Kind van gescheiden ouders?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Kind van gescheiden ouders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-03 17:16

Naar aanleiding van het liedje van Pink en mijn topic Family Portrait, blijkt dat er toch wel een aantal Bokkers zijn waarvan de ouders gescheiden zijn.

Ik ben wel eens benieuwd hoe oud jullie waren toen je ouders gingen scheiden en hoe je dat hebt ervaren.

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik net 12 jaar was. Mijn zus bleef bij mijn vader wonen en ik ging met mijn mams mee naar onze nieuwe appartement. Gelukkig kunnen ze nu goed met elkaar opschieten en hebben ze voor wat betreft de opvoeding nog wel eens overleg gepleegd, maar vlak na de scheiding heb ik mijn moeder geholpen het gebeurde te verwerken en dat is toch een beetje ´to much´ voor een 12 jarige.
Dat heeft zo zijn weerslag op mijn gehad, waar ik soms nog tegenaan loop. Maar ook ik word ouder en leer nog steeds.

Een scheiding is nooit leuk, maar ik denk dat mijn ouders hun best hebben gedaan om er het beste van te maken. Dat je dat als kind anders ervaart is logisch.

Mijn vader is hertrouwd, ik heb een volle zus van 31, halfzus van 8, halfbroertje van bijna 6 en een broertje van 3 jaar. Mams is hevig verliefd en heeft de liefde van haar leven gevonden. Mijn zus gaat 6 juni trouwen met haar loverboy en ikzelf heb mijn grote liefde dan eindelijk na wat omwegen ook gevonden. Alles komt op zijn pootjes terecht, vraag me niet hoe en wanneer, maar het komt goed

Ben benieuwd naar jullie verhaal!

Op zoek naar de zon!!!



Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 17:59

Ik dank god op mijn blote knieeen dat ik dit nog niet heb meegemaakt. mijn man zijn ouders zijn gescheiden toen hij 6 was, vanaf zijn twaalfde heeft hij het contact met zijn vader zo goed als verbroken.
Vorig jaar is zijn vader onverwacht overleden, hij is wel geweest op de begrafenis samen met zijn zus. Dat was bijna 18 jaar later.
Heel triest is het verhaal, waar ik verder niet over uitwijk.

Als ik om heen kijk en zie hoe veel mensen weer scheiden en jonge kinderen hebben, moet ik af en toe weleens slikken. Heel verdrietig vind ik het.

Tuurlijk, vaak is het beter, maar soms hoor je van die verdrietige verhalen......

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 18:30

Ik was 15 en het is op zo`n rare manier gegaan dat ik me er heel lang schuldig over gevoeld heb (nu nog een beetje)

Of het voor mijn ouders beter is dat ze uit elkaar zijn... voor mijn vader wel, voor mijn moeder niet ze is er nog steeds kapot van.

Ik ben heel vanzelfsprekend bij mijn moeder blijven wonen en mijn zus ook door de manier waarop ze uit elkaar gingen.
Mijn vader woont nu in Heemskerk met zijn nieuwe vriendin en haar kinderen. Ik woon samen met mijn vriend, mijn zus woont op haarzelf en mijn moeder alleen. Ik ben wel elke dag bij mijn moeder.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 18:34

Ik was 19/20 toen m'n ouders gingen scheiden...
Het is voor hun beter dat ze uit elkaar zijn want ze hebben de laatste vijf jaar van hun huwelijk niets anders gedaan dan ruzie maken (buiten de paar weken dat het goed ging)...
Ik ben bij mn moeder blijven wonen, mn vader is op een appartement gaan wonen...
Met m'n vader gaat het ok... Met m'n moeder niet, sinds de scheiding is ze aan de drank gegaan en dat maakt de situatie er hier niet prettiger op (ik woon thuis, maar heb praktisch geen contact met m'n moeder)
Lijkt me onnodig uit te leggen dat zo vlug ik afgestudeerd ben ik het huis uit ga...

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 18:43

Als ik zulke verhalen lees, ben ik echt verschrikkelijk blij dat het mij nooit overkomen is..
Mijn ouders zijn altidj bij elkaar geweest ( toch op een hele trieste manier uit elkaar gegaan Verdrietig )
Een meisje in m`n oude klas had ook gescheiden ouders, ze zat er zo mee.. dat haar ounten naar achteren gingen etc. uieindelijk ging ze ook naar een veel lagere opleiding asl dat ze kon.. zo Triest allemaal..
Die kinderen lijden er *denk ik* nog meer onder als de ouders.. want die worden vaak weer verliefd ( of gaan daarom uit elkaar ).. Maar zo`n Kind krijgt zonder er om gevraagd te hebben er meer familie bij..

