Uitslag Equitana Reining

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Uitslag Equitana Reining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-03 11:49

Voor de liefhebbers, hierbij de uitslag van de Equitana Reining.

Equitana NRHA Reining Cup Champion 2003
[March 14, 2003 - h.12:45 AM]


Volker Schmitt and ARC Surprisingly Smart. After a superb performance with long smooth stops, fast circles with top speed control and top spins Volker Schmitt won the Equitana NRHA Reining Cup for the third time in a row! Thistime he was astride ARC Surprisingly Smart, 5-year old beautiful bay stallion by Surprise Enterprise out of a mare by Smart Little Lena, which had won $ 106 000.-- in the USA herself. ARC Surprisinly Smart is owned by Hans-Peter Reiss, Switzerland.


10 riders had been invited by the NRHA of Germany, nine finally competed. The Equitana indoor arena was crowded with people; many potential spectators had to wait in front of the entrances as there weren't enough seats. And the rides were really a sight to see! After winning the Equitana Reining Cup 1999 with Puro Chic and 2001 with Chex Enterprise, Volker Schmitt now became Champion with a horse he has trained himself. With 149 points, he rode high score yesterday, Juergen Pieper astride GB Jac placing second after a marvelous ride (146 points) and Chris Feichter (Italy) placing third astride Braams Quarter Horses' Mr BH Jac (145.5 points).

EQUITANA NRHA REINING - CUP ESSEN 13.03.2002
Class: 21 Pullmann Bronze Trophy Open, Pattern: 5

Pos BackN. Name State Horse Name Breed Sex Score
1 240 Schmitt, Volker D ARC SUPRISINLY SMART QH S 149,00
2 239 Pieper, Jürgen D GBJAC QH S 146,00
3 236 Feichter, Chris I MR BH JAC QH S 145,50
4 241 Wienrich, Kay D PEPONITAS LAST CHEX QH S 142,50
5 238 Kronsteiner, Rudi A AS SMART AS CHARLEY QH S 142,00
6 235 Stein, Oliver D SR ROOSTER QH S 141,50
7 234 Ripper, Alexander D SOLANOSWARLEE BOY QH S 140,00
8 243 Wagner, Adi D VIVS DUN IT QH S 137,00
9 237 Bayer, Birgit D DRIVE BY PH M 136,50

Ferrymaid
Berichten: 32
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 19:01

Ja daar was ik dus bij Haha! En inderdaad was het beredruk en konden we nog net een plaatsje bemachtigen. Daarvoor was Monty Roberts met een demonstratie van een join up, heel leuk te zien na alles erover te hebben gelezen. Heb de man zelfs nog een handje kunnen geven
Daarna zaten we klaar voor de reinig en de eerste 2 kandidaten waren vreselijk, ik had al de neiging om weg te gaan en toen kwamen dus de (latere) winnaars en dat was inderdaad wel genieten.
Zowiezo een geweldige dag gehad met struinen tussen de standjes en de diverse demonstraties. s' Middags waren ook nog shows waaronder een fantastische Paso Fino en een stel andalusiers, poeh was dat even indrukwekkend. Daarna de cutting die helaas tegenviel daar er maar een klein deel van de bak werd gebruikt en en uitgerekend het deel waar de minste toeschouwers zaten Verward
Via bokt had ik een adresje voor overnachting gekregen en hebben in het paradijs geslapen kan je wel zeggen. Een ranch in de bergen, gelegen in een dalletje, wooouuuuuuh. Zat dus ook nog gisterochtend op een brave quarter op smalle bergpaardjes, wat een uitje zeg. Marion heel erg bedankt voor deze tip Voor de liefhebbers die een leuke vakantieplek zoeken www.rainbowhill.de. Een wel wat rommelige site maar geeft toch een aardige indruk. Zeer vriendelijke mensen die in een prachtige omgeving wonen. Kortom heb een paar heerlijke dagen gehad.
Wilde ik even met jullie delen als zijnde westernliefhebbers.

