Fayette op de kliniek in Duitsland ;(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Fayette op de kliniek in Duitsland ;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-03 22:24

Vanmiddag om kwart over 1 wordt ik opeens op mijn werk opgebeld door Cynthia: erg grote foute boel! Fayette kon niet meer lopen, haar rechterachterbeen kon ze niet meer buigen en ze sleepte met haar hoef over de grond! Of ik gelijk kon komen? Ja natuurlijk! Ik snel naar mijn baas gegaan maar gelukkig mocht ik gelijk weg. Dus ik in razend tempo naar Fayette gegaan. En daar aangekomen kon ze idd niet lopen, wel nog gewoon staan en eten maar lopen Dat ging op 3 benen met dat ene achterbeen er slepen achteraan. Verschrikkelijk, ik kon wel janken. Cynthia had gelijk de VA gebeld om 1 uur maar die kon pas na 4en komen Frusty en uiteindelijk kwam hij pas om kwart over 5 (Hallo, we hebben gebeld over een paard dat niet kan lopen en die laat je vervolgens nog even zo'n 4,5 uur staan Verward). De VA had snel zijn conclusie getrokken: patella fixatie Verward oftewel Fayette d'r knie zat volledig op slot. Hij kreeg hem ook niet los en ze moest als het kon zo snel mogelijk naar de kliniek. Eerst probeerde hij nog of Fayette naar dr. Greve in Haaksbergen kon maar die vond het blijkbaar geen spoedgeval (alles wat mijn paard aangaat is een spoedgeval!!!! ) en vond dat we het nog wel een paar dagen konden aanzien Lips are sealed Lips are sealed Daar was mijn VA het dus niet mee eens en stuurde ons door naar de kliniek in Hochmoor in Duitsland (ik heb ook een Duitse VA), dit is een van de beste klinieken in Duitsland. De VA heeft Fayette vervolgens nog een pijnstiller gegeven en een uurtje later (moesten helaas wachten op de auto) konden we naar Hochmoor vertrekken. Maar zie maar eerst eens dat paard in die trailer te krijgen Lips are sealed Gelukkig liet Fayette zich toch weer omkopen met een wortel en strompelde toch de trailer in. Na een uurtje rijden kwamen we aan in Hochmoor en (zoals ons al gewaarschuwd was door de VA) liep ze weer op 4 benen de trailer uit Verward Maar toch wilden ze graag dat ze minstens een nacht bleef om te kijken of de knie morgen weer vast zat en om de knie linksachter ook te onderzoeken want als het rechts gebeurde had je ook grote kans dat het links gebeurde. Dus ik heb mijn Flet in de kundige handen van de VA-en daar moeten laten. Ik hoop zo dat het niks ernstigs is, in het allerslechtse geval moet ze geopereerd worden en in het gunstigste geval schijnt fysiotherapie ook al een hoop te kunnen doen. Maar goed, ik heb alles over voor Fayette zolang ze maar weer zonder pijn kan rondhuppelen in de wei.
Volgens de VA kwam het trouwens erg vaak voor dat bij jonge paarden die nog volop in de groei zitten de knie-en vast gaan zitten.
Ik hoop zo dat alles weer goed komt........ wat is het toch verschrikkelijk om zo je paardje te zien. Ze liet niet eens merken dat ze pijn had, de lieve schat en ze heeft de hele weg naar Hochmoor netjes in de trailer gestaan (af en toe gerommel omdat mijn vader de bochten soms wat te heftig nam Haha!). Ik heb nu een barstende koppijn van alle stress en al die tranen dus ik ga nu even ontspannen in bad en dan snel naar bed en slapen. Morgen maar de zaken met de verzekering regelen enzo (godzijdank het ik een verzekering!! Hopelijk gaan ze niet al te vervelend doen nu..... Boos!).
Lieve Flet, slaap maar lekker en gedraag je netjes daar en hopelijk kom je weer heel snel terug!!

