Wie rijden er allemaal L1

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ieris

Berichten: 1774
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Wie rijden er allemaal L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-03 22:00

Hallo Allemaal

Ik wilde even vragen wie van jullie allemaal in de L1 rijden.
Hoe vonden jullie de overgang van de B naar de L1 moeilijk,makkelijk of viel het wel mee?
Hoeveel winstpunten had je in de B voordat je naar de L1 ging?
En rijd je L1 bij de pony,s of de paarden,of met een pony tussen de paarden?

Ik vraag dit omdat ik zelf op 30 maart voor het eerst L1 ga starten,met een pony tussen de paarden.

Alvast bedankt voor de antwoorden!


jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:06

ik rijd nu M1, mar heb dit winterseizoen ook de overstap van de B naar het L1 gemaakt.
ik vond u niet echt super moeilijk, waren maar kleine veranderingen in de proef.
ik had welgeteld exact 5 winstpnt in de B en direct m'n 1ste wedstrijd werd ik 2de en de dag daarop had ik finale en toen werd ik 1ste met 170 pnt.
ik reed L1 bij de pony's en nu M1 bij de pony's.

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:32

Ik rijd L1 bij de paarden.
De overstap B-L1 ging niet lekker, vooral door allerlei omstandigheden.

Ik ben nu vorig weekend weer voor het eerst (na een half jaar) opnieuw L1 gestart en dat ging beter *goede proef gereden* alleen vielen de punten (151) wat tegen. Maar dat komt wel goed Lachen.

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:46

De overstap was geen probleem, omdat ik er gewoon klaar voor was, ik heb de B uitgereden met 15 winstpunten.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:58

Ik rijd ook L1. Ik ben nog niet zo lang geleden overgestapt. De overstap is als je er klaar voor bent niet zo heel groot hoor. Ik ben overgegaan toen ik 7 winstpunten had in de B. En ik heb er nu twee in de L1.
En ik rijd bij de paarden.
Over twee weken heb ik weer een wedstrijd en ben benieuwd hoe het dan zal gaan.

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 00:06

wat mij in de L1 heel erg opviel is dat ik telkens 'te weinig impuls'op mijn protocollen terug zag. In de B had ik binnen 3 wedstrijden 6 punten en door deze tactfout had ik er in de L1 wel 4 wedstrijden voor nodig eer ik mijn eerste punt kreeg. Nu in de L2 hebben we het geloof ik wel onder controle... SUCCES!

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 00:21

Ik rijd beide paarden ook in de L1. Ik ben eerst nog van de B naar de L gegaan. Die overstap was wel heel erg groot. Daarna hebben ze het gesplitst in L1 en L2. Nu gaat het stukken beter. Is de overgang ook veel minder groot. Ik heb nu met de ene 7 en met de andere 6 winstpunten.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 02:37

Ik heb Raimaer meteen L1 gestart en uit 5 proeven 3 wp's gereden. Pablo had uit 4 proeven 5 wp's in het L1, (was al B gestart) dus nee ik heb er niet zo'n moeite mee.

Mer1980

Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 10:00

Ik ben ook L1 met Ro. Ben ook geen B gestart.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 10:07

ik had 9 wp in de B en toen naar de L, maarja toen kwam de L1 en de L2 weer
bij 5 ben ik over gegaan naar de L2 en toen ik in de L2 12 had ging ik M1
vond van de B naar L niet zo heel moeilijk! maar van de L2 naar de M...pfffffff ik wou dat ik nog L reed!hihi

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 10:22

Met Imker ben ik sinds vorige zomer L1 gestart. Het is een problematische start geweest, hopelijk klimmen we nu uit ons dal omhoog. De slechte start is mede veroorzaakt door een overmatige aanwezigheid van wedstrijdstress en het feit dat ik alleen op wedstrijd moet maakt het er niet makkelijker op.

Ik ben van de B naar de L1 gegaan toen ik 10 winstpunten had, in het L1 ben ik nu een keer of 10 gestart en heb nu 4 winstpunten gehaald. Er zit nu een stijgende lijn in mijn rijden en hopelijk gaat dat zo door!