Wat fijn Voor je Dimple dat het allemaal zo goed is gegaan bij jou Lachen



Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-03 18:55

laratjuh"]
Wat fijn Voor je Dimple dat het allemaal zo goed is gegaan bij jou Lachen
[/quote]
Mijn ouders hebben hun best igg gedaan om het zo goed mogelijk te laten verlopen.
Ik vraag me af of er een goede manier is om te scheiden. Het blijft altijd klote. Ik heb zelf op mijn 21e 6 maanden thuis gezeten van werk, het was me allemaal teveel geworden. Zoveel rekening houdende met anderen, zodat ik mezelf vergat. het heeft even geduurd voordat ik weer wist wie ikzelf ook alweer was, wat ik vond en dacht. NAre herinngeringen blijven altijd, dat kan op hele onverwachte momenten boven komen. Afgelopen vakantie gebeurde eriets waardoor het leek alsof de tijd had stil gestaan en ik weer dat 12 jarige meisje was. Dan word je met de neus op de feiten gedrukte dat het je allemaal niet in de koude kleren gaat zitten, ongeacht hoe mijn ouders hun best hebben gedaan.

[quote="flair schreef:
Ik was 15 en het is op zo`n rare manier gegaan dat ik me er heel lang schuldig over gevoeld heb (nu nog een beetje)

Waarom voel jij je schuldig dan?? Je was 15 jaar, wat kan er gebeurd zijn dat JIJ je schuldig voelt? Dat lijkt me toch meer iets voor je ouders, of heb ik dat mis? Ik denk niet dat je je als kind schuldig moet voelen wanneer je ouders gaan scheiden. Je was nog een kind, toch!?

Op zoek naar de zon!!!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 19:26

Het is natuurlijk niet leuk dat je ouders gescheiden zijn, helaas kan het soms niet anders, mijn ouders zijn zelf niet gescheiden maar ik heb een zoontje van 8 maanden en toen ik een paar maanden zwanger was zijn mijn ex vriend en ik uitelkaar gegaan, het ging toen niet meer, het is alleen jammer dat hij zijn zoontje niet wil zien maar helaas het is niet anders en ik geef hem al de liefde die ik hem kan geven en ik hoop dat hij heel gelukkig wordt, want het is echt een schat,En wie weet wat de toekomst te bieden heeft!!!?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 19:40

Ik was zeven toen mijn ouders gingen scheidden.
Het klinkt misschien vreemd, maar ik was heel erg opgelucht daardoor. Ook de tijd van bezoekregelingen was een ramp voor mij. Ik heb op latere leeftijd heel bewust gekozen om geen contact meer te willen met mijn biologische vader.
Toen ik in de derde van de Havo zat is mijn moeder opnieuw getrouwd, ook toen was dit geen gelukkige tijd. Gelukkig heeft mijn moeder een paar jaar geleden een belangrijke keuze gemaakt. Ze is gescheiden van haar tweede echtgenoot en is gaan werken aan haar eigen geluk.
Nu heeft ze een hele lieve vriend die haar in haar waarde laat. Ik ben heel blij voor mijn moeder.
Ook met mijn stiefvader heb ik geen contact. Mijn zusje wel, maar goed zij kon altijd al goed met hem overweg. Met mijn stiefbroer heb ik wel contact, maar hij ook niet meer met zijn vader.

En of ik er ondergeleden heb? Ja ik kan zeggen dat ik geen leuke tijd heb gehad. (en dat is nog heel zacht uitgedrukt Knipoog )
Ik heb een hoop ellende gezien en mee gemaakt. Maar ik ben nu heel gelukkig en heb een hele lieve vriend.
En als ik iemand hoor zeggen dat alle kinderen van gescheiden ouders zielig zijn, kan ik heel link worden. Er zijn genoeg kinderen waar het echt beter voor is als de ouders uit elkaar gaan. Dat zeg ik uit ervaring en uit het zien bij kinderen in mijn werkomgeving.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 19:42

flair schreef:
Ik was 15 en het is op zo`n rare manier gegaan dat ik me er heel lang schuldig over gevoeld heb (nu nog een beetje)

Citaat:
Waarom voel jij je schuldig dan?? Je was 15 jaar, wat kan er gebeurd zijn dat JIJ je schuldig voelt? Dat lijkt me toch meer iets voor je ouders, of heb ik dat mis? Ik denk niet dat je je als kind schuldig moet voelen wanneer je ouders gaan scheiden. Je was nog een kind, toch!?


