gisteren mijn eerste les van jippie gehad...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

gisteren mijn eerste les van jippie gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-03 18:23

en werkelijk waar het was echt lang geleden dat we zo hard hebben moeten werken tijdens een les Haha!

toen ze er aam kwam zat iker net 1 seconden op dus ik had hem nog niet los, jolanda zei al gelijk dat ik veels te veel been elke keer gaf wat ook zo is. ik moest van haar dus een eker been gevenen dan er weer vanaf blijven. werd die weer sloom dus weer been. nou hij begon op een gegeven moment dus echt zelf te stappen wat dus al een heel verlichting was. in de draf moest ik hem eerst heel veel naar voor rijden. elke pas moest van mij zijn. hij was normaal altid heel sloom maar op een gegeven moment begon die het zo leuk te vinden dat die zelf de hele tijd sneller ging. op dat moment moest ik hem dus juist weer terug rijden. hij begon zelfs op mij te letten. echt waar ik vond het zo'n super fijne les het is lang geleden dat luuk echt zo heeft gewerkt. dat zijn achterhand er al een beetje bij kwam en van voor niet zo liep te hangen. op het laatst kwam die voor ook nog aardig rond dus ik ben echt super tevreden!!! het enigste minpuntje is dat luuk op het moment niet echt in conditie is. dit komt door het onregelmatige trainen van de laatste tijd. maar we gaan er nu met volle moed tegen aan!!!


jippie harstikke bedankt
je hebt er echt giga veel verstand van en ik ben heel blij dat ik eindelijk les van jou heb genomen!!

en donderdag gaan we er weer tegen aan!!!!

groetjes ingrid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 18:39

Hey wat leuk!!
En ik denk dat je aan Jippie een erg goede instructrice hebt,
tenminste haar tips bij RT lees ik altijd graag Lachen

Succes in je volgende lessen.

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 20:57

heej ingrid, blijf j wel van d slof af?? want jippie rijdt toch via de anky methode?? straks zit jij er ook aan

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 21:42

Les is doodvermoeiend daar kan ik over mee praten!Wel fijn is het gevoel erna als het zo lekker ging, geniet er lekker van.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-03 00:25

JECKYLL schreef:
heej ingrid, blijf j wel van d slof af?? want jippie rijdt toch via de anky methode?? straks zit jij er ook aan


waar slaat dit op? ik heb luuk wel eens met slof gereden maar dat heeft niks met de anky methode of met jippie te maken!
en jippie geeft heel goed les dus ik snap jouw reactie niet helemaal

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 00:34

Wacht maar Ingrid, je hebt nog maar 1 les gehad, de slof komt bij de Anky methode pas in les 2 aan bod... Slapen

Goed,
ik neem aan dat niemand Jeckyll serieus neemt...
Super dat zowel jij als Luuk je zo goed voelde bij de les! Waar Bokt allemaal wel niet goed voor is! Lovers

(oh en Jeckyll, 'De Anky Methode' draait voornamelijk om de tempocontrole, komt ook duidelijk uit verslag van Ingrid naar voren)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 09:06

Super dat je tevreden bent zeg! Hulp is absoluut goed, dat merk ik ook aan de lessen die ik heb van janna (ook van Bokt). Ik sta echt te popelen om na het veulenen weer te beginnen met les van haar, dat is veel te lang geleden en ik had er zoveel aan. Jur en ik schoten met sprongne vooruit. Helaas heb ik vorig jaar wegens omstandigheden maar erg weinig kunnen lessen, maar dit jaar kiomt alles goed. Geen veulenstops meer in de toekomst, dus Jur en ik gaan er tegenaan.
Jij succes met je volgende les!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-03 10:17

tnx jurga jij ook succes met je verdere lessen he.
en denk maar zo een veulentje is ook heel leuk

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 10:41

Oh dat zeker! Maar ik sta (na Fleur en dat gedoe) te trappelen weer mijn eigen vertrouwde merrie te bestijgen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 10:44

Leuk hoor Ingrid!
En natuurlijk wil ik wel even foto`s zien van jou op Luuk. Dat zal er vast een stuk beter uitzien dan jij op een etterige opstandige Flair

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 11:57

sorrie.. maar ik heb de rijmethode van haar gezien en ik moet zeggen dat wij (bijna de hele manege daar niet over te spreken was) misschien dat ze best goed les geeft, dat weet ik niet, ik bedoelde dat je niet ook net als haar dag in dag uit met de slof moet gaan rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 12:04

Heeee wat leuk dat ik dat ineeens op Bokt lees!! Ik vond het ook een zeer geslaagde les en ik ben blij dat je er net zo positief over bent als ik *LOL*.
Deze aanpak is echt fundamenteel anders dan Igrid en Luuk gewend zijn, dat is echt een grote omschakeling. De vruchten van deze andere aanpak gaan zich pas op de lange termijn afwerpen maar ik was heel verrast om in een half uur al zo veel verbetering te zien.

