Graad van africhting...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Graad van africhting...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-03 14:54

Misschien is deze topic al wel eens geweest, maar er zijn een heleboel bokkers er weer bijgekomen, en Kim hier is heel benieuwd Haha!

Welke graat van africhting staat jouw paard (en welke klasse wedstrijden, dressuur / springen/ western/ endurance, enzovoort) en wat voor doel heb je met hem/ haar? En wat denk je wat erin zit?

Mijn Mirkje is in staat denk ik wel een leuke L proef af te leggen. We zijn nou een beetje bezig met schouderbinnenwaarts en de travers, maar die zijn nog niet helemaal bevestigd. Over twee week rij ik mijn eerste wedstrijd met hem.
Een echte doel heb ik niet met hem. Wel net zo leuk doorgaan waar we mee bezig zijn, en we zien wel waar het schip strand. Party!!
Wel duidelijk is, is dat er bij hem er meer inzit, dan in mijzelf!

:){


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 15:10

Dressuurwedstrijden begin ik net mee, dus B. En ik ben nu net een beetje bezig met wijken. Dus ong. B/L1 Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 16:04

Kendale (bijrijdpaard) is ongeveer L-M niveau, ik krijg het er nog niet uitgereden, maar dat komt wel...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 16:46

Ik rijd nu L1 met hem op wedstrijden, hij is eerder gereden op het oude L niveau. Maar is denk ik wel in staat een L2 proef winstpuntwaardig af te leggen. Springen is ng geen B niveau, hij kan wel de hoogte halen en parcousjes springen, zolang er andere paarden in de bak zijn, anders weet hij dat hij mag stoppen na 3 keer stout zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 16:57

Met Lois rij ik M2, we mogen al wel Z starten. Omdat ik eerst wil oefenen op de buitenconcoursen blijf ik nog eventjes in de M2 hangen.
In principe mag die Z1 geen probleem zijn en de Z2 ook niet. Maar je kunt thuis nog zo goed rijden, op een wedstrijd in de ring verloopt het altijd anders dan verwacht. Je moet al heel veel over hebben om onverwachte dingen in je proef op te kunnen lossen. En hoe hoger je komt des te minder is de tijd om je paard te corrigeren.
In de M2 scoort Lois nu dubbele wp, maar ik ben benieuwd wat daar buiten van over blijft Haha!

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 17:42

Ik rijd zelf Z2-dressuur met hem maar binnenkort wordt mijn paard uitgebracht in het ZZ-licht.
Lichte Tour is waarschijnlijk zijn eindstation.
Mijn eigen doel is 60 % scoren in de ZZ-licht.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 17:56

Het niveau van Yorghos en mij is nul Haha!
Wij rijden lekker buiten voor de lol en af en toe een keertje in de bak. Maar dat mag geen naam hebben...

* To Belg, or not to Belg *

boemel

Berichten: 8351
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 18:05

Mijn paard heeft L-dressuur gelopen. Ik rijd (nog) geen wedstrijden, maar rijdt haar wel op dat niveau.

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 19:11

Linda250 schreef:
Het niveau van Yorghos en mij is nul Haha!
Wij rijden lekker buiten voor de lol en af en toe een keertje in de bak. Maar dat mag geen naam hebben...

Ikke ook.
Maar ik ben wel van mening dat ik me nu toch eindelijk eens op de dressuur moet gaan richten. Gaaaap Als het tegen zit heb ik over 2 weken mijn eersre B dressuur wedstrijd en dan wil ik toch niet helemaal voor joker staan. Dus vanaf morgen ga ik mijn B proefjes oefenen Haha!

Fiesta, freiberger, what else?

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 19:32

Mijn fjordje word over 2 maanden 3 jaar , dan ga ik licht beginnen met hem.Ik heb zelf vroeger op grand prix niveau gereden{dat lijkt wel 100 jaar geleden nu}.We zijn er wel achter gekomen dat hij waanzinnige gangen heeft voor een fjord, dus mijn doel is om te proberen, samen met de eigenaresse van Guusje{die fjord die hoog in de dressuur loopt}om ook zo hoog te komen.
Lukt dat echter niet, dan hou ik er teminste een goed aangereden fjord aan over!

Paardentaxi Zeeland

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 19:59

Nico heeft M2 dressuur gelopen (geneog winspunten voor Z) en L of M springen. Hij loopt nu geen wedstrijden meer.
Maar hij mag nu over het algemeen wel lekker relaxen in het bos, maar af en toe moet er nog wel gewerkt worden }> Knipoog

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 20:01

Mijn paard is L1 dressuur, L-springen en ik mag L-SGW met hem starten.
Ik hoop nog een keer een M-SGW te starten(als ze het nieuwe idee van M gelijk aan 1* niet doorvoeren...Frusty ) en het Z-springen zou leuk zijn, maar ik weet niet of ik dat zelf wel kan *LOL*

Mijn jonge merrie is net onder het zadel dus die is nog niet zo ver, nog geen B-niveau iig Haha! En ik heb nog een NRPS-pony en die loopt ongeveer op L niveau dressuur, springen ga binnenkort een keer proberen *LOL* (ik heb hem net een ruime week en hij heeft de laatste tijd niet zo heel veel gedaan)

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 21:09

Met Kawa was ik 6 jaar geleden M springen.
Hij was toen 5.
Omdat ik niet verder kon ben ik daarmee gestopt.
2 jaar geen concoursen gereden en dat vond ik toch ook maar saai dus zijn we toen gaan dressuren.
En daarmee zijn we ondertussen in het Z1 beland.