Sja.. dat is nou eenmaal zo gegaan, en dat schuldgevoel is niet echt te verklaren, misschien omdat door een ontdekking van mij mijn ouders zijn gescheiden.

28-09-2007
Nothing compares too you...

XxreneexX

Berichten: 660
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 19:45

mijn ouders zijn uit elkaar sins vorig jaar carnaval.
ze hadden nooit ruzie dus het kwam vooral voor mijn vader erg onverwachts(mijn moeder had een ander).
op het begin kon mijn vader mijn moeder dus niet luchten of zien....
tot een tijdje geleden ze zijn samen ergens wat gaan drinken en dingen besproken.
mijn moeder kwam iedere dag door de weeks voor mij en mijn zussen zorgen(koken poetsen enz.)
dus mijn moeder was thuis als mijn vader er niet was en andersom.
morgen is het voor het eerst in een jaar dat mijn ouders weer samen in dit huis zijn.
erg raar vind ik.
ons huis(waar ik nu woon bij mijn vader) is verkocht maar we hebben nog geen ander huis.
hoe het nu verder gaat ja.... dat vertel ik nog wel

}>

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 21:16

Mijn ouders zijn uit elkaar gegaan toen ik 18 was. Het ging al jaren slecht. Met ups en downs. Maar toch vooral veel downs. Ik weet niet hoelang het precies gaande was maar een jaar of 8 zeker.
Toen het besloten werd dat ze toch uit elkaar gingen konden mijn broer,zus en ik het haast niet geloven. Ze hadden het al vaker geroepen, maar het gebeurde steeds niet. Nu was het wel zo en het was het schrikken. Mijn moeder had een ander. Het huis waar we woonde werd verkocht. De vriend van mijn moeder kwam onder tussen ook al over de vloer. Ik vond dit zo moeilijk, kon er maar niet over uit. Mijn vader was nog niet weg of er was al iemand anders... Mijn moeder beloofde me dat we eerst met zijn tweeen zouden gaan wonen en zo tot rust komen. Of ze dan ging samen wonen kon ze nog altijd zien.. Al snel werd het plan anders: ze gingen samen wonen en ik moest maar zien wat ik deed. Ze zei letterlijk: Ik heb mijn hele leven voor jullie gewerkt en nu ga ik voor mezelf. Dit was zo hard. Ik besloot bij mijn vader te gaan wonen. Ik had tot die tijd nog niet zo'n band met mijn vader. Maar we hadden het beide moeilijk dus het ging vrij aardig allemaal.
Inmiddels is het 3 jaar later en vind ik alles nog steeds moeilijk. Mijn ouders hebben geen contact met elkaar. Willen dit ook niet. Met verjaardagen, feestdagen heb ik het nog extra moeilijk. Ik ben er snel volwassen van geworden. Ik weet wel dat het zoals het ging ook niet langer ging, maar dit wil niet zeggen dat ik er vrede mee heb. Mijn moeder woont nog steeds samen met haar vriend, mijn vader heeft geen nieuwe vriendin.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 23:03

Ik was 4 jaar toen mijn ouders zijn gescheiden, ik kan me niet herinneren dat mijn vader ooit bij ons gewoont heeft en we een gezin waren....
Foto's en dia's die bewijzen van wel.
Mijn vader is inmiddels 18 jaar hertrouwd. Behalve wanneer noodzakelijk hebben mijn vader en moeder geen contact met elkaar.
De moeder van mijn vader, had een hekel aan mijn moeder, dat heeft voor enige narigheid gezorgt omdat ze in mijn bijzijn dingen over mijn moeder zei... (was toen 7-9 jaar oud).