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6


Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:33

He bah wat naar om je paardje daar achter te laten. Daar zou ik het zelf ook heel moeilijk mee hebben hoor!
Het valt vast wel mee en ze zullen vast goed op haar letten! Ze is vast snel weer thuis.
Kop op he meid. Ach gut

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:37

Veel sterkte ermee!!! Ik duim iig geval voor jou en Fayette

Ook bekend als Kim20!

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:40

He bah, das ook niet lekker meis!! Maar het scheelt dat die op slot zittende knieën wel weer redelijk goed komen hoor! "Mijn" kleine Welshje van 2 heeft het ook regelmatig, komt vaak voor bij jonge beestjes. De knieband die de knie ahw "op slot" zet kan worden doorgesneden als het heel ernstig is en vaak voorkomt, maar dan kan ze niet meer op rust staan. Maar ik denk dat het niet zo ernstig zal zijn hoor voor Flettekop! Komt wel weer goed 't Is een bikkel Lachen

Lekker slapen gaan hoor!!!!

Knuffel van mij en Kado Lachen

Machie

Berichten: 15955
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 08:52

ohhhh, marlien! Wat vreselijk zeg!!!
Maar gelukkig is flet een sterke meid, die komt er wel weer boven op!
IK hoop dat je goed geslapen hebt, en volgensmij moet het heel naar zijn je paard daar achter te laten!

Nou, heel veel sterkte, en ik spreek je snel weer!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 11:12

Bah wat een naar verhaal!! Hoop echt dat het goed komt!! Heel veel sterkte. Groetjes

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 11:44

He wat naar allemaal..... Ach gut Ik hoop dat het inmiddels al wat beter gaat met Fayette. In ieder geval is ze nu in goede handen en kan het vanaf nu alleen maar beter gaan met haar. Heel veel sterkte ermee!

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 12:06

Wat een paniek jemig!
Weet je inmiddels al meer?we wachten met spanning af hopelijk is het niets ernstigs en is ze snel weer thuis.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Machie

Berichten: 15955
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 12:10

ohhh, marlien....
Vertel graag zo snel mogelijk hoe t met t flettekind gaat!!!
Ik maak me er ook wel zorgen over hoor!!!

Ik leef met je mee!

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 12:29

Je zal wel geschrokken zijn om zo op je werk gebeld te worden met zo'n mededeling. Succes en sterkte de komende tijd en hopen dat alles snel goed komt.

Het valt allemaal wel mee met de zwaartekracht.

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 12:44

idd komt het vaak voor bij jonge poaarden. Hier zo ook bij een jonge welsh die hoogdrachtig is.
De DA en hoefsmid doen de binnen kant van de hoef wat verder weg bekappen dat ze iets naar binnen kantelt met haar hoef. Dat doen ze omdat het knie gewricht niet meer op slot kan schieten.. Toen ik die merrie vond schrok ik heel erg . Maar het valt allemaal wel mee hoor!!!

Ik hoop dat het verder goed gaat en ik zal me niet al te druk maken!!

greezz nadine

When love is a drug, then let me be your dealer!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 17:46

jeetje dat is ontzettend schrikken, hopelijk komt het allemaal goed met Fayette! Sterkte hoor!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 18:12