groetjes Irene

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 21:29

heey Gies ben je er naar toe geweest???
Waanzinnig dat Volker gewonnen heeft echt gewoon helemaal toppie boppie.
Groetjes Trin *LOL*

spotless

Berichten: 421
Geregistreerd: 12-09-02
Woonplaats: Bispgården, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 10:12

Fijn dat je het naar je zin gehad hebt, Ferrymaid . Ik heb niet overdreven he Knipoog Wij hebben de RainbowHill niet op de beurs getroffen helaas - of stonden ze er niet Verward Maar ja, één dag is veeeeel te kort voor de Equitana Scheve mond

De reining was na de eerste twee deelnemers inderdaad geweldig. Alleen vonden wij het nogal lelijk dat een aantal mensen bij hun snelle cirkels in de verlichte zit stonden, geen gezicht Misselijk En dat hoeft niet, kijk maar naar Volker Schmidt. En er zijn weer heel wat staarten gesneuveld Verdrietig knip ze dan iets korter denk ik dan - arme paarden.
De cutting hebben we helaas gemist Lips are sealed tribune vol. Wel Jean-Claude Dysli weer gezien. Voorproefje voor deze zomer bij ons op stal Kwijl Kwijl . We wilden hem eigenlijk nog even spreken maar dat lukte niet; het leek Elvis wel. Nog even en er wordt omgeroepen "Jean-Claude has left the building" Haha! . En al die tijd maar vriendelijk tegen iedereen - ik zou er doodmoe van worden.

Het leek mij wel alsof er minder tack standjes in de Westernhal waren, meer kleding en frutsels deze keer, of verbeeld ik mij dat Verward Schijnheilig
Verder vond ik het jammer dat er niet veel "echte" beursaanbiedingen waren. De wollen show-pads met zo'n lederen bies waren bijvoorbeeld bijna overal € 199,- (behalve bij Mieke Wasser). Prijsafspraken Verward Cool Wij hebben het in ieder geval fantastisch gehad. Over twee jaar weer!!!!

Groetjes Marion

DubbelFun

Berichten: 88656
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 13:30

Ik heb ook genoten van de meeste reining. En iid jammer van die staarten, vooral die eerste palo die de proef voorreed. Eerst tot op het laatst een staartzak aan en vervolgens tijdens de proef een paar hele flinke plukken eruit Verdrietig En die buckskin (Viv's dun it) was zo mooi Kwijl

Ik ben wel bij de cutting geweest. Eerst een hele tijd aan de verkeerde kant bij de ingang staan wachten, maar er kwamen te weinig mensen naar buiten om naar binnen te mogen. Toen zijn we omgelopen en aan de achterkant kwamen we er nog vrij vlot in.
Helaas had ik een inschattingsfoutje gemaakt. Ik dacht dat de koeien wel voor de VIP-tribune zouden staan, niet dus Dus waar we in eerste instantie zaten kon je niet veel zien. Maar er gingen steeds meer mensen weg dus we konden aardig doorschuiven en zaten op een gegeven moment wel goed. Haha! De ouwetjes doen het nog best in de cutting Haha!

Verder heb ik geen spectaculaire nieuwe dingen gezien, ook geen échte koopjes. Wel nog een nep-Orthoflex staan 'bewonderen', voor dat geld heb ik liever de echte Haha!

En in de bus naar het parkeerterrein nog even heel snel Jackie en gezelschap 'gemeet' Haha!
De terugreis duurde 'iets' langer dan gepland, we reden nl verkeerd (goh wat weinig nederlanders rijden hier Verward ). Maar ja dat is een kwestie van je Hollandse mond open doen en de weg vragen Bloos
Het was immer gerade aus alleen wel de andere kant op Haha!

Doris200
Berichten: 74
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Bussum/ H'sumse Meent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 22:50

Ben er heen geweest met school. was behoorlijk druk. Leuk is dat, als je weg gaat word het altijd in ene rustiger.