Verder kan ik me heel goed inleven in jouw verhaal Mickey. Enough said.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 23:05

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 5/6 jaar was, en mijn broer 7/8 jaar..
Het was beter zo want mijn vader paste gewoon niet in het leven dat mijn moeder zich voorgesteld had, om het even netjes te zeggen. Het is een zeer ingewikkeld verhaal, en wil het ook liever niet vertellen op internet aan mensen die ik niet ken. Ik heb geen contact meer met mijn echte vader, wat ik ook liever niet wil, we zijn toen we klein waren ook nog een paar keer wat weekenden bij hem geweest ongeveer 2 jaar lang, maar daarna verwaterde het ook allemaal... Mijn moeder wilde bewust niet dat mijn vader alimentatie betaalde omdat hij ons dan ook kon opeisen, waar we haar achteraf natuurlijk heel dankbaar voor zijn. Op mijn 6/7 kwam er een nieuwe man in ons leven, die totaal niet onbekend voor ons was.. (maar dat is nogal persoonlijk) en die zorgt nu al zo'n dik 11 jaar voor ons.. ook niet helemaal vlekkeloos maar niet alles kan altijd rosegeur en maneschijn zijn... Ze hebben nu samen hun eerste baby (tevens ook hun laatste hoop ik) wat dus officieel mijn halfbroertje is.. En ze zijn nu gelukkig samen..

Mijn vader is ook al die tijd al bij een andere vrouw, en zijn nu zwaar alcolist samen ofzo.. heb nog een ander halfbroertje (kind van me vader) en 2 stiefzusjes, die ook helemaal de weg kwijt zijn.. Ben blij dat ik mijn vader soms nog maar op straat tegen kom, en niet langs ga of wat dan ook, want daar heb ik totaal geen behoefte aan, ik snap ook niet dat hij zeg maar "op de wereld" heeft geholpen.. ik ben heel anders dan hem.. waar ik zeer blij om ben. Als mijn ouders nu nog samen zouden zijn, zou ik al helemaal geen eigen paard hebben , en ook ergens in de goot liggen met een spuit in me arm..

Ik heb er zelf niet onder geleden, en mijn vader die ik nu heb (klinkt raar maar hoe moet ik het anders zeggen) beschouw ik gewoon als mijn vader...

Tja scheiden.. eeen moeilijke beslissing in het leven, maar het gebeurd nu eenmaal.. en vaak zijn kinderen er de dupe van/./

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 23:17

Hebben jullie nou ook elke kerst en oud&nieuw en elke verjaardag het probleem van de planning? Het is bij mij altijd zo geweest dat een van mijn ouders niks liet horen in de veronderstelling dat ik wel iets ging doen met de andere ouder. Na een jaartje of 20 van aanpassen en plooien heb ik besloten dat ik mijn eigen plan wel trek en wie het eerst met een uitnodiging komt is de gelukkige en dan maakt het me niet uit wie er vorige jaar 'aan de beurt' is geweest.

Flair, dat komt me bekend voor, maar het zijn nog steeds hun eigen acties en beslissingen en dus niet iets voor jou (of voor mij) om je schuldig over te voelen. Het is best lastig, maar er komt een moment dat je het los kunt laten. Het is nog altijd zo dat je weet voordat je het weet...

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 07:23

Mijn ouders zijn nu precies 29 DAGEN uit elkaar.... Huilen Mijn moeder was verliefd op een andere man. In overleg zijn ze uit elkaar gegaan. Is wel moeilijk, maar mijn vader had na 3 dagen ook een ander, dus het speelde blijkbaar al erg lang......

Gelukkig voor mij woon ik al lang niet meer thuis, maar mijn broertje zit er midden in..... Hij zit ook nog eens in zijn pubertijd, is een goede combinatie *NOT*

Ik denk dat het voor mij nog moet beginnen en moet slijten, maar de vriend van mijn moeder is echt een toffe man!!

De vriendin van mijn vader heb ik nog niet ontmoet, maar daar heb ik nu niet zoveel goede ideeën over. Ik kan een huis kopen en zij wil het tegen houden, omdat het huis in haar ogen tussen mijn vader en mij in zou komen te staan Verward

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 07:56

Ik was 11, en het is nu iets meer dan een jaar geleden. Toen ik het hoorde moest ik keihard huilen, hoe konden ze me dit aan doen?

Nu gaat het wel goed, ze hebben geen ruzie, en de verdeling van de dagen is ook goed. In tegenstelling tot andere mensen, hebben ze dus geen ruzie en zijn de dagen goed verdeeld.

Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 09:09

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 11 was. Het heeft een aantal jaar geduurd voordat het helemaal rond was. En daarbij konden ze elkaar niet luchten of zien en zaten ze elkaar tegenover mijn zusje en mij zwart te maken. Mijn moeder heeft het moeilijk kunnen verwerken waardoor ik ongeveer vanaf mijn 12e zo'n beetje het huishouden draaiende moest houden. Ben dus zo gauw het kon het huis uit gevlucht. Heb al jaren geen contact meer met mijn vader en dat geeft mij tenminste wat rust.
Het heeft me ook een rotperiode gekost waarin ik mezelf weer moest vinden, maar dat is gelukt en ik trek nu mijn eigen plan en doe wat ik wil en ben wie ik ben. En verrek daar wordt ik om gewaardeerd!
Gelukkig heb ik een lieve fijne man die mij hierin enorm gesteund heeft en altijd in mij geloofd heeft. Lovers

Sprakeloos

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-03 09:15

Lovely schreef:
Hebben jullie nou ook elke kerst en oud&nieuw en elke verjaardag het probleem van de planning?


Ik ben jarenlang met mijn vader mee wezen skien. Hij was zelfs zo vriendelijk om mijn moeder de eerste paar keren met Kerst ook mee te vragen zodat ze niet alleen zat. Heel erg lief, maar je kan begrijpen dat dit in een groep van zo'n 30 man (incl de huidige vrouw van mijn vader) niet echt een positieve uitwerking heeft gehad en dat van die vakanties zijn die je je liever niet wilt herinneren.

Toen ik wat ouder was en zelf kon beslissen ben ik meteen heel duidelijk geweest dat ik geen zin had in dat heen en weer geslinger tussen ouders. Afgelopen jaar ben ik dus ook gewoon lekker thuis geweest. Mams had allerlei drukke dingen en paps op wintersport. Ikke lekker bij mijn loverboy en bezig houden met Nic.
Aankomende kerst ga ik dat zeker weer zo doen. Tong uitsteken
Jouw keuze kan ik dan ook heel goed begrijpen

Op zoek naar de zon!!!

lilnaomi
Berichten: 7
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 09:31

hey,

ik was 6/7 toen me ouders gingen scheiden.me vader was vaak nooit thuis door zijn werk dus me moeder en ik gingen vaak alleen op vakantie.me vadre ging toen ook alleen een keer op vakantie en hij had een ierse vrouw ontmoet.ik weet heel weinig van de dag zelf af maar ik weet tot nu toe alleen dat ik met me oma mee moest want mama en papa die moesten praten.we gingen weer in zwijndrecht wonen waar we eigelijk vandaan kwamen maar door me vader woonde we toen in ede.
ik was altijd boos op me vadre nu nog.omdat die geen contact zocht als ik jarig was of een kaartje stuurde.ik heb me vader op de colondeance van me opa gezien maar dat was precies 1 week voor examen.ik hield me sterk maar ook verdrietig me examen dus niet gehaald.
na dat heb ik niks gehoord van hem totdat ik hem wel moest opbellen om t vragen of die problemen ooit heeftgehad meet hartziektes en andere,vanwege erfelijk heid voor me dochtertje naomi.die kern gezond is van 17 maanden nu.
me vader probeert nu opa te kunnen spelen maar zo werkt dat iedergeval niet bij mij.nu wel en voor mij toen niet nee sorry maar dat wil ik niet.hij is getrouwt dus met die ierse en heft daar 6 kinderen.en wie is zijn eerste kindje daar kijkt die niet naar om jah nu.voor mij is dat te laat.
me moedre die heeft nu allang een nieuwe vriend en die wel opa is voor me dochtertje en hij had zelf nooit kinderen en heb me toch erbij genomen.

maar jah ik ben dus helemaal niet de enige .

groetjes patricia

lilnaomi is me schatje!!!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 11:16

Lovely schreef:
Hebben jullie nou ook elke kerst en oud&nieuw en elke verjaardag het probleem van de planning? Het is bij mij altijd zo geweest dat een van mijn ouders niks liet horen in de veronderstelling dat ik wel iets ging doen met de andere ouder. Na een jaartje of 20 van aanpassen en plooien heb ik besloten dat ik mijn eigen plan wel trek en wie het eerst met een uitnodiging komt is de gelukkige en dan maakt het me niet uit wie er vorige jaar 'aan de beurt' is geweest.

Flair, dat komt me bekend voor, maar het zijn nog steeds hun eigen acties en beslissingen en dus niet iets voor jou (of voor mij) om je schuldig over te voelen. Het is best lastig, maar er komt een moment dat je het los kunt laten. Het is nog altijd zo dat je weet voordat je het weet...


Kerst en oud&nieuw? Nee hoor, mijn vader vind het vanzelfsprekend dat ik bij mijn moeder ben, zoals altijd. Ik zie mijn vader misschien 4 keer in het jaar.