Jeempie das schrikken zeg. Hopen dat het allemaal snel weer goed komt

<3 Veerle en Tiemen <3

Zing Vecht Huil Bid Lach Werk en Bewonder, maar niet zonder ons

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-03 19:19

Nou vandaag kon ik pas tussen 5 en 6 de kliniek bellen en natuurlijk hing ik al om 1 over 5 aan de lijn Haha! Doodzenuwachtig was ik.... maar ik kreeg godzijdank alleen maar goed nieuws Ze hadden haar vandaag 3 keer van stal gehaald: 's ochtends was er niks aan de hand geweest en die andere 2 keer ook niet Ze moet waarschijnlijk nog tot donderdag blijven omdat ze toch even willen aanzien maar als het zo goed blijft gaan hoeft ze iig niet geopereerd te worden . Eventueel gaan ze nog een alternatieve therapie toepassen: door het opzettelijk veroorzaken van een lichte ontsteking bij de kniebanden zouden de kniebanden dan strakker moeten gaan zitten. Ze hebben met deze methode tot nu toe erg goede resultaten gehad.
Ik ga morgen even naar mijn meiske toe want ik mis haar nu al ontzettend Haha! Even lekker knuffelen en poetsen. Morgen ook weer de VA bellen (want die zal er wel niet meer zijn als ik kom) om weer te vragen hoe het met haar gaat.
Ander goed nieuwtje: godzijdank heb ik haar verzekering niet opgezegd en ze vergoeden ook de kosten van deze kliniek Lachen
Al met al ziet het er dus heel goed uit voor mijn Flettekop en lijkt het erop dat het geen chronische aandoening is Haha! Haha!

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 19:34

Hé, dat is tenminste positief nieuws Lachen ! Nu nog 2 nachtjes slapen en dan heb je haar weer lekker in d´r eigen stal Knipoog ! Sterkte!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Sani

Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 19:36

hey gefeliciteerd dat het alweer zo goed gaat, hopelijk blijft het zo en komt het niet weer terug. veel suc6 verder!!!

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

Machie

Berichten: 15955
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 19:48

gelukkig maar marlien!!
En toch wel mooi dat het verzekerd wordt, wont al met al is t toch wel duur he Verward
Nou, ik hoop dat ze donderdag weer lekker thuis staan... (ps ff ontopic, Baloe wordt dinsdag gecastreerd, dan kunnen we na die tijd, als flet weer inorde is, een keertje samen aan de wandel, goed?)

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 20:11

jeetje dat zal wel schrikken geweest zijn! Maargoed dat alles weer goed is en dat t vergoed wordt Lachen

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 20:48

Gelukkig maar dat het beter gaat!! Heel veel sterkte en beterschap voor Flettie

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 11:16

He wijffie, ik wist helemaal van niks maar ik benniet al te veel op bokt geweest afgelopen week. Ik schrok wel even hoor maar ik ben blij dat alles weer goed is met flettekind. Geef je haar een knuf van me als je haar ziet.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 11:46

Bij ons op stal staat een jonge merrie doe d'r knie ook regelmatig op slot heeft, moeten ze over heen groeien. Maar kan me indenken dat je bij je eigen paard je lam schrikt, vooral als je niet weet wat het is!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 12:53

Jeetje zeg wat een verhaal Boos!
Heel veel sterkte van deze kant en ik hoop dat ze heel snel weer in orde is ...

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 13:39

gelukkig maar
en nu maar hopen dat ze vlug zonder rare knietjes weer thuis staat.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 21:55

Gelukkig dat het niet zo ernstig is als het leek. Ik hoop voor je dat ze nu weer snel naar huis komt! Sterkte verder!

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-03 15:32

Gister dus bij Flet op bezoek geweest en het ging heel goed met haar Ze was in elk geval erg blij om ons te zien (wat wil je we hadden haar lievelingskostje bij ons Vork). Jammer genoeg moet ze nog wel tot zaterdag blijven Verdrietig In stap had ze steeds goed gelopen maar in draf was ze toch nog wat onregelmatig/kort gebleken. De VA wilden het vandaag nog even aanzien en als ze dan nog onregelmatig was zou hij iets gaan inspuiten bij haar knie waardoor die infectie zou ontstaan en haar kniebanden korter worden. We wachten maar af..... Maar ik was wel erg blij om te zien dat het goed met haar gaat, behalve dan dat madam vind dat ze veels te weinig aandacht krijgt Haha! We hebben haar even uitgebreid gepoetst, met haar gewandeld en dus volgestopt met wortels e.d. Kwijl

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Neon, Patriesje en 43 bezoekers