Vraagjes over bareback pad?? Wie kan me helpen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Vraagjes over bareback pad?? Wie kan me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-03 18:13

Hallo, Pling

Ik had even een vraagje... wie van jullie rijd met een bareback pad??
Ik heb een kleine pony en ik wil even weten of het handig is... ik wil het vooral gaan gebruiken op lange ritten enzo. Normaal rijd ik gewoon zonder zadel, maar door de beugels heb je toch wat meer te zeggen...

Nou had ik twee Schijnheilig vraagjes, Wat zijn jullie ervaringen ermee? Blijft het goed zitten? Zit het lekker?
Waar hebben jullie het gekocht en zijn er maten in?
Of past het op elke pony? Ook op zo'n kleintje?

hmm okee meer dan twee vragen, maar goed ik hoop dat jullie me kunnen helpen!! Haha!

Ik heb al op de zoekfunctie gekeken maar ik kreeg niet antwoord op al mijn vragen, vandaar dit topic.
Alvast bedankt
Groetjes Lindsay

Mijn lieve Troytje... Alles geprobeerd, maar dit konden we gewoon niet winnen...


eefken

Berichten: 459
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Herselt (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:03

Ik rijd soms ook met een bareback pad, maar die is zonder stijgbeugels...Ik heb hem bij Emiel Voest gekocht, die zijn wel erg duur; maar van goede kwaliteit.
Ik vind het leuker dan zonder zadel, omdat je toch een vastere zit hebt. Ik heb een haflinger, dus van een hoge schoft heb ik geen last, maar het schijnt ook bij paarden met hoge schoft een goede oplossing om zonder zadel te kunnen rijden.
Bij mijn pad was er 1 maat, maar je hebt wel verschillende singelmaten.

Groetjes!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:19

ik had er een met stijgbeugels...

Je kon er niet mee opstijgen, had niet veel steun aan de beugels, beugels gleden zelf naar beneden,... je moet ze vastzetten met stro-touwtjes, maar op de zitting zelf heb je veel grip.... en minder pijn aan je kont... Haha!


maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 12:28

Ikzelf heb die van Parelli. Ik gebruik hem zowel voor een Tinker als voor een Shet. Hij past dus wel op een kleine pony, moet alleen even een korte singel aan.

Die van mij zitten geen beugels aan, maar ik mis ze ook niet. Je zit er heel stevig op.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 12:33

Ik heb er een van Emiel, zit heerlijk, glijdt niet maar zonder beugels raad ik niet aan om langere ritten te maken. Ik krijg na 1,5 uur toch last van dooie voetjes ...... maargoed dat verschilt misschien per persoon.
Ik rij liever met beugels...
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-03 20:34

hmm dus de beugels heb je niet veel aan... maar ja ik hoef er ook niet mee licht te rijden, ik rij nu ook altijd zonder zadel maar indd voor de dooie voetjes misschien indd op lange ritten... want ik wil hem echt voor de lange ritten gaan gebruiken!!

ik heb er al een paar gezien, maar ben gewoon bang voor de maat... straks bestel ik er eentje en die past dan helemaal niet.. ik weet natuurlijk niet of ze dan nog terug gestuurd mogen worden Verward

maar zo te horen zijn jullie er wel blij mee allemaal, dat is fijn om te horen Haha!

Mijn lieve Troytje... Alles geprobeerd, maar dit konden we gewoon niet winnen...

Koetjespaard

Berichten: 108
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:37

Hai,

Ik rij ook met bareback pad, weet zo snel niet waar ik die vandaan heb gehaald. Het zit net iets steviger dan zonder zadel, hoewel ik vaker zonder zit. (vind het lekker als je nog directer contact hebt met je paard, reageerd ie nog net iets fijner). bij die van mij zaten wel beugels, maar die heb ik er af gehaald, als je de druk op die beugels niet gelijk verdeeld heb je wel kans dat je gaat schuiven, vandaar.
Ik zou er zeker een nemen, is ook heel handig als je paard verhaard, heb je niet al die haren in je prikken als je toch zonder zadel wilt.
Die van mij past overigens alleen bij grote paarden, maar als het goed is zijn er ook kleinere.

groetjes Koetjespaard

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:22

Ik heb een merkloze, maar zit heel lekker en schuift niet. Beugels zijn er inmiddels af. Vind ik persoonlijk ook gevaarlijk, zeker buiten eerlijk gezegd. Dan kan je beter een Thorsion zadel of zo nemen, daar zit tenminste een boom in en kan het zadel niet opzij zakken. Maargoed, die zijn ook weer eens stukkie duurder..

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-03 22:30

en waar hebben jullie hem vandaan?

Mijn lieve Troytje... Alles geprobeerd, maar dit konden we gewoon niet winnen...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:41


Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 11:06

Mijne komt ook van startack. maar hij blijft op Sweety absoluut niet liggen. ik gebruik hem nu niet en vind dat heel pijtig Boos! ik denk dat het komt omdat sweety helemaal geen schoft heeft de pad schuift dan zelf als sweety in stap een bocht neemt helemaal weg. En opstapen lukt helemaal niet. Maar volgens mij ligt het echt aan haar schoft en niet aan de pas. ik heb ook al verschillende knopen geprobeerd om hem vast te maken maar niets helpt. Hoe maar jij em vas?? De kwaliteit vind ik ook heel goed.

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-03 23:29

smitshgirl blijft die bij jou wel liggen??
wat voor matriaal is het? en wat voor soort singl?

en quinzy, wil je hem kwijt Lachen

Mijn lieve Troytje... Alles geprobeerd, maar dit konden we gewoon niet winnen...

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 15:30

Hij ligt hier niet echt in de weg en mijn vriendin ging em misschien overkopen. Maar hij is dus nog maar 1 keer gebruikt ik heb er toen 85 Euro voor betaald de verzendingskosten kwamen er nog bij dus als ik em zou vekopen zou ik er toch nog altijd 75Euro voor willen. Maar ik ga eerst kijken wat die vriendin zegt.

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 22:10

oke ik hoor het wel

Mijn lieve Troytje... Alles geprobeerd, maar dit konden we gewoon niet winnen...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Flew, GrapeshotBot, Malenka en 30 bezoekers