Natuurlijk was het iets tussen mijn ouders, maar soms denk ik.. als ik me erbuiten gehouden had was het misschien niet gebeurt. Had ik mijn mond maar gehouden Lips are sealed Maar goed, dat tijdperk heb ik nu voor het grootste deel wel gehad.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 13:49

ik was een jaar of 6 mn broertje en zus en ik zijn bij mn moeder gaan wonen. Ik heb heel vaak echt de verlangens naar een vader. Ik ga ook snel oudere (in de leeftijdsgroep van mn vader) mannen als vader beschouwen omdat ik die leuker vind dan mn eigen vader... ik zie mn vader ook redelijk vaak opzich, ik vind hm nu wel leuker worden naarmate we ouder worden. Maar ik heb er geen echt hechte vader-dochter relatie mee... dat vind ik wel jammer soms... vandaar het verlangen naar een vader denk ik.

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 15:00

Lovely schreef:
Hebben jullie nou ook elke kerst en oud&nieuw en elke verjaardag het probleem van de planning?


Mijn ouders zijn op mijn 10de als "vrienden" uit elkaar gegaan. We hebben zelfs nog een paar jaar na de scheiding met zijn alle kerst en oud & nieuw gevierd. Verjaardagen deden we ook altijd met zijn alle ( bij mijn vader, die had het grootste huis Knipoog )

Nu de afgelopen jaren, ga ik een dagje naar mams, en paps die er niet zoveel waarde aanhecht trekt zich terug in zijn tweede huis. Dus eigenlijk nooit geen problemen gehad, en nu nog steeds niet..Lachen

In dat opzicht ben ik een bofkont !

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-

Machie

Berichten: 15955
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 15:42

ik was 5 toen mijn ouders gingen scheiden!
Ik heb de klap pas gehad toen ik 11/12 was. Heb nu eigenlijk geen contact meer met mijn vader, omdat hij mij niet behandeld als zijn dochter.

Ik heb allees meegemaakt van de scheiding. Ik was net oud genoeg om het te begrijpen. Heb de ruzie's gehoord echt alles...

Mijn vader is ook echt een klootzak!!! Wat hij mn moeder en mij heeft aangedaan Boos! Boos! Mijn zusje heeft er weinig van mee gekregen, en heeft nog wel contact met mn vader.
Ook is mijn vader opnieuw getrouwd. Daarbij weer 2 dochters en 1 zoon. En hij is in noverber weer gescheiden, naar 11 jaar met mijn stief moeder! YESSSSSSS, ben zo blij dat die uit elkaar zijn! Met mijn stiefmoeder kan ik het heel goed vinden, en ik ben blij dat ik mijn broertje en zusjes nu weer gewoon kan zien, zonder naar die kop van mn vader te moeten kijken!!!!

Ben ik de enige die exht een slechte band met zn vader heeft?

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-03 16:03

machie schreef:
Ben ik de enige die exht een slechte band met zn vader heeft?


Jouw vader heeft het wel erg bont gemaakt zo te horen. Ik kan denk ik wel eerlijk zeggen dat ik een betere band (fietsband, maandverband Haha! ) heb met mijn moeder. Maar ja, dat wil ook wel. Ik heb vanaf mijn 12e samen met haar gewoond. We zijn meer vriendinnen dan moeder en dochter. En dat is nog steeds zo.
Met mijn vader ligt dat contact heel anders. Ik wil het niet bestempelen als slecht, maar doordat hij een jong gezin heeft is hij erg druk, daarbij een 50 urige werkweek en de nodige hobbies. Tja, dan is het al snel druk.
Ik ga niet in op de details, maar het is allemaal wat anders geworden doordat ik zelf ook ouder en wijzer word (jawel, ook ik word ouder) en dingen anders ga zien.
Nou juist doordat ik kleine broertjes en zusjes heb probeer ik het contact wel goed te onderhouden, dat gaat me de ene keer beter af dan de andere keer.

Op zoek naar de zon!!!

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 17:20

Als ik al die verhalen lees ben ik echt blij da mijn ouders nog bij elkaar zijn. Maar lilnaomi weet je zeker dat je vadernooit kaartjes heeft gestuurd. Misschien dat je moeder niet wou dat je ze kreeg?(denk niet dat ik je moeder wil zwart maken ofzo) Want ik vind het zo een rare gedachte dat je je kind niet eens wil zien


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 9 bezoekers