebreide ziektekostenverzekering voor een verzekerd bedrag van 6000.- betaal ik bijna 800.- per jaar, ook ik heb in de eerste 3 jaar dat ik Kevin had de betaalde premie er al 3x uitgehaald wat betreft de dokters kosten dus het is zeer zeker aan te raden om te doen!
Ik heb ook een eigen risico van 75.- per geval maar daar zit weer een maximum aan van 300.- per jaar, meer dan 300.- kost het je dus niet!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 08:34

Ik heb Max bij de Eerste Friesche Onderlinge verzekerd. Die zijn iets duurden maar betalen tenminste uit als er iets is. Heb over hun nog nooit klachten gehoord. Amev enzo schijnen heel moeilijk te doen.
groetjes
Barbara

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, BimAsSpi, BlueStocking, josien_m_, LisaVH96, mooney, onpaard, XladyX, xVerax en 42 bezoekers