Endurance KWB 23 maart(?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Endurance KWB 23 maart(?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 10:28

Hallo,

ik zou wel eens willen weten wie zich hier nog meer voor ingeschreven hebben.
En valt KWB nou binnen de 10 km. zone? Dat zou nl. betekenen dat iedereen met kippen niet mee zouden mogen rijden.
Voor zover ik weet is het verder wel toegestaan, dus....wie kan ik volgende week zondag wellicht meeten???

Mirjam

"The world is best viewed through the ears of a trotter"


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 12:43

Nee helaas, mijn eesrte rit is in Austerliz. en 23 maart hebben we demo in Ermelo dus dan kan ik ook niet komen kijken, baalderdebaal.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:16

Ik had me opgegeven. Helaas Naziri hoest ineens weer zo verschikkelijk dat de dierenarts mij door heeft verwezen naar Utrecht. We hebben een afspraak voor dinsdag. Hij moet in ieder geval een nacht overblijven en afhankelijk van de behandeling nog iets langer. Heb ons voor KWB dus maar afgemeld.

Een vriendin van mij start wel, dus ik ga voor het eerst van mijn leven groomen. (erg he, ik rij al zeker vier jaar mee en ga nu voor het eerst mijn handen voor een ander uit de mouwen steken.

Laten jullie je startnummers weten als de lijsten binnen zijn?

The Arab in his purity is a horse of the highest courage. (Davenport)

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:18

Als er mensen zijn zonder groom, laat even weten hoe laat je start. Misschien kan ik jullie dan nog even helpen onderweg.

The Arab in his purity is a horse of the highest courage. (Davenport)

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 17:11

Op de endurance mailing list is iemand die afgelopen maandag een rondje gebeld heeft langs de verschillende instanties. Resultaat: de eigenaar van de wedstrijdlocatie ziet geen reden om het af te blazen, de KNHS heeft 'geen beleid in deze' en verwijst naar het ministerie, en het ministerie geeft aan dat er (nog) geen verbod is op het houden van hippische evenementen in de besmette gebieden. Vooralsnog gaat de wedstrijd in KWB op 23 maart dus gewoon door, al ligt KWB binnen de 10 km-zone rondom Barneveld. Ik houd er echter wel rekening mee dat de boel ieder moment acuut afgeblazen kan worden, maar hoop natuurlijk hevig dat we gewoon kunnen starten. Het vervoersverbod geldt idd alleen voor paarden die van stallen komen waar pluimvee aanwezig is, maar hoe controleer je dat in hemelsnaam?

Sandra, wat rot dat Naziri weer zo hoest! Ik zal aan jullie denken dinsdag. Wel fijn dat je er toch bent in KWB, groomen is ook erg leuk (hoewel meerijden toch altijd nèt wat beter is natuurlijk).

Dan zie ik jullie daar, als er geen gekke dingen tussen komen!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 02:29

Uhhh... mammasan... Sandra begrijp ik inmiddels Knipoog hier een groom die wel wat hulp (en gezelligheid) kan gebruiken.
Ennuuhhh is dat zo erg dan dat groomen ? Ik "mag" Knipoog het ook voor het eerst doen en ik verwacht dat het gewoon leuk is. Heb er eigenlijk best zin in.

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 07:12

Ikke rijd mee, als Voltrack en Patent in goede vorm blijven. Ik heb veel zin en ik hoop dat Patentje goedgekeurt word! Haha! En Vollie natuurlijk ook

Trots op mijn held Voltrack, 125 km!!
Wie ben ik
Keep up to date!

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 10:19

Groomen is helemaal niet erg hoor, maar het is toch wel erg dat er in die vier jaar dat ik endurance rij allerlei mensen voor mij klaar staan en ik zelf nog een ander geholpen heb. Het lijkt mij hartstikke leuk en ik ben blij dat ik nu een ander eens uit de brand kan helpen.

The Arab in his purity is a horse of the highest courage. (Davenport)

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 11:04

lageveld schreef:
Ennuuhhh is dat zo erg dan dat groomen ?


Er zijn ooit voor een EK t-shirts gemaakt voor de grooms, met de opdruk: 'GROOMS - the victims of endurance'. Dat zegt genoeg denk ik. Haha!

