Snoepjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Snoepjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-03 17:14

Hebben jullie (veel) paardensnoepjes? Dat vroeg ik me opeens af Haha!
Want ik moet altijd mijn 'potje' voor paardensnoepjes vol hebben, als er iets minder in zit, ga ik meteen een nieuwe zak halen. Hebben jullie ook verschillende smaken? Ik wel want dan koop ik een soort en dan heb ik bv 1/4 er van op, en dan koop ik een nieuwe zak maar dan wil ik niet de zelfde Daarom heb ik nu iets van 4 smaken en ongeveer anderhalve kilo,en jullie?

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 17:26

Ik heb een hele vissenvoerton vol, maar dat wist je al Haha!
4 soorten en nog een paar brokjes andere soorten.
zelf koop ik zelden snoepjes maar deze heb ik gekregen.
laatst nog een zakje gekregen maar die had ik buiten laten liggen en hebben de muizen op gegeten Frusty

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 17:40

Ik geef geen snoepjes, daar wordt ze vervelend van.
Na het werk krijgt ze een appel en verder niks.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 17:56

Uuhm, ik heb 1 volle zak kruidensnoepes bij de paarden liggen en nog 4 zakken op me kamer Haha!
Beetje vooraad kan geen kwaad Knipoog

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 19:45

Mja ik kan het ook niet laten snoepjes... heb wel geluk dat geen van de paarden die ik rijd (reed) er vervelend van wordt. Smaken momenteel: Banaan, appel, wortel en de gewone

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 19:47

Imker krijgt alleen maar vanillesnoepjes van mij, maar als ik bij de buren heb gereden krijgt hij daar soms een suikerklontje. Andere smaakjes snoep lust hij niet (eigenlijk ben ik daar wel blij om).
Mijn vader geeft Imker wel eens een pepermuntje of een Dextro-Energy.

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 20:07

Ik heb vanille snoepjes en kruiden snoepjes.
Altijd handig als je paard de trailer op moet!

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 20:48

Ik heb nog een bak vol, maar vergeet ze altijd te geven...áls ze ooit op zijn, dan koop ik ook geen andere meer.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 20:52

Ik heb geen snoepjes. Paard krijgt na het rijden, als ie al helemaal in zn stal staat, iets gezonds. Meestal een mandarijntje, appeltje, peen of een slobber.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 20:52

Op stal staat standaard bij de halsters en de kruiwagen een bak snoepies. Na het werk een snoepie en verder niet... Liefst die heerlijke groene kruidensnoepjes, maar vanillestaafjes blijven het goed doen Haha!
Ook staan er vaak suikerklontjes maar die geef ik liever niet.
Mn vader kan het ook niet laten om een zak mee te nemen en het liefst er gelijk 10 te voeren. Foei
Nacino ziet hem zeker weten als wandelende voerbak... Vork

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 20:57

Tanjake schreef:
Mja ik kan het ook niet laten snoepjes... heb wel geluk dat geen van de paarden die ik rijd (reed) er vervelend van wordt. Smaken momenteel: Banaan, appel, wortel en de gewone


Bananesnoepjes voor paarden?? Geef ze liever aan mij! Vingers aflikken Haha!
Ik geef Amy nooit snoepjes. Biks is al zo'n grote traktatie, daar komt ze de wei wel voor uit! *LOL*
En verder voer ik ook zelden uit de hand, want dan gaat ze ook weer in mijn jas zoeken en daar heb ik een hekel aan (hoe schattig het soms ook is). Maar ik vind die snoepjes zo duur, dus als biks of hooi OOK gewaardeerd wordt... Party!!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 21:08

ik heb op quitana een aantal paardenkoeken gehaald (die trouwens duur waren en ze vervolgens niet eens eet Schijnheilig ) en twee kilo gemende snoepjes. En ik had nog een zakje kruidensnoepjes en een twee kilo zak met gemende snoephes van mint en wortelsmaak. Maar dat deel ik ook aan de andere 7 paarden uit hoor. En als tractatie geef ik op zondag soms ook wel wat slobber.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 21:11

ik had twee jaar terug in de aanbieding 3 zakken vanilie snoep gekocht. die zijn net op. En in de tussen tijd heb ik 1 zak kruiden snoepjes en 1 zak fruit snoepjes gekregen en nog een klein zakje met vaniele snoepjes.Voorlopig hoef ik dus echt geen snoepjes te geven. Hij krijgt ze ook zelden. Meestel alleen als hij netjes stil heeft gestaan tijdens het knippen en als hij zijn hoefjes normaal op tilt zonder eerst te schrapen.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 22:01

