Des ging gister rollen terwijl ik erop zat!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-01 22:51

Wat kan ik in zo'n situatie het beste doen?
We waren bij een recreatieplas. ze wzweette en beetje, we zijn een stukje het water in geweest en even later het strandje weer op. Toen begon ze dus te graven, en zakte ineens zo door de benen. Ik zat er helemaal verbouwereerd op en ben ermaar afgestapt.
Rare gewaarwording hoor!
Ze heelft gelukkig maar op 1 zijn gelegen, mijn zadel is dus nog heel. Is gelukkig een kunstof zadel, kan ook niet zoveel aan kapot....
Hoe moet ik de volgende keer reageren? Heb ook geen zin om bij het minste of geringste "schraapje" in paniek te raken en haar af te rammelen....

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 23:02

hallo riette;

dit hadden wij ooit met een paard van de manege barnhoorn in noordwijk .
zodra dat paard het strand(zand) voelde probeerde hij te gaan rollen,het enigste is om direct als je het in de smiezen hebt dat hij/zij dat gaat doen ,je weet nu wanneer dat is, direct voorwaarts drijven blijven drijven tot dat je een harde ondergrond krijgt,daqt is echt het enigste,aframmellen helpt niet het is een natuurlijk fenomeen,lekker nat dan droog rollen.

suc6;

rinus Knipoog Knipoog Knipoog Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 10:14

Leuk he Riette Tong uitsteken , ik heb het ook een keer gehad *LOL* Het enige wat je inderdaad kunt doen is: zorgen dat hij voorwaarts gaat!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 10:35

ai dat deed een manege paard bij ons ook en niets hielp het beest ging maar liggen en hij kwam niet weer over eind voor dat je hem beloofde dattie weer naar stal mocht......Dat was echt een MAF beest Haha!
Maar het is goed voor je reactie vermogen op tijd reageren.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 19:50

Ik ben het met Westernworld eens. Zodra je ook maar het idee hebt dat ie wil gaan liggen, gewoon naar voren drijven. Het kan een vervelende gewoonte worden... Zo had mijn man, voordat ie zijn paard had, een muilezel waar ie op reed. Als ie er genoeg van had dan ging ie rollen (zodat je er wel vanaf moest) en dan bleef ie gewoon liggen. Je kon van alles doen, maar hij bleef liggen *LOL* Je kon lief tegen hem doen, trekken, schoppen, slaan...het maakte niet uit. Dan maar naar huis lopen en dan kwam hij vanzelf als jij al hoog en breed thuis zat *LOL* (hij hoefde geen weg over te steken)
Dus houdt je paard aan de wandel Riette... Knipoog
groetjes.

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 19:54

Dit hebben heel veel paarden hoor! En wat betreft de maatregel ertegen, zie boven Haha!