Maar serieus, ik heb Maarten nog nooit horen klagen. Die wordt super fanatiek als-ie voor mij het veld in gaat. En ik zelf groom ook zo af en toe, dan leef ik me net zo uit als op het paard.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 11:13

Ik heb inderdaad van Paul van der Stijl vernomen dat hij geen reden ziet en ook niet verwacht om het af te blazen.

Ik zou meerijden maar helaas heeft mijn longontsteking me gedwongen dat niet te gaan doen. In plaats daarvan zal Evert-Jan zijn debuut gaan maken in de sport. En hij is al zwaar verslaafd geraakt aan het trainingsschema wat ik voor hem heb op gezet. Hij neemt alles bloedserieus. Tja, endurance is verslavend.

En dus ga ik groomen. Samen met onze vaste groom Muriel.

'Paint' it 'Black'

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-03 19:51

lageveld schreef:
Ennuuhhh is dat zo erg dan dat groomen ? Ik "mag" Knipoog het ook voor het eerst doen en ik verwacht dat het gewoon leuk is. Heb er eigenlijk best zin in.


Voor mij groomen is toch niet erg? Het is je geraden ook dat je er zin in hebt!!! Knipoog

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 21:01

Ik doe mee!! *LOL* Hoe kan hjet ook anders..
Vorig jaar deze wedstrijd veel te snel gereden, nu dus even een beetje opletten en wat rustiger aan doen. Ik vond het een heerlijke wedstrijd, fijne lengte en superparcours! Hoop mijn god dat het door gaat..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 11:09

Hoi,

Ik rij ook mee!
Vandaag het programmaboekje binnengekregen. Het ziet er dus naar uit dat het echt doorgaat Haha!

Volgens de startlijst moet ik 2 minuten voor Hanifa starten en 8 minuten voor Karin!! En Don staat als Dravebier ingeschreven Haha!

ikke startnr 22: 10.38
Hanifa (nu dus Evert-Jan?) startnr 23: 10.40
Karin startnr 26: 10.46
Annalynn (ganna) startnr 34: 10.56
Mandy trouwens nog voor ons met startnr 8: 10.08

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 21:50

Hey thanks Djilan! Ik ben nog niet thuis geweest dus heb het boekje nog niet gezien. Maar ik vind kwart voor 11 wel een nette starttijd. Morgen maar eens gaan kijken wie er allemaal nog meer meedoen, behalve dit rijtje Bokkers. Lachen

BTW volgende keer schrijf ik Ret ook weer als Dravebier in, nu is hij weer braaf NRPS maar Dravebier klinkt veel leuker! Cool

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 22:54

Ik ben toch wel heel benieuwd of we wel echt met de de paarden dat "toezichtsgebied" in mogen, het lijkt me zo sterk...

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-03 01:21

Djilan schreef:

ikke startnr 22: 10.38
Hanifa (nu dus Evert-Jan?) startnr 23: 10.40
Karin startnr 26: 10.46
Annalynn (ganna) startnr 34: 10.56
Mandy trouwens nog voor ons met startnr 8: 10.08


Pfff.....ik sta er niet eens bij!! En ik moet nog wel voor jou starten! Met startnummer 21 om 10.36....en dat nog wel in mijn eigen topic! Knipoog

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 10:58

Westernfreak"]
[quote="Djilan schreef:

ikke startnr 22: 10.38
Hanifa (nu dus Evert-Jan?) startnr 23: 10.40
Karin startnr 26: 10.46
Annalynn (ganna) startnr 34: 10.56
Mandy trouwens nog voor ons met startnr 8: 10.08


Pfff.....ik sta er niet eens bij!! En ik moet nog wel voor jou starten! Met startnummer 21 om 10.36....en dat nog wel in mijn eigen topic! Knipoog
[/quote]

Bloos Maar ik kwam helemaal geen Westernfreak tegen op de startlijst Knipoog
Ik wist je echte naam niet, maar ik had natuurlijk even in je profiel kunnen kijken Frusty

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 11:29

Ik ben ontzettend blij met mijn tijd.. Lekker vroeg, heerlijk! Het is ook lekker in de buurt, dus geen lange reistijd, ideaal..