Yep. Heb altijd wel een zak paardensnoepjes. Als het bijna op is, dan haal ik er gauw een nieuwe voorraad (paar zakken) erbij. Verder krijgt hij ook wortels en andere lekkere dingen. Maar snoepjes etc. krijgt hij meestal alleen als hij iets goeds heeft gedaan (hoefje op tillen,etc.)

XxreneexX

Berichten: 660
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 22:11

heb geen snoepjes voor bokai neem altijd wortelen en gedroogd brood mee

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 22:38

Ik doe niet aan snoepjes. Een beloning bij buigen etc krijgt ze een broodje, en ook als ik haar uit de wei haal en gewoon als ze lief is Haha! Maar snoepies heb ik al een heel tijd niet meer.
Ik had ze wel altijd bij Tancreda. En dan het liefste van die groene kruidesnoepies!!

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 00:17

Die groene kruidensnoepjes krijgt mijn verzorgpaardje ook. Ze waren bijna op en heb dus nog maar ff een zakje gekocht. Ook al gaat hij binnenkort weg....snik. Ik kan hem gelukkig nog wel blijven zien.
Hij vindt ze lekker en ze zijn ook nog gezond! Wat wil je nog meer.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 12:01

Ik heb nu wortelsnoepjes en groene, van die groene weet ik eigenlijk de smaak niet eens Haha!.
Babs vind ze wel hardstikke lekker.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 12:47

Geen snoep voor Nappie? Nou en of snoep, het liefst Bananensnoepies en anders wortelsnoepjes. Ik heb van de Equitana een doos met Winergy meegenomen, zaten 5 blokken met beloningen in en twee zakjes met brok, maar die geef ik ook gewoon als snoepjes.

Hij bedelt af en toe naar snoep, gaat ie op zijn manier heel lief met een gebogen hals maar aan mijn jaszak snuffelen, hij pakt niets vast, alleen maar snuffelen.

In het bos geef ik hem af en toe een snoepje, zodra hij mijn rits hoort kijkt hij achterom zo van:" komt daar snoep aan?" Als ik hem dan niets geef is het ook goed, gaat ie niet vervelend lopen doen en als ik hem wel geef is ie helemaal tevreden

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 12:58

Dar krijgt ook geregeld (paarden)snoepjes meestal vanille maar op het momment kruiden (waren in de aanbieding bij de paardendrogist Lachen )
Dar word er niet verveld van, als Dar bedelt om iets lekkers kijkt ze je alleen heel smekend aan of tilt ze haar voetjes op, negeer je dit, stopt ze er gelijk mee, alleen m'n moeder geeft weleens te vaak naar mijn zin een snoepje of een pepermuntje.

boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 13:51

Ik heb altijd een zak met appel- of vanillesnoepjes liggen.
Krijgt ze er een paar van als ze braaf is geweest met rijden. als ze vervelend was krijgt ze niets. Tussendoor geef ik haar nooit wat.

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 19:39

Heb ooit een zak snoepjes gekocht met anijs smaak, helaas heeft faf er bijna nooit van mogen genieten want ik vrat ze allemaal op Haha!
Nu geef ik haar wortels en slobber als beloning en dat vind ze erg lekker!!!!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 20:32

Ik koop meestal van die bananen-snoepjes voor Nico, vind ie super! Vingers aflikken
En zn eigenaresse heeft meestal kruidensnoepjes!

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 21:15

Ik heb weleens van die vannile- snoepjes en appel - snoepjes gekregen van vrienden en familie.
Maar Renza word erg vervelend van snoep, dus krijgt ze naast haar gewone voer alleen soms een appel(klokhuis).

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 21:27

die van mij staat op suikerklontjes en als die opzijn heb ik meestal gewoon wat brokjes bij de hand mare me paardjuh is wel erg verwend hoor, ik kan er trouwens heel goed door merken of hij gespannen is of niet als ie gespannen is hoeft hij ze namelijk niet. haha