FF een misverstand uit de wereld helpen!!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Akhalteke
Berichten: 42
Geregistreerd: 10-03-03

FF een misverstand uit de wereld helpen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-03 16:23

Hallo allemaal!!

Angus komt bij ons op bezoek 22 maart!
Wij hebben twee raszuivere Akhal teke's en een 7/8 AT en 1/8 Engelse Volbloed.
Ik lees overal dat Akhal teke's zo extreem duur zouden zijn.... Dat is helemaal niet waar! De prijzen zijn te vergelijken met die van bv een Lustiano of een PRE. En als je een Akhal-teke uit Rusland importeert zijn ze helemaal niet zo duur!
We hebben sinds kort contact met een fokker uit Rusland en gaan haar paarden bij ons op de website zetten om ze te verkopen. Ze heeft er nu 4 te koop. Ik heb wel een aantal foto's en prijzen mochten jullie intresse hebben!
Groetjes!!!!!!
Jessy


gelderfan

Berichten: 101
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:51

Sorry, dat ik misschien een domme vraag stel, maar komt dat ras niet oorspronkelijk uit turkije?

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 17:47

Hoi Gelderfan,

Volgens mij is dat niet zo'n domme vraag, hoor. Toen ik er namelijk even over nadacht, wist ik het ook niet precies meer. Ff opgezocht dus...
De Akhal-Teke is van oorsprong een woestijpaard. Het ras komt uit Toerkmenistan. Dit was een deelstaat van de voormalige USSR, dus in die zin zou je kunnen zeggen dat het ras uit Rusland komt. Ik weet niet precies of Toerkmenistan intussen een onafhankelijk land is. Verward Ook wordt het ras gefokt in Kazachstan, (dit is volgens mij wel intussen een onafhankelijk land), Dagestan, en gebieden ten noorden van de Kaukasus (het 'echte' Rusland).

Groetjes,
Jessy

(bron: Encyclopedie Van Het Paard, door Elwyn Hartley Edwards) Nerd

Shiloh

Berichten: 19774
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 22:25

wow wel vet, ik dacht ookd at ze altijd super duur waren, niet dat ik interesse heb, ik kan toch geen paard betalen, maar ik ben altijd erg onder de indruk geweest van dit ras...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 22:51

Ik heb er wel eens wat over gelezen. Ik geloof dat Nelson Pessoa er vroeger ook een had? Weet het niet zeker. Ze zijn super hard of niet? Ze lijken me wel interessant voor de SGW sport, al die Nieuw Zeelandse volbloeden worden steeds duurder, of niet?

Lolaa

Berichten: 65
Geregistreerd: 10-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 11:25

Hey, ik ben ook altijd gek op Achal Teke's geweest! alleen dacht ik dus dat ze onbetaalbaar en erg zeldzaam waren waardoor ik er verder niet meer over nagedacht heb en mijn Andalusier'tje gekocht heb.. Clown maar als ze toch wat betaalbaarder zijn ben ik meteen geintereseerd! Maar wat voor prijsklasse wordt dat dan? en ik heb gehoord dat het geen echte fijne rijpaarden zijn.. Maar dat weet ik ook niet zeker.. Frusty

Nou ja, niet dat ik niet dat ik nog een paardje erbij kan hebben.. Verward Maar het blijft toch een leuk idee Lachen

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 12:16

Akhalteke schreef:
Hallo allemaal!!

Angus komt bij ons op bezoek 22 maart!
Wij hebben twee raszuivere Akhal teke's en een 7/8 AT en 1/8 Engelse Volbloed.
Ik lees overal dat Akhal teke's zo extreem duur zouden zijn.... Dat is helemaal niet waar! De prijzen zijn te vergelijken met die van bv een Lustiano of een PRE. En als je een Akhal-teke uit Rusland importeert zijn ze helemaal niet zo duur!
We hebben sinds kort contact met een fokker uit Rusland en gaan haar paarden bij ons op de website zetten om ze te verkopen. Ze heeft er nu 4 te koop. Ik heb wel een aantal foto's en prijzen mochten jullie intresse hebben!
Groetjes!!!!!!
Jessy


Jaaaaaaaa nog een weekje, heb er echt zin in!!!!


Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 09:32

Ik ben heel benieuwd naar de achal teke's die op jouw verkoopsite komen.
Ben ook fan van dit ras,gwoon omdat ik ze zo apart vind.
Ik zou er ooit graag een willen hebben en dan ook zeker in de sport uit brengen.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duhelo, laura22, Macs en 33 bezoekers