Met Jamaica naar kaatsheuvel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Met Jamaica naar kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 12:31

13 april gaat Jamaica dan eindelijk mee op een buitenrit. Iets wat ik al heel lang wil, maar voorheen niet zag zitten.
het zijn dus de drunense duinen.
Normaal als ik hier thuis buiten rij rij ik altijd met peesjes. Is dat met al dat zand en vennetjes wel aan te raden?
Verder nog mensen die tips hebben?? Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 12:35

ik rijd in de DD altijd met peesbeschermers, nog nooit problemen mee gehad.

Tip: zorg ervoor dat je een dagvergunning hebt (Manege van Loon *LOL*) en ik vertrek de laatste tijd vanaf de Drie Linden. Goed parkeren en lekker rustige start.

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 12:40

Zand en water kan goed gaan schuren onder de beschermers, en als ze nat zijn worden ze vaak zwaar (afhankelijk van het materiaal). Daarentegen kunnen de stukken in de duinen best zwaar zijn voor een paard dat dat niet gewend is. Sheril krijgt ze niet om, ze gaat vrijdag naar het strand en gaat dan ook met blote benen.
Verdere tips: Probeer lekker de ontspanning te zoeken, niet alleen scheuren, en in het mulle zand goed onthouden dat dat zwaar zal zijn. Misschien kun je een labeltje aan het hoofdstel maken met je mobiele nummer, mocht je eraf vallen, dan zijn de DD erg groot. Ga je trouwens alleen?
En van tevoren natuurlijk duimen voor mooi weer, veel plezier!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 12:44

we gaan met een groep, georganiseerde rit onder begleiding. Vertrekken vanaf manege pullens, waar ook enkele paarden gehuurd worden.
Jamaica is nog nooit in een groep nar buiten geweest, kan leuk worden Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 12:51

Gewoon peesbeschermers aan doen, ik zie het probleem niet. Ik zou daar juist niet gaan rijden zonder.

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 12:57

Juist ivm de bodem zou ik ook niet gaan rijden zonder peesbeschermers. Gewoon zorgen dat je na het rijden de benen van Jamaica goed schoonmaakt/afspuit, zodat al het zeet en zand uit haar vacht is. En de peesbeschermers goed uitspoelen voor je ze de volgende keer weer gaat gebruiken.
ZSo doe ik het ook altijd bij Duvel als ik naar het strand ga. Hij heeft nog geen wondjes oid aan zijn beschermers overgehouden, toch zit er wel altijd zand tussen, als we weer terug zijn.