Toos paardloos

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 10:28

Hello,
Heb nu 3 wdstrijden B gereden en 6 punten, heb besloten om 30 maart de overstap naar de L1 niet te maken. Ik rij de hele B uit dus tot 20 punten. Ik rij een grote ruin van nu bijna 4 en krijg overal het advies dat ik het rustig aan moet doen omdat hij zo groot is en zijn spieren en pezen anders teveel belast worden. Het rijden in de proeven gaat nu goed, maar ik verwacht wel een keer een dipje en dat heb ik liever in de B dan in het L1. Groetjes

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 10:42

Rijd met beide paarden in de L1 op dit moment. Met mijn ruin ben ik overgegaan met 7 winstpunten in de B en heb nu na 5 wedstrijden L1 nu 5 winstpunten. Helaas door die stomme nieuwe regeling kan ik niet meer voor 1 april L2 starten want ik heb geen concours meer kunnen plannen voor die tijd. We waren er wel klaar voor. Nu nog maar even in de L1 blijven rijden en 5 punten extra scoren.
Met mijn hengst ben ik met 9 winstpunten in het B en dat na 5 keer starten Knipoog overgegaan naar het L1. Heb nu 1 keertje gestart in het L1 en heb al een winstpuntje binnen. Mijn hengst heeft de eer hoog te houden om altijd met een winstpuntje (of twee) thuis te komen Knipoog Knipoog Knipoog

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 17:30

Ik heb je zien rijden in Lelystad, Maaike, ik kwam er alleen pas thuis achter dat ik jouw naam van hier ken....! Ik vond het een mooie proef om te zien..

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 19:08

Ik rij in de L1 maar ik wil zo graag nog voor 1 april L2 starten maar dat gaat me helaas niet lukken wat ik dus echt niet leuk vind. Boos! Huilen
De overgang van de B naar de L1 vond ik wel simpel hoor. Ik ben met 7 wintstpunten in de B over gegaan naar de L1. Mijn eerste L1 wedstrijd had ik gewoon gelijk 2 winstpunten gehaald. Ik rij bij de pony's met mijnn pony Melano

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 19:15

Ik had 12 wp in de B (4 wedstrijden *trots*) toen ik naar de L1 mocht. Verder ben ik niet gekomen want een paar weken voor mijn eerste L1 wedstrijd overleed mijn paardje.

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 19:32

Ik ben de B uitgegaan met 6 wp. Ik scorde wel punten maar het hield allemaal niet over. Hoe hoger ik ging rijden, des te hoger werden de scores.

karleylover

Berichten: 484
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: Leidschenveen (Den Haag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 21:41

hoi, ik rijd nu met mijn fjord in de L1 ik heb afgelopen zondag (16maart) mijn eerste in de L1 met karley gereden ik ben er met 5 winstpunten naartoe gegaan!! ik ben meteen na 5 winstpunten gegaan omdat ik zelf al heeel lang in de L reed maar omdat ik nu met mijn eigen pony ging starten weer opnieuw moest beginnen...ik had niet veel verw8 maar heb dus de eerste keer met karley in de L1 tog een winstupunt gereden: 156 punten en 153!! was heel tevreden ookal waren mijn punten niet heel hoog!! ik had namelijk helemaal nix goeds verw8 maar tog wel goed gereden...mijn overstap naar de L was niet moeluk want ik had er al vaker in gereden en tjah ik vind het ook niet erg om de eerste paar keren laag te rijden... 27 april heb ik er weer 1 en heb heel veel zin!! want nu ga ik wel heel goed trainen!!

xxx lisanne en karley de superfjord!!

Tjelle mijn allerliefste fjordje!!

