Wie is het ondeugendste paard hier op bokt?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Wie is het ondeugendste paard hier op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-03 10:07

Het lijkt me wel leuk om er achter te komen, wie zijn paard het ondeugendste is!
Mijn fjordje heeft een bijnaam:Houdini! Extreme duivel
Hij kan namelijk overal uit ontsnappen:Schrikdraad met 220 volt is Peanuts voor hem, hij gaat er gewoon onderdoor, of doorheen. Koe
Vastzetten met een halster: Al leg een zeeman er honderd knopen in, hij krijgt ze los .

Wat hebben jullie allemaal meegemaakt met jullie paardjes?

Paardentaxi Zeeland


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 10:12

Van Ozep heeft er jl een aardig filmpje online gestaan van zijn kunsten,
verder heeft hij er een handje van om onder het lint door te kruipen waarna hij lekker Simbaatje en Jonkvrouw kan stangen.
Mijn hengstje is ook erg grappig, nadat hij vorige week is ontsnapt heeft hij hem aardig door. Hij weet nu heel precies met zijn prutlipjes de sluiting van het hek los te maken, vervolgens begint hij aan het security touwtje. Die had hij gister dus ook los. Ga vanmiddag dus maar een ketting met een karabijnhaak kopen.

Laiser komt als appeldiefje ook wel in aanmerking!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 10:17

De mijne is eigenlijk alleen maar stout als ie hulp heeft van zijn vriendje. Alleen is ie: Quote Pipo: "Een banketstaaf Rozenwater" Nerd Maar goed, zoals gezegd met vriendje Rolex kan ie bijvoorbeeld aardig de bak op zijn kop zetten, merrie pesten, en vreselijke gaten graven in de bak Boos!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 10:22

Echt stout is hij niet hoor, maar wel ondeugend.

Meneertje die wil nl graag de wei in en doet dus alles om daarvoor te zorgen. Op dagen dat het errug regent en de staldames en heren de paarden wat langer binnen laten, beginnen ze eerst met uitmesten.
Kruiwagen voor de staldeur en mesten maar...............Nic vind dat een mooie aanleiding om de kruiwagen omver te lopen en in looppas naar de wei te spurten. Hiiiijaaaaaaaaaa Extreme duivel

Verder is hij heel sociaal en maakt graag kennis met iedereen, zo hebben ze hem op een vroege morgen al snuffelend bij de andere paarden aangetroffen. Nee, niet met zijn snuffert bij het hooi, maar vriendjes maken met de andere paardjes Haahaha, niemand weet hoe hij is ontsnapt. Schijnheilig

Op zoek naar de zon!!!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 10:25

Den neemt me altijd in de maling. En steekt z'n tong dan nog net niet uit. Altijd een beetje ondeugend maar net niet vervelend stout. Als ik vraag te knielen wil hij nog wel eens gaan liggen en dan me zo heel 'onschuldig' aankijken van 'dit vroeg je toch?' terwijl het het heel goed weet dat ik dat niet vroeg.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 10:26

Viking schreef:
Het lijkt me wel leuk om er achter te komen, wie zijn paard het ondeugendste is!
Mijn fjordje heeft een bijnaam:Houdini! Extreme duivel
Hij kan namelijk overal uit ontsnappen:Schrikdraad met 220 volt is Peanuts voor hem, hij gaat er gewoon onderdoor, of doorheen. Koe
Vastzetten met een halster: Al leg een zeeman er honderd knopen in, hij krijgt ze los .

Wat hebben jullie allemaal meegemaakt met jullie paardjes?


Ik noem Omar ook altijd Houdini Haha! Hij maakt alles los en gaat er vervolgens lekker trionfantelijk mee staan zwaaien Schijnheilig

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 10:33

Wel grappig, Jolly heeft ook de bijnaam Houdini. Hij komt uit iedere wei. echt niet normaal. Hij stapt gewoon tussen de stroomdraden door, of trekt het hele hek naar de hemel. Zetje hem in stal dan zal hij er ook alles aan doen om daar weer uit te komen. Alleen is dat een beetje moeilijk voor een c-pony.
Als hij uitbreekt en ziet dat jij dat in de gaten hebt, dan draait hij om en loopt heel langzaam de andere kant uit. Onder het motto, van als ik langzaam loop, dan ziet ze niet dat ik beweeg, lijkt het net of ik stilsta. Isiecoolofisiecool

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 10:47

onze Raimaer die ons zo fijn op het veulen laat wachten *LOL* *LOL*

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 12:07

ach, baloe loopt ook gewoon overal door. Als hij weg wil, lukt dat hem ook wel Boos!
Verder is hij gewoon eigenwijs... wat nou draven als ik ook nog harden kan, en soms stapt ie, en wil die weer niet draven Verward

