Hij begint het te leren!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Hij begint het te leren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-03 21:32

Ik ben sinds een aantal weken weer begonnen met lessen en dat ging op zich allemaal wel aardig, werken aan het tempo, tenen van mij en zo. Nu was het vorige week zover dat we volgens onze instructrice konden gaan werken aan het aan de teugel rijden, maar ik heb een pony die dat nooit geleerd heeft en zich niet snel gewonnen geeft dus het lukte voor geen meter. Mijn instructrice erop maar zij kreeg hem er ook niet doorheen dus begon ze over bijzet teugels Verward Ik vind dat eigenlijk helemaal niets want ik les voornamelijk gewoon voor 'de lol' en niet omdat ik wedstrijden wil gaan rijden of zo., dus heb ik er ook heel de week tegen aan lopen hikken maar vandaag was het dan zover, we zouden hem saampjes gaan longeren met bijzetteugels. Eerst de teugels heeeeeeel los gezet en toen zag je hem al denken van hé wat is dit Scheve mond

Na een aantal rondjes ze ietsjes strakker gezet en hem even laten tobben, want hij moet natuurlijk wel zelf de oplossing zoeken. En zowaar, na 5 minuutjes ging dat hoofdje naar beneden, ik was zo trots op hem Lovers hij heeft dat nooit geleerd dus .... Op het laatst had hij het al een beetje door en ging het goed, ik heb zelfs nog eventjes met hem gereden.

Ik ga nu heel rustig aan dit wat verder opbouwen samen met mn instructrice en kijken hoe snel die bijzetteugels er weer vanaf kunnen Haha!

Ik ben zo blij dat het goed is gegaan dat ik het even kwijt moest! Bloos

Groetjes

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 01:29

Owww beter! Zo hebben ze het bij mijn verzorghaflinger ook gedaan en die loopt nu bij mij zonder bijzetteugels en hij loopt super aan de teugel. Ik hoop dat die van jou ook zo mooi aan de teugel gaat lopen Haha!

Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 10:13

Ik hoop het ook, in ieder geval alvast bedankt!

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 11:34

Hou je er wel rekening mee dat "aan de teugel lopen" vanuit het achterbeen komt en niet alleen de voorkant in de krul hebben genoeg is?
Ik neem aan dat je instructrice daar rekening mee houd.

En verder veel succes ermee, 't is altijd lekker om te zien dat je paardje vooruit gaat.