Hij gaat de hele tijd achterwaarts op buitenrit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Hij gaat de hele tijd achterwaarts op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-03 01:56

Hoi,

Ik rij een haflinger. Als ik buiten ga rijden gaat het aan het begin heeeel goed. Later heeft hij geen zin meer ofzo en dan gaat het net zolang achterwaarts tot hij op stal is. Als je omkeert gaat hij wel gewoon voorwaarts naar stal natuurlijk, maar ik kan niet verder stappen. Ik ging eerst gewoon iets verder met mijn handen naar voren, en dan dreef ik weer aan, zodat ie misschien weer naar voren ging lopen, maar dat doet hij niet. Toen probeerde ik het met wachten tot hij stilstaat, dan goed met mijn handen toestaan en dan aandrijven, maar dan doet hij het ook niet, dan gaat hij ook achterwaarts. Ik heb ook nog geprobeerd met iemand ernaast, maar dan gaat hij stokstijf stilstaan en ook al sla je hem halfdood dan gaat hij nog niet en geeft bokken. Weet iemand misschien hoe ik dit mokkel voorwaarts kan krijgen? Ik dacht eerst, misschien met sporen ofzo, maar ik heb eigelijk geen idee

Obelix is gewoon stoer!


Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 12:13

Dennis heeft het ook een tijdje gedaan. Als hij achter uit ging wou ik stil staan. En als hij achter uit ging werd ik onwijs boos. Een netjes rijtechnische oplossing kon ik echt niet bedenken dus ik heb hem d'r een paar keer onwijs van langs gegeven. En hij mocht niet achter uit, maar ik wou ook (nog) niet voor uit. We gingen net zo lang stil staan als ik wou(ook als hij al wel weer voor uit wou). En als hij eenmaal zo ver was dat hij weer voor uit wou bleven we nog een paar minuten staan en gingen pas als ik het zei. Heb nu eigenlijk geen problemen meer met hem. Maar heb heel wat minuutjes stil gestaan.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 17:10

Laat eens iemand meegaan met een longeerzweep erachter.

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:34

Nog zo'n Haflinger *LOL*

Ik heb een paar keer ook dit probleem gehad met mijn Haf, die stopte ook een dan kreeg ik hem met geen mogelijkheid meer vooruit en begon hij dus achteruit te lopen.

Ik heb hem wel weer voorwaarts gekregen door echt door te drammen en hem z'n zin niet te geven, net doen of er niks is en heel brutaal doorgaan. Anders zet hem eens in z'n achteruit net zolang totdat jij zegt dat het genoeg is (ga dus gewoon de stal voorbij). Na een tijdje wil hij écht wel weer vooruit.

Succes Lachen

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.


Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-03 22:58

Dat van smiley gaat denk nie werken, want hij gaat dan wel weer voorwaarts als hij ver achter is, maarre, dan bij de stal gaattie gewoon weer stilstaan. Ik heb dat al eens geprobeerd, maar da werkte toen niet.

Vandaag ging ik dus net zolang door tot ik mijn zin kreeg. Helaas kreeg ik dat niet. Hij steigerde en bokte echt heel link... Voorlopig dus toch maar mijn cappie op Scheve mond

Ik ga nu dat van Steef maar is proberen, want met longeren is hij ook altijd heeeeeeeeeel snel... Hij is gewoon bang voor die zweep, dus dat gaat vast lukken als ik goed achterover ga zitten dan... Jeetje, dat ik daar nou zelf niet op was gekomen Ik vertel v.d. week wel ff hoe het is gegaan! BEDANKT!

Obelix is gewoon stoer!

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 12:37

Ik vind die oplossing van Smiley best goed werken, jouw pony wil achteruit? dan kan hij het achteruit krijgen, maar net zolang totdat jij zegt dat het genoeg is, en dat is langer dan hij uiteraard wilde. Dit heeft bij mijn paard ook goed geholpen. Die wilde bij het halthouden alleen nog maar achterwaarts, we hebben ettelijke malen de hele bak gezien (in zijn achteruit). Daar had hij heel snel genoeg van!

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

denhaag203
Berichten: 3039
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 20:43

ik ken er ook zo'n een, en dat is ook een haflinger.

voorwaarts houden, en aanpakken als hij dit doet.
die van mij doe dit nog zelde!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-03 22:12

emy_dreiklange schreef:
voorwaarts houden, en aanpakken als hij dit doet.