Ach, hij is vrij eigenzinnig, maar wel echt MIJN schat!
Ik denk dat ik de braafste hengst van bijna 3 heb! Want zelf op een hengstige merrie, reageerd hij niet Lovers


Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 12:08

Over Lois valt ook heel wat te vertellen. Iedere knoop krijgt hij los. Z'n oude stal stond ook regelmatig open en dan was meneer weer eens aan de wandel. Iedere dag probeert hij weer de tuinslang op de poetsplaats van de muur te trekken zodat hij uiteindelijk met de hele slang om z'n nek heen staat. Wat ook leuk is: een emmer water omtrappen en dan heel hard gaan staan stampen in de plas water zodat ik nat wordt. Of de poetsdoos omschoppen en vervolgens alle borstels oppakken en weg gaan staan gooien. Met een poot op een bezem gaan staan wippen totdat de steel omhoog komt. (en dan nog verbaasd staan kijken als de steel tegen z'n neus aan komt. En zo heeft hij nog heel wat meer maffe streken. En die kop die hij er dan bij trekt als hij zo bezig is. Ik zal eens kijken of ik nog een leuke ondeugende fot van hem kan vinden Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 12:20

Mijn paard is ongetwijfeld een van de langst ondeugende paarden. Ze is ondertussen 29 maar ze heeft nog een heel arsenaal aan uitgevoerde streken *LOL*
Zo loopt ze bijvoorbeeld altijd braaf los naar haar stal vanuit de wei. De laatste weken, no way, het hele erf wordt afgestruind, de berm leegegeten en als je haar dan wilt pakken, draait ze bliksemssnel haar hoofd de andere kant op en loopt zo snel weg dat je haar net bij kunt houden Extreme duivel maar net niet kunt pakken.
Ze staat altijd los met poetsen maar sinds ze tegenover haar vriendje op stal staat is dat een stuk lastiger, ze gaat er stap voor stap opaf, ze weet dat ze een stapje mag zetten, zonder op haar kop te krijgen, als ze er gewoon naar toe loopt, krijgt ze op haar donder. Stap voor stap werkt ook en de baas heeft het niet door Schijnheilig
Vastzetten in de trailer/vrachtwagen is ook een heerlijk nutteloze bezigheid. Ik had een nieuwe bijrijdster en we gingen samen naar een NVVR-weekend. Zij paard geladen, netjes vastgeknoopt, zoals het hoort. Kijkt ze tien min. later, paard los Lachen Zij over alle bagage heen geklautert, paard vastgezet, tien min. later, paard los *LOL* Zij weer over de bagage, paard vast, tien min., paard los }> En dat paard maar schaapachtig door het deurtje kijken. Toen heb ik maar verteld dat het vastzetten nutteloos was, maar het koste me nog enige overtuigingskracht dat het zo goed was.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 13:36

Tiko is ook af en toe een rampje Lachen
Als we alles wat hij doet moeten opnoemen....
En er zijn vast genoeg mensen (ook op bokt) die wat streken van hem kunnen verzinnen...

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 13:49

Als mijn vriendje mee is naar Baduh gaat hij vaak met zijn rug tegen het hek staan smsen. Dan zie ik Baduh kijken en dan sluipt ie langzaam naar mijn vriendje en duwt hem ineens omver met zijn hoofd. Extreme duivel Dan lig ik helemaal dubbel. Verder is Baduh een hekkenspringen. Maar hij is vooral lief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 15:40

Nescio, maar die is dood inmiddels. Daar kan ik een boek over schrijven, alle fratsen die hij uitgehaald heeft... Die keer dat hij letterlijk de muur in is gesprongen bijvoorbeeld, of alle keren dat hij probeerde over de open kanten van de rijbaan te klimmen, de keer dat hij eerder bij de stapmolen was dan de stagaire die hem uit de stal wilde halen, en als toppunt de keer dat hij in een dwarse bui het schrikdraad inliep en er ipv uit te rennen gewoon lekker in bleef staan... wat je fijn vind!

Mijn hengstje kan zich trouwens uit een halster wurmen, en doet dit dus ook te pas en te onpas.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 15:46

Nou ik ga met Jakkes ook een poging wagen om in aanmerking te komen voor het ondeugenste boktpaard.

Hij springt buiten regelmatig in de struiken gaat onverantwoord hard Extreme duivel en is gek op kleine schattige gezinnetjes waar je dwars door heen kunt scheuren }> .

Meneer smijt alle spullen op de grond als hij niet genoeg aandacht krijgt. Lips are sealed

Jat boterhammen van aardige mensen die het hek opendoen *LOL*

Laat het zeer duidelijk merken met spannende bokkesprongen als meneer het niet eens is met het gevoerde beleid Boos!

