Wie heeft er hier een centrale stofzuiger?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Wie heeft er hier een centrale stofzuiger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-03 11:13

Zomaar een vraagje. We hebben hier een centrale stofzuiger. Dat betekent dat de motor in de garage staat en je alleen de slang hoeft aan te sluiten op een van de gaten die uit de muur komen. Bestaat dat in Nederland ook en wordt het ook wel in bestaande huizen ingebouwd?

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary



Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 11:16

Ik heb er nog nooit van gehoord! Lijkt me eerlijk gezegt ook niets, maar aangezien ik het nog nooit gezien hebt kan ik daar natuurlijk niets over zeggen.
Hoeveel gaten heb je dan in je huis??? Dat is toch niet mooi?

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 11:17

Wij hebben het helaas nog niet. Als alles meezit verhuizen we dit jaar nog naar een ander huis en daar komt het zeker weten in Knipoog

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 12:13

Wij hebben er 1 en onze buren toevallig ook.
Je hebt overal gewoon kleine klepjes Tigger, echt niet storend...

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 12:15

Grappig, heb er echt nog nooit van gehoord... Verward

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 12:31

Lijkt me helemaal te gek!Ideaal.Als ik verhuis,komt er ook een centrale stofzuiger!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 12:47

Ik heb er ook nog nooit van gehoord ,
Mij lijkt op het eerste gezicht ook nie echt handy

vertigo

Berichten: 204
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Moerbeke, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 12:49

Ook wij hebben een centraal stofzuigersysteem, wel handig met drie honden. Het is niet achteraf ingebouwd, maar tijdens het bouwen (ons huis is drie jaar oud).

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 13:22

IN de states heb je dat volgens mij heel vaak. Eén van de voordelen is dat astma-patiënten (zoals ik) minder last hebben van het stof omdat het niet gelijk de kamer ingeblazen wordt. Omdat wij een oud huis hebben (bwjr 1916) hebben we maar een Nilfisk met extra stoffilter gekocht... werkt ook prima.
Nadeel van zo'n systeem was (als ik het me goed herinner) dat de zuigkracht niet altijd denderend is (ligt aan het systeem uiteraard).

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 13:33

Ik ken het systeem niet, maar mij lijkt het wel handig. Geen gezeul meer met de stofzuiger, trappen op en af. Ideaal!

* To Belg, or not to Belg *

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 13:34

Huizen zie je het niet zoveel hier volgens mij. Maar in de winkel waar ik eerst heb gewerkt (supermarkt), hadden ze het wel op de diverse versafdelingen. Dat ding kon echter ook water wegzuigen, ideaal om afdelingen zoals vlees en vis goed schoon te krijgen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 14:26

centrale stofzuiger? grappig, nog nooit gezien of over gehoord....
handig als je veel trappen hebt inderdaad

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 14:51

Ik kan me voorstellen dat het in een flat bijvoorbeeld heel handig kan zijn. In plaats van dat iedereen een complete stofzuiger heeft, heeft iedereen alleen maar een slang. Moet je natuurlijk wel zorgen dat je voldiende zuigkracht blijft houden, ook als jij en je buurvrouw en nog een paar buurmannen aan het stofzuigen zijn.

Het voordeel wat Laui! noemt vind ik zwaar wegen. Ik stofzuig nu heel vaak met mijn raam open. Vooral ook omdat ik vind dat het altijd zo gaat stinken tijdens het stofzuigen. Dat probleem is dan ook opgelost. Dus, doe mij er maar eentje Haha!

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 14:57

Wmijn schreef:
Het voordeel wat Laui! noemt vind ik zwaar wegen. Ik stofzuig nu heel vaak met mijn raam open. Vooral ook omdat ik vind dat het altijd zo gaat stinken tijdens het stofzuigen. Dat probleem is dan ook opgelost. Dus, doe mij er maar eentje Haha!


Daar heb je in de supermarkt ook speciale stofzuigerzakjes voor. Die moet je bij je stofzuiger erin doen (of opzuigen ofzo?) en dan komt er een heerlijke bloemengeur vrij als je gaat stofzuigen. Ze werden alleen niet zoveel verkocht dus ik weet niet of ze nog steeds geproduceerd worden Verward

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-03 17:31

Interessant. Hier in Finland zijn centrale stofzuigers meer regel dan uitzondering in nieuwe vrijstaande huizen. Ook in bestaande huizen krijg je het gemakkelijk ingebouwd, omdat de huizen toch van hout zijn.

Die gaatjes in de muur merk je niks van. Iedereen heeft toch ook stopcontacten en zo? Er zit een klepje op, het is niet mooier of lelijker dan een stopcontact.

Voordeel is heel duidelijk: minder gesjouw met een stofzuiger, maar belangrijker is dat alle stof het huis uitgezogen wordt, in plaats van dat de stofzuiger een hoop ellende terugblaast. Wij vinden het in ieder geval ideaal.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Bonte_, Berdien, Corien_, hagelslag, katinker, LonnekeXXX, Mjelleke, Nathalie18x, Pabie en 179 bezoekers