Dat lukt dus niet... Scheve mond

Obelix is gewoon stoer!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 22:14

iemand mee nemen met een longeerzweep, wedden dat hij naar voren wil.....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 22:14

of wat lieke zegt, helpt ook vaak heel goed

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-03 22:15

oke, maar ik kan niet zover achterwaarts, want dan loopt ie op t erf van de boerderij... Ik ga toch de longeerzweep proberen morgen

Obelix is gewoon stoer!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 23:55

misschien wat afwisseling onder het rijden zoeken. het paardrijden moet niet alleen plezierig zijn voor de ruiter, dat zou immers egoïstisch zijn, maar ook voor het paard. zo te horen heeft hij er geen zin in en loopt hij alleen omdat het maar moet. zorg dat je paard er het plezier van in blijft zien, dan gaat de motivatie met gewoon in de bak rijden ook vooruit. lijkt me effectiever dan geweld.succes

denhaag203
Berichten: 3039
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 14:04

probeer met lange teugels en volhouden geef anders maar een lel, en geduld, dat moet je toch wel hebben.

LoVaLiCiOuS
Berichten: 32
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: Wirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 14:22

Die van mij doet het ook, maar is geen haflinger Knipoog Hij doet dit alleen ik alleen met hem de weg uitga. Soms ook nog wel eens als ie met 1 ander paard is. Maar met ene grotere groep niet. Als ik heel goed nadenk... Is het eigenlijsk begonnen na een keer dat ik met andere ook de weg uit was.. en we zouden om keren enw eer terug draven, meneer dacht "Here weg go" en gaf een paar bokkesprongen en wou ff een gangetje verder. Hierbij ben ik eraf gevallen, met mijn rug op het betton, dit is gelukkig nog netjes afgelopen, maar ik denk dat hij er erg van geschrokken is. Misschien dat hij hierdoor erg onzeker is. Ikzelf heb me voorgenomen om niet meer alleen de weg uit te gaan en met een paar meer de weg uit te gaan. ( Als ik tussendoor een tip mag geven, NEEM ALTIJD EEN TELEFOON MEE !!! )Ze zeggen dat als er zoiets is gebeurd , dat het paard weer indezelfde situatie terecht moet komen en het dan goed af te handelen, maarja...

Liefs Sandra..!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 14:27

LoVaLiCiOuS schreef:
Die van mij doet het ook, maar is geen haflinger Knipoog Hij doet dit alleen ik alleen met hem de weg uitga. Soms ook nog wel eens als ie met 1 ander paard is. Maar met ene grotere groep niet. Als ik heel goed nadenk... Is het eigenlijsk begonnen na een keer dat ik met andere ook de weg uit was.. en we zouden om keren enw eer terug draven, meneer dacht "Here weg go" en gaf een paar bokkesprongen en wou ff een gangetje verder. Hierbij ben ik eraf gevallen, met mijn rug op het betton, dit is gelukkig nog netjes afgelopen, maar ik denk dat hij er erg van geschrokken is. Misschien dat hij hierdoor erg onzeker is. Ikzelf heb me voorgenomen om niet meer alleen de weg uit te gaan en met een paar meer de weg uit te gaan. ( Als ik tussendoor een tip mag geven, NEEM ALTIJD EEN TELEFOON MEE !!! )Ze zeggen dat als er zoiets is gebeurd , dat het paard weer indezelfde situatie terecht moet komen en het dan goed af te handelen, maarja...



alseblieft..........gewone lettertjes, ik vind het wel heel leuk maar het kost me mijn ogen

LoVaLiCiOuS
Berichten: 32
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: Wirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 14:30

Hihi Dan zou ik je toch eens een opticien adviseren Knipoog

Liefs Sandra..!!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-03 18:49

ja inderdaad het is heeel makkelijk te lezen hoor.... maarre bedankt voor de tips

Obelix is gewoon stoer!

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 20:35

Mijn vriendin heeft ook zo'n haflinger die graag achteruit liep. Zij heeft hem toen een keer achteruit laten lopen waardoor hij zelf de sloot inliep. Daarna heeft hij het nooit meer gedaan! Misschien een oplossing?? Wel uitkijken natuurlijk dat het niet te gevaarlijk wordt!!

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers