tinker kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 19:05

vraagje...ik ben al tijden op zoek naar een lieve tinker.
heb haar nu gevonden, 1 probleem

ze heeft mok!zowel aan haar linker als rechter achterbeen.ze staat wel heel veel stil nu....dus weet niet of dat de mok ook stimuleerd?
zou graag jullie mening horen.

wel of niet kopen? Verward

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 19:34

mok is op zich niet erg , probleem bij een tinker is dat er nogal wat behang aan die benen zit
de da van een vriendin van me heeft haar aangeraden de aangedane benen te wassen met betadine shampoo, en dan in te spuiten met acederm, omdat acederm spray heel dun is trekt het snel in zodat er veel zuurstof bij blijft komen , wat de genezing versnelt

beweging zal ook zeker helpen , want door veel stil te staan word de bloedsomloop slechter , wat dus de genezing vertraagd, lekker kunnen bewegen en lopen zorgt voor een groede bloedsomloop en dus ook weer voor een betere genezing

misschien dat je voor een goede behandeling de sokken zou moeten scheren maar dat weet ik niet zeker aangezien ik niet veel met tinkers te maken heb/had

maar puur omdat het beestje mok heeft is voor mij geen reden om een paard te laten staan

maar laat haar wel door de DA keuren hoor

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 20:14

bedankt voor de tip!zal de naam van het middel meteen ff opschrijven!

Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 20:51

De meeste tinkers hebben wel mokplekjes hoor, ik ken genoeg mensen met een tinker die elke dag alles netjes insmeren maar met die sokken is er geen beginnen aan, je moet het gewoon goed bijhouden maar het kan zeker geen kwaad, de tips van draumpje zijn zeker goed!!

Veel plezier met je tinkertje als je haar koopt!!

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 20:52

het zijn ook geen kleine plekjes....zijn echt twee goed open wonden zeg maar........

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:00

Laat het wel ff goed nakijken. Hoe erg is het? Als mok verwaarloost wordt kan het naar binnen slaan en dat is niet goed.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:04

Gam kreeg ook mok door een open plekje. Duurde lang voordat het dicht ging omdat het in zijn knieholte zat. ik heb mokboxspray en tea tree soap van de silverlinde gebruikt en binnen een paar dagen was het weg.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:10

Niet de sokken scheren! Er zijn verschillende middeltjes die goed helpen maar mok of mijt is een terugkerend probleem bij veel tinkers. Als het een mooie tinker is niet laten lopen alleen vanwege mok. Nou, eigenlijk wel laten lopen, maar dan lekker in het land Lachen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 09:47

Mok is een lastig probleem, maar niet onoverkomelijk.
Ik neem aan dat je de tinker laat keuren bij aankoop? Laat de DA dan meteen even die mok bekijken. Hij kan je vast adviseren over de behandeling ervan.
Beweging is idd goed voor de doorbloeding en zal de genezing bevorderen.

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 16:11

kopen als het over is zou ik doen denk ik !! ik zou dr ook goed op letten dat ze ELKE dag mokzalf erop smeren zodat het niet al te ernstig word !!
en als je der uiteindelijk niet koopt kijk es op www.stoeterijgadedijk.nl daar zijn ook heel veel leuke tinkers te koop !! ik hoop dat je haar toch kan kopen !!!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 18:27

Of kijk bij de bonte parels! Daar hebben ze regelmatig een wisselend aanbod van heel lieve en betrouwbare tinkers met een proeftijd en volledig geld terug garantie als het niet klikt!

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 20:16

je kan er ook da naar laten kijken, die kan dan zeggen of je het kunt kopen of niet.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 23:00

hihi Xena kan wel gek worden van al die tips en info... Haha!

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 09:28

.....hahahaa..nee hoor, ben blij met al die antwoorden en tips.zo steek ik er nog wat van op ook Nerd
ik heb besloten deze tinker niet te nemen.....en ga morgen kijken naar een andere...ben benieuwd!vanzelfsprekend horen jullie het als ik eindelijk "mijn" tinkie heb ....ik wacht nog steeds op het..liefde op het 1e gezicht gevoel Lovers