Euh..... jat voer uit de voerbak van de buurman Vork en pulkt hooi tussen de deur door.... ookal bij de buurman.

Gaat standaard met mijn moeder aan de haal op het concoursterrein, maar willen wel stoppen voor een plukje gras.. of een heel boos vrouwtje. Haha!

Zo al goed!!!!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 15:57

Zep schreef:
Nescio, maar die is dood inmiddels. Daar kan ik een boek over schrijven, alle fratsen die hij uitgehaald heeft... Die keer dat hij letterlijk de muur in is gesprongen bijvoorbeeld, of alle keren dat hij probeerde over de open kanten van de rijbaan te klimmen

Voor jou misschien normale kost, maar....
De meeste mensen noemen dat niet ondeugend maar staatsgevaarlijk Haha!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 16:11

Ik heb 2 pony's die wel in aanmerking komen: Peerke en Vera (helaas overleden).



PEERKE komt zeker in aanmerking!!!! Die heeft teveel streken om op te noemen, maar hieronder een paar. Heb trouwens ook lieve foto's van hem maar kan ze niet uploaden, wie helpt??

*heel ondeugend kijken, is ie heel goed in!
*overal uit ontsnappen. Desnoods sloopt hij de planken maar weg gaat hij. En dan niet meer terug durven. Of net zolang aan het kippengaas (je moet iets he, om ze binnen te houden)frutten dat hij eronderdoor kan.
*Als je hem vastzet om te poetsen en je laat hem 2 seconden alleen heeft ie het halstertouw al los, 3 keer om zijn nek gedraaid en het uiteinde in zijn mond. Als je hem dan roept komt ie mooi aan gegalloppeerd, zo van 'ik ga mezelf even uitlaten.'
*heel veel trucjes, Peerke denkt zo: 'als ik geen snoepje krijg ga ik pootjes geven en als dat niet werkt ga ik wel even knielen (heel even dan, anders denk je nog dat je de baas bent over mij en ik ben natuurlijk een grote stoere hengst die dat niet toe wil geven).' Het steigeren zonder commando hebben we hem afgeleerd, was te gevaarlijk. Met commando kan die het wel.
*Iets wat vorig jaar en het jaar daarvoor wel kon, nu niet meer: loslaten in het zandpad, lang zandpad tussen kwekerijen door. Was het net zo'n hondje, hij nam nog net geen stok mee. Dan liep hij daar los en liep ik verder met onze hond, als Peerke dan te ver achter was riep ik hem een keer en kwam ie aangegallopeerd om mij dan net in te halen en dan op mij te wachten.
*Hij jaagt haike en onze hon kyra altijd op, wil hij spelen. Rent hij er keihard achteraan, of hij besluipt ze heel zacht om dan opeens kyra over zijn kop te likken, die zich dan natuurlijk rot schrikt en weg rent, en hup, peerke erachter aan.
Plinge laatste: zitten als hij geen zin meer heeft. Sinds een paar weken zijn we bezig om met een hoofdstelletje aan de hulpen te wennen, ik ga er dan achter lopen met longeerlijn vastgemaakt aan bitje. Als ie geen zin meer heeft gaat ie zitten of draait ie opeens om zodat de longeerlijnen aan de verkeerde kant zitten.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 16:14

Ook Yen is wel eens Houdini genoemd. Op de vorige stal was ze heeeel stout met al haar ontsnappings-manoeuvres!!! Stond ze weer op het prachtige gazonnetje van de buurman te poepen en te grazen Knipoog

Verder knaagt ze aan het verf en houtwerk van de muren op stal als ik haar sta te poetsen! Extreme duivel Overal Yen-hapjes uit de mooi geverfde wanden

Tijdens het poetsen ben ik nogal eens mijn rubberen rosborstel kwijtgeraakt........na lang zoeken vond ik hem dan in Yen haar mond!!! }> Stond ze er heerrlijk op te sabbelen......Dus nu altijd opletten; poetskist dicht!!!

Maar het allerstoutste: ze laat ALTIJD een wind als ik haar achterhoeven sta uit te krabben!!!!! Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Franca op 17-03-03 16:24, in het totaal 2 keer bewerkt

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 16:16

Vera.

*Wist precies waar de manege was, ging ook altijd die straat in. Als we naar de hoefsmid gingen konden we op 2 manieren, maar een manier viel al af omdat ze meteen links inging. Als we naar het bos gingen moesten we langs de manege en werd ze opeens actief, als we dan later rechts gingen (andere manier naar hoefsmid) werd ze opeens weer heel erg sloom.
*Alle deuren openmaken!! Maar dan ook echt alle, op een gegeven moment hebben we onder 2 extra schuiven moeten zetten zodat ze er niet bij kon.
*Bandages losmaken, als je dan bv. linksvoor al gedaan had en rechtsvoor ging doen, maakte ze linksvoor weer los. Als je vera heel kort zette ging ze of hangen of begon ze met haar achterbeen de bandage los te trappen.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 16:59

Ohw, daar wil Pinky ook in mee doen!

