Wat moet ik doen? Snap er niks van...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Wat moet ik doen? Snap er niks van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 10:11

Risco is nu sinds 1,5 week kreupel, maar ik zie er niks meer aan met lopen. Ik vind dat hij normaal loopt. In het begin was het nog wat stijfjes maar ik kijk steeds en zie er niks aan. Hij is ook weer vrolijk.
Maar van de week wat er een mevrouw waar wij altijd voer van krijgen en die zei dat het een spierkwestie is. Een spier op zijn bovenbeen is wat dikker, beetje opgezet. Ik heb gevoeld, maar zelf weet ik het ook niet meer. Wat zal ik doen? De veearts erbij halen? Ook al weet ik dat ie zegt: Zet maar op rust...
Ik vind het echt vervelend voor Risco.

In de tussentijd heb ik wel even een ander paard te rijden. Een vrouw van onze rijvereniging zit met haar been. Ze moet de uitslag afwachten en ondertussen rust houden. Maar toch wil ik op kleine Risco rijden....

krabbeke

Berichten: 70
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 10:22

Als je al weet dat de dierenarts zal zeggen, zet hem op rust, waarom probeer je dat niet? Zet hem twee weken op rust, wandel wel elke dag een stukje met hem. Dan kan je kijken hoe het gaat. Bewegen is altijd beter dan stil staan, dus vandaar het wandelen. Ik zou zeggen probeer het. Masseer de spier, eventueel met een speciale lotion voor spieren. Als het niet werkt kan je de dierenarts er bij halen.
Vinden jullie ook?
Succes, *tijn*

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 13:02

Ben het met *tijn* eens!
(Sorry, one-liner maar heb er echt niets meer aan toe te voegen ;) !)

haffi

Berichten: 218
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: St.Odiliƫnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:25

Ik moet*tijn* ook gelijk geven.
Je kunt beter te lang rust houden, dan te vroeg beginnen en het risico lopen dat het paardje weer kreupel wordt.

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 01:28

Als mijn paarden niet helemaal lekker lopen en ik de indruk heb dat het niet echt ernstig is, maar een kwestie van rust, gooi ik ze eerst een periode op het weiland. Als er na verloop van tijd (ongeveer een week) geen verbetering optreedt, dan haal ik pas de veearts erbij.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 01:33

Ik zou als ik jouw was nog even wachten met rijden en het de tijd geven om goed te genezen. Want je wilt nu rijden, maar als je te vroeg begint, ben je de tijd die je hebt gewacht ook kwijt. Erger nog, je maakt het alleen maar erger. En dan heb je uiteindelijk een paard waar je helemaal niet meer op kunt rijden, alleen maar omdat jij het niet af kon wachten. Of je paard is wat langer uit de roulatie (een paar maanden of zo) Is een beetje overdreven, maar als je je dat voor ogen houdt, kun je die paar dagen extra wachten ook wel overleven.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 09:54

Idd je paard een poosje rust gunnen om te kunnen genezen. Als het idd een spierkwestie is zal je dierenarts dit waarschijnlijk ook adviseren.
Laat hem niet op stal staan maar zorg voor beweging, op de wei of door wandelen. Treedt er na een weekje geen verbetering op, dan zou ik er even naar laten kijken.