Van de winter heb ik een winterstop gehad, wat me erg goed beviel.
Ik denk dat we dat volgend jaar weer doen.
Maar in het zomerseizoen wil ik weer met hem gaan starten.
Mijn doel is Z2
maar dat zal nog wel lang duren Haha!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 21:37

Met Miag was ik Z1+3, maar of we ooit nog weer zullen verschijnen in die dressuurring...daar heb ik niet veel vertrouwen meer in. Ik ga nu eens een paar keer endurance rijden, gewoon eens kijke of dat leuk is. Maar ik heb niet echt ambities in die richting. Qua dressuur zou ze nu misschien een M-proef kunnen doen (tenminste, in goede conditie), de knopjes zitten er nog wel op.
Lady is L1 en start ik volgend weekend voor het eerst L2, op dat niveau loopt ze ook gewoon. Het doel met haar is de Z (en voor dit jaar dat ik aan het eind van het jaar M1 start), en wellicht dat ik ook ga springen, maar dan moet ik dat wel zelf gaan doen.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:53

Ik heb met Den 2x onderling B gestart. Echt een doel hebben we niet. Ik zou wel erg graag Maraton's voor de kar, dat lijkt me geweldig, het liefst 2span met Floor ooit. Den doet van alles wat, springen, dresuur, voor de kar en vooral veel lol maken(in de vorm van fietsen, lange teugelen, longeren en buitenrijden).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 10:26

Met Muzefee ben ik M2 (met wp). Vanaf 1 april ben ik niet meer Z-startgerechtigd. Geeft niet, ik rijd nog een tijdje door in de M2 omdat we nog niet stabiele scores rijden.
Afgelopen zondag weer eens wedstrijd (oktober 2002 voor het laatst) en we konden er niet eens een winstpunt uit rijden. Bloos

Met springen zijn we L, maar ik spring momenteel alleen thuis...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 10:42

Ozep is Z startgerechtigd, op het niveau van mijn andere knollen durf ik geen labeltje te plakken. Ik heb ondertussen genoeg wedstrijdervaring om te weten dat het thuis allemaal wel aardig kan vlotten maar dat dat nog niet wil zeggen dat je zo maar in de punten rijdt.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 11:01

Met Risco ben ik M1 bij de paarden. Hiervoor was hij Z1 + winstpunten bij de pony's, maar vanwege ziekte met zijn oude baasje zijn ze gestopt. Ben benieuwd of we de M2 gaan halen, omdat dat toch echt wel een moeilijke klasse is. Eerst maar eens hopen dat ie gauw weer beter word!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 11:37

Ik zit met Gam op niveau dressuur voor dummies... }>

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 16:07

Lois heeft het al zover geschopt dat hij het officiele herautenpaard van de Sint is Haha! . Nee, we rijden geen wedstrijden. We houden het bij lange afstandsritten door de Brabantse natuur.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Machie

Berichten: 15998
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 16:36

haha, baloe wordt bijna 3 en heeft nog geen niveau!
Ik heb pas 1 onderling gereden om B niveau. Ik kan een paard rijden op L2 niveau. Verder heb ik zalf nog niet geprobeerd en geleerd!
Mijn verzorgpaard was Z2. En daar heb ik veel van geleerd!


snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 17:00

snowdon en ik zijn nu een half jaartje serieus bezig en een B-proefje kan er al wel vanaf. Meer hoeft voor mij ook niet. Met mennen zullen we 3 mei zien hoever we t schoppen Lachen

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:47

Jordy is net de b uit,we gaan binnekort onze eerste L1 proef rijden!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 01:08

euh... dressuurmatig zijn we 2x B gestart officieel maar ik ben niet zo'n zekere wedstrijdruiter Haha!
1x L2 onderling gestart, en zonder al die zenuwen scoorde we daar 166 punten. *dan zouden we dus M1 klaar zijn Haha! *
Opzich in staat een nette L proef te rijden.
Springen doen we rond de 80 cm, maar een dressuurzadel met een bange ruiter is geen combi Haha! Los haalt hij de 1.20 makkelijk.
Voor de kar is hij heel snel, en makkelijk, en denk ik ook een hoog niveau, 3 jaar lang van een fanatieke menner geweest die weekelijks leste op de menvereniging...

Maar we rijden meer buiten...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 10:58

Met sjaak rijdt ik momenteel L2 en hij is in principe klaar voor de M, maar ik vind zelf dat er nog wat verbeterd kan worden voor we daadwerkelijk de overstap maken. en dat zal nog wel even duren omdat de WP regeling veranderd is. En ik start ook niet zo heel vaak.
Ik hoop ooit het Z te halen en met een WP te kunnnen rijden. Ik zie wel of we zover komen. Hij is inmiddels 11 en er moeten nog wat knoppen opgezet worden.

Springen doe ik voor de lol net zoals buitenrijden. Ik heb wel eens nagedacht over endurance rijden, maar ik wil niet rijden en voor mijn gevoel constant na moeten denken over zijn hartslag.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mooney, Sky_As en 134 bezoekers