Karley ik zal je nooit vergeten!!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 22:04

Ik ben nu net met mijn E-pony (rij ook tussen de pony's) overgegaan naar de L2. Ik had 13 winstpunten in de B toen ik overging naar de L1, en ik vond het niet zo'n moeilijke overgang, daarvoor is de L natuurlijk ook weer opgesplitst in L1 en L2! Maar ja, ieder heeft zo zijn eigen paard/pony waarme hij/zij overgaat en met het ene paard is de overgang natuurlijk veel groter dan met het andere paard!
Dat ik de overgang van de B naar de L1 niet zo groot vond bleek ook wel uit mijn resultaten hoor, de 1e L1 proef had ik een dikke winstpunt en een prijs te pakken..

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 22:45

ik rijdt met mij kruising shire/hackney in de L1-klasse. Ik ben met 5 winstpunten overgegaan, omdat ik voor april nog een keer L1 wilde starten i.v.m. de nieuwe winstpuntenregeling.
De overgang is over het algemeen niet superpittig, maar mijn paard heeft wel (mede door zijn maat) moeite met de voltes 10 meter in de gebroken lijn. De proef ging best goed, maar had geen winst verwacht. ik had 142 punten. Zo weinig had ik nou ook weer niet verwacht!! Maar we doe het volgende maand ofzo nog een keertje over en dan zien we wel. We hebben alle tijd van de wereld!!!

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 00:37

Ik had vijf punten in de B en al een keer een onderlinge in de L1 gestart toen ik het ook in het echt ging proberen. In Callantsoog haalde ik toen drie punten in twee proefjes waarvan 1x de hoogste punten van de dag. Ik ging naar huis met bekers, bonnen, lucerne en een zweetdeken. Gelukkig had ik de bus mee!!
Momenteel heb ik 8 punten in de L1 en ga dit weekend L2 starten. Ik vind deze overgang moeilijker omdat ik moeite heb met doorzitten. Ze spant zich en drukt d'r rug weg. In de les gaat het al beter, ik hoop van het weekend ook.

Ik heb een klein slank paardje(1.60) maar omdat ikzelf ook klein ben valt dit niet zo op. En het voordeel is dat ze gemakkelijk wend en compact loopt.

Veel succes en oefen je proefje van tevoren zodat je weet wat er gaat komen en je de moeilijke oefeningen nog eens door kan nemen.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

casy

Berichten: 131
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 10:00

Hoi Ieris,

Ik rijd ook L1. Ik heb vorige zomer in de B gereden en met 6 winstpunten ben ik overgegaan naar de L1. Ik heb nog maar 1 keer in de L1 gestart en daarna winterstop gehouden. Deze zomer gaan we er weer voor en zijn we er ook echt klaar voor. De overgang vond ik niet moeilijk, maar je moet er wel klaar voor zijn en goed voorbereiden. Wanneer je veel geoefend hebt, moet het je vast wel lukken in de L1. Mijn paardje is ook niet zo groot (1.51) en ik rijd tussen de paarden. Tot nu toe heb ik het niet als een probleem gezien en heb er ook nog niets over gehoord van de jury. Ook met een klein paardje kun je eerste worden hoor!! Ik wens je heel veel succes en laat je even weten hoe het gegaan is.

Groetjes,
Casy

Een mens met paarden, heeft de hemel op aarde!!

rachel15

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 18:14

hoi, ik rij ook L1 en ik vond de overgang van B na L1 niet echt groot, ja strenger rekenen en wijken maar meer ook niet! ik had 9 winstpunten. ik reed met een paard bij de paarden. heel veel suc6 met je 1e wedstrijd in de L1!!! groetjes marijke

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 20:03

IK rijd lekker Grand Prix

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 09:22

Met Razin rij ik L1, maar niet lang meer denk ik. Ik ben in juni begonnen met de B, heb 5 keer gestart en had toen 15 winstpunten. In augustus of september (weet niet meer zeker) ben ik L1 gaan starten en toen heb ik 3 keer gestart en had ze 8 winstpunten. Vanaf oktober heb ik niet meer gestart maar binnenkort gaan we er weer tegenaan! Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eve_16 en 36 bezoekers