Hij is geweldig in springen over hekken van 1.20 hoog, met of zonder schrikdraad
Ontsnappen als je alleen Mysty nodig hebt of hem op de weide wil zetten
Knopen losmaken
En zelfs dekens afdoen zonder ook maar 1 riempje los te maken

Ja, Pinky wil deze wedstrijd graag meedoen Haha!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 17:32

Ik denk dat mijn Ynse een hel goede kans maakt om het ondeugenste paard van bokt te zijn;

* Hij haalt werkelijk alle knopen uit zijn halstertouw
* Maakt ook de halstertouwen van andere paarden los
* Doet zelf zijn halster af (ookal zit die nog zo strak)
* Pakt mijn schoenveters vast en gaat dan shaken met mijn been
* Probeert de singel van het zadel los te maken als ik heb opgezadeld
* Een emmer water is niet om uit te drinken, maar om heel hard mee te schudden
* De waterslang doormidden bijten
* De waterslang van de kraan trekken
* Het uiteinde van de waterslang in zijn mond nemen zodat iedereen kletsnat is
* Na schoongewassen sokken (Fries) expres stampen in alle plassen die er zijn
* De poetskist is niet veilig, alles moet eruit en verspreid
* Maakte op zijn vorige stal, de staldeur open (nu kan dat niet meer)
* Zijn waterton in stal omgooien (tijdens de vorst)

Meestal moet ik wel lachen om zijn geintjes, maar soms..... Haha!

"Zorgen moet je doen...niet maken" Loesje

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 17:41

Natascha schreef:
Over Lois valt ook heel wat te vertellen. Iedere knoop krijgt hij los. Z'n oude stal stond ook regelmatig open en dan was meneer weer eens aan de wandel. Iedere dag probeert hij weer de tuinslang op de poetsplaats van de muur te trekken zodat hij uiteindelijk met de hele slang om z'n nek heen staat. Wat ook leuk is: een emmer water omtrappen en dan heel hard gaan staan stampen in de plas water zodat ik nat wordt. Of de poetsdoos omschoppen en vervolgens alle borstels oppakken en weg gaan staan gooien. Met een poot op een bezem gaan staan wippen totdat de steel omhoog komt. (en dan nog verbaasd staan kijken als de steel tegen z'n neus aan komt. En zo heeft hij nog heel wat meer maffe streken. En die kop die hij er dan bij trekt als hij zo bezig is. Ik zal eens kijken of ik nog een leuke ondeugende fot van hem kan vinden Haha!


Hahaha, Natascha!! Ik lees nu net pas jouw reactie en het is net of ik een stukje over Ynse aan het lezen ben!! Wat een spoken toch, he?
Dat van die bezem doet hij ook!! Dat was ik vergeten neer te zetten!
Geweldig die paarden!! Haha!

"Zorgen moet je doen...niet maken" Loesje

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 18:17

Odin is altijd heel braaf Lachen

Maar Miepie....jeetje die zit vol met streken. Ze ging altijd haar deuropen maken en dan de voerkist open maken en daar lekker uit eten! En eerst had ze ook nog een andere stal opengemaakt en toen gingen ze samen in de bak staan...

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:26

Pablo dat kan niet anders! Hij loopt als de bak niet afgesloten is met rijden er zo uit (dat ik er dan nog op zit boeit dan niet echt).

En hij is ook een keer uit zijn stal ontsnapt en is toen een eindje(zo'n 3.5 kilometer) gaan rennen over de provinciale weg tijdens de spits 's avonds in het donker!! Maar hij was niet verder gegaan hoor (dat kon ook niet de brug stond open)

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:33

Sjuimpje schreef:
Laiser komt als appeldiefje ook wel in aanmerking!

Inderdaad.
Met die onschuldige blik in zijn ogen Schijnheilig
(Voor de nieuwsgierigen het filmpje van deze actie staat in mijn profiel Knipoog )

Wat ook favoriet bij Laiser is, vooral als er iemand komt die hem niet zo goed kent. Om de stal uit te lopen op een onbewaakt moment en dan buiten de stallen heerlijk op zijn gemakje (nog net niet met een lange neus ) gras te staan eten.

Maar ik vind die Hengst van Sjuimpje ook wel een portret hoor, met zijn losbreken Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, frutsel05, joyce83, KleinBoefje, marloesxx, xxIsaa en 46 bezoekers