vraagje shet en tinkers(lang verhaal)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

vraagje shet en tinkers(lang verhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-03 08:53

heey,
ik heb 3 verzorgpony`s (meer info en foto`sz profiel),
2 Tinkers en 1 Shet.Die tinkers staan altijd samen buiten
en die shet altijd alleen want we hebben nog nooit geprobeerd
om ze samen te zetten.Rik en Gijs(tinkers) stonden dus buiten en ik had
Boo(die shet) nog in de stal staan en Rik en Gijs konden wel gewoon bij Boo komen maar dan wel met de staldeur ervoor( Clown logisch).
Toen kwam Rik dus even bij Boo een kijkje nemen en (boo is merrie,tinkers zijn ruin)begon Boo in de stal te steigeren en heel hoog te hinneke ,zeg maar gille, want Rik beet haar een beetje zeg maar gewoon speels.Zo bleven ze doorgaan en ik had Rik dus ff weg gestuurd maar Boo vond dat niet zo leuk en ging naar hem hinneken enz. Ze zat hem dus een beetje uit te dagen,en dus Rik kwam weer.Ik had ze maar gewoon hun gang laten gaan en even staan kijken.Ze gingen zeg maar een beetje met elkaar spelen ofzo(denk ik dan) en begonnen gewoon zachtjes te bijten en als Rik weg wou gaan ging boo hem weer uitdagen!!!!

Rik en Gijs spelen heel veel samen in het land en dan rennen ze samen en steigeren wel eens naar elkaar enz. gewoon spelen!!!

Misschien wil Boo wel ook mee spelen ofzo Verward ik weet het niet hebben jully misschien een idee van wat er nou was dat ze zo ging spelen in de stal of misschien niet spelen?????

Als ze alle 3 buiten gaan ,gaan Rik en Gijs zeg maar achter Boo aan en dat was dus perongeluk een x gebeurd,dat vond boo dus NIET leuk.
Misschien als dat Boo een x met alleen Rik of alleen Gijs buiten gaat dat dat wel kan ofzo!!!!!!

nou ik hoor graag wat reactie`s hier over
kiszzzy lauraaa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 09:12

als je ze samen wilt zetten ,moetje ze het gewoon even uitlaten "vechten" dat kan een uurtje duren dat kan dagen duuren ,maar als je ze telkens weer uitelkar haalt blijft het zo door gaan.. Probeer het eens een dagje... komt vast welgoed

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 17:25

Als je ze bij elkaar zet gaan ze waarschijnlijk even uitvechten die de baas is. Als dat duidelijk is gaat het denk ik wel goed.
Er zijn wel paarden die elkaar niet uit kunnen staan, maar daar kon je snel genoeg achter. Als ze echt gemeen naar elkaar gaan trappen zou ik ze uitelkaar halen, helemaal omdat het een shetje is. Die tinkers hebben van die megahoeven!!! Een beetje bijten is niet zo erg.

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 18:59

probere het gewoon (zoals hierboven al gezegd) en idd haal ze pas uit elkaar als het egt te hard word.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 20:58

ja ze moeten even de rangorde uitvechten, ruinen zijn daarin vrij rustig, merries gaan inderdaad gillen en soms trappen, het gaat vast wel goed, blijf er eerst een uurtje bij ofzo, ik denk dat je je shet er een groot plezier mee doet als je ze bij elkaar zet

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 00:28

Als je heel erg bang bent dat er wat gebeurd, kun je eventueel misschien een stroomdraadje spannen waar de shet onderdoor kan meet de tinkers niet...
Mijn ervaring toen ik mijn shet bij mijn paard neer zetten was eigenlijk heel positief en vanaf toen zijn ze onafscheidelijk. ik vond het eerst ook wel eng hoor, mijn paard van 1.74 bij zo'n kleine shet, maar het gaat prima hoor!!!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 01:13

Ach dat zit vast wel goed, ze kennen elkaar zowiezo. Het is voor die merrie ook leuk om tot een kudde te behoren en waarschijnlijk zal zij de baas worden want.... ze is merrie!

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 18:21

we hebben het geprobeerd....
boo werd helemaal gek en ze joeg die tinkers het schrik draad in!!!!
we kregen haar niet meer te pakken en toen hebben we die tinkers
maar binnen gezet Verward
wat nu...??
kiszzy lauraa

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 20:20

haha een shetlander tegen twee tinkers en de tinkers bang...tja...
naast elkaar in het land zetten....? of de shet aan het spit bij de tinkesr in de wei? (wel er bijblijven dan, eerst een paar keer eeb uurtje ofzo....

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 20:38

hahaa jah
ze staan al 2 jaar ofzo
naast elkaar in het land en
naast elkaar in de stal Verward

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:11

Nou ja, staan laten dan... als ze niet beter weten. Maar misschien moet je ze meer tijd geven?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:03

heey eindelijk geprobeerd??
Je kan natuurlijk Boo in het begin ook vasthouden, ik denk niet dat die tinkers zich laten tegenhouden door een draadje (Rik en Gijs kennende)

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-03 08:47

jah dat denk ik ook renee
maar misschien moeten we eerts bijv. 1 tinker binnen laten
en dat we het met boo en rik ofzo proberen!!!!

kiszzy lauraa