Ik twijfelde heel eerlijk gezegd aan Navy´s conditie, op ons oude niveau zaten we nog lang niet. Ik gister dus op hoop van zegen naar buiten gegaan. Even testen wat ze exact aankon. Bidons mee, hartslagmeter om, appeltjes mee, broodje voor mij.. En toen het heerlijke weer in!
De eerste 75 minuten hebben we afgelegd metr een snelheid van zeker 19 km/u. Eigenlijk alleen maar gedraafd, stap hebben we niet gedaan. Ik had verewacht dat mevrouw er na een kwartier wel hijgend bij zou neer vallen, maar zelfs na die 75 minuten moest ik moeite doen om haar terug te nemen! Ze bleef maar energie en zin houden. Toch wou ik stappen om haar niet te overnemen, en binnen een kwartier was die hartslag tot 53 gezakt. Heel netjes dus. Nog even verder gestapt, en toen weer tereug naar huis in een "drafje". Niet dus.. Mevrouw rook haar stal, en we hebben de laatste 8 km in een behoorlijke galop afgelegd (ik had haar, lichtelijk uoitgedrukt, niet helemaal meer in de hand Lachen ). 1 km voor stal weer gaan stappen, en toen ik aankwam op stal was die hartslag alweer gedaald tot 47. Komt wel goed dus, we doen lekker rustig aan, maar uitrijden moet lukken..

Heeft iemand trouwens mijn mailtjes op de lijst al gelezen? Ik probeer het bijna dagelijks maar ze willen gewoon niet aankomen.. Kan het komen doordat ik te lang onactief was?

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 11:30

Gaan we trouwens nog meeten?? Lachen Nadat iedereen gefinisht is? Navy en ik zijn zóóóó benieuwd Haha!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 11:50

Hoi Navy,

Je mail naar de Endurance lijst is aangekomen hoor!
Enne, meeten lijkt me een goed plan!

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 12:51

Ook ik hoop van harte dat het doorgaat! Haha! Hoop alleen dat op het terrein waar de start en finish is geen kippen aanwezig zijn anders hebben ze/we werkelijk een probleem Scheve mond

Perfect tijd Ka! Haha! niet te vroeg Gaaaap

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift


Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 14:43

Gelukkig.. Eindelijk!
Wij hebben al eens gemeet, toen zat Don zo dik in z´n haren Lachen

Ik neem niet aan dat er kippen zijn, dan hadden we dit wel te horen gekregen, de kans op doorgaan is dan aanzienlijk kleiner. Ik herinner me veel Tinkers en andere breedbeesten Lachen Maar kippen.. Volgens mij niet *LOL*

Ik zit nu toch al wel erg in de spanningen.. *kriebels* Kan niet meer wachten Lachen

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-03 16:18

NaVy! schreef:
Ik zit nu toch al wel erg in de spanningen.. *kriebels* Kan niet meer wachten Lachen


Daar heb ik ook erge last van Haha! Salty is volgens mij niet in zo'n superconditie als Navy, maar gisteren wou ze ook maar niet opgeven (ze zweette als een otter) dus ik heb wel de goede hoop dat we het gaan redden.

Meeten na de tijd lijkt mij ook gezellig!!! Moet lukken toch?? Wellicht dan ik Djilan onderweg al wel meet (hoop van niet eigenlijk Knipoog )

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 16:44

gaat de wedstrijd eigenlijk gewoon door?
want het is wel in een besmet gebied.
en daar geld toch wel een reglement.
zag dit nl op de site van het ministerie staan.

Paarden
Alle vervoer van paarden van of naar een bedrijf waar (ook) pluimvee wordt gehouden, is verboden. Paarden afkomstig van bedrijven met pluimvee, mogen ook niet voor paardrijden van het bedrijf af.

Paarden
Voor het vervoer van paarden gelden alleen in de 10 km-gebieden beperkingen, in de rest van het land niet.

groetjes arabianfriends

cavia stal pokemon

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 18:29

Er is geen verbod op het houden van hippische evnementen in deze gebieden. Ik neem aan dat er geen kippen rondlopen op het terrein. Ik neem ook aan dat er geen boekjes verstuurd waren als de wedstrijd waarschijnlijk afgelast zou worden. Dus ik ga van het beste uit Lachen

Navy is ook niet in superconditie hoor!! Ik verbaaste me, het was 100x beter dan verwacht, maar op ons oude niveau zitten we nog echt niet! Dat komt nog wel, eerst maar flink genieten van de start van het seizoen zondag..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 1 bezoeker