Over Jeckyll kan ik zeggen dat ik 18 maanden op dezelfde stal met haar heb gestaan. In dat half uurtje les heb ik Ingrid en Luuk meer vorderingen zien maken [zelfs zonder slof Schijnheilig ] dan Jeckyll in die anderhalf jaar . Dus daar zullen we het dan maar bij laten......... Gaaaap

Nou Ingrid, dit week-end wordt het schitterend mooi weer dus je kunt mooi met je huiswerk aan de slag Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 12:20

Go Jeckyll, wat toevallig!
Ik ben op die manege wezen kijken en heb zelden zoveel teugelkreupele paarden bij elkaar gezien Huilen
Die arme Jippe was daar een vlag op een modderschuit *LOL*
Knipoog

We willen nu natuurlijk wel foto;s zien hè?? Party!!

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 12:24

Ach ja jij had altyd op iedereen commentaar, maar ik durf tenminste wel met mijn paardjuh lekker het bos in en ben niet bang om zonder slof te rijden.. Pling dan maar soms een beetje dwars met zijn hoofd en dat het dressuurplaatje niet mooi is maargoed voor een springparcours en een cross hoeft hij ook niet in de krul.. en zo komen wij er ook wel hoor!
En ik rijd mijn paardjuh zelf wel een klasse hoger i.p.v. eerst een ander op mijn paardjuh te laten rijden als ik er zelf niet op durf.. (komt j bekend voor he?) Ach ja... laat ik er maar over ophouden.. Lips are sealed
wil alleen nog ingrid veel SUCCES wensen met haar lessen!


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 12:33

Jeckyll: Hoe je rijdt heeft imo niet veel te maken met hoe je lesgeeft. Dat jij het niet eens bent met haar rijmethode... let it be. Iedereen zijn eigen manier, beetje respect voor elkaar hoor.

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 12:36

okeej maar k kon me ff niet inhouduh }>

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 12:37

En zelfs al zou Jippie iedere dag met slof rijden, wil dat nog niet zeggen dat ze hem ook daadwerkelijk gebruikt. Ik ga er vanuit dat Jippie prima weet hoe ze met een slof om moet gaan, dus what' s your point?

Chita

Berichten: 668
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 12:51

jaloers???

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 13:18

Jeetje wat een geruzie zeg.

Nou meid fijn dat je een leuke les gehad hebt, waarin je vooruitgang hebt geboekt. Geniet er van en ga er donderdag weer lekker tegen aan. *LOL*

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-03 13:57

zullen we het even een beetje gezellig houden hier?

jeckyll, het kan mij weinig schelen of jippie idd altijd met slof rijdt, ze kan super fijn les geven, hoe ze zelf ook rijdt ze brengt het iig super naar mij over. als het dadelijk weer licht is s'avonds zal ik wel even foto's laten maken.
enne jippie ik moet vandaag werken dus kan niet rijden maar morgen ga ikw eer keihard tegenaan. luuk had vrijdag trouwens wel spierpijn haha is die ook helemaal niet gewent dat die alles zelf moet doen.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 16:27

Ingrid gefeliciteerd!
Ik weet van Jippie dat ze bij haar eigen paard veel heeft bereikt binnen korte tijd, maar ook dat ze aan andere mensen haar meningen/methoden zeer goed kan uitleggen.
Dus dat ze duidelijk overkomt.

Daardoor heb je tenminste wat aan je les, en zeker weten Luuk ook. *LOL*
Ikzelf ben nu niet in staat om te lessen maar ga dit zeker weten weer doen als mijn conditie terug is.
Mijn vriendin gaat binnenkort lessen met Cerise zodat die twee wat van elkaar kunnen leren en spieren kunnen opbouwen.
Ben benieuwd hoe dat zal gaan!

Heel veel succes met je lessen en Jippie succes met lesgeven! Party!!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 16:45

Super joh Party!! Kim is jaloers Knipoog

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-03 00:18

Dorine schreef:
Ingrid gefeliciteerd!
Ik weet van Jippie dat ze bij haar eigen paard veel heeft bereikt binnen korte tijd, maar ook dat ze aan andere mensen haar meningen/methoden zeer goed kan uitleggen.
Dus dat ze duidelijk overkomt.

Daardoor heb je tenminste wat aan je les, en zeker weten Luuk ook. *LOL*
Ikzelf ben nu niet in staat om te lessen maar ga dit zeker weten weer doen als mijn conditie terug is.
Mijn vriendin gaat binnenkort lessen met Cerise zodat die twee wat van elkaar kunnen leren en spieren kunnen opbouwen.
Ben benieuwd hoe dat zal gaan!

Heel veel succes met je lessen en Jippie succes met lesgeven! Party!!


he dorine ik las al dat je een bijrijdster hebt gevonden echt kei leuk joh!!!
in welke les gaat je vriendin rijden? ook bij de baerle....

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 12:32

Ik kan wel geloven dat je veel kan leren van Jippie. Als ze net zo lesgeeft als ze rijdt dan heb je er een fantastische instructrice aan!

En over het slofgebruik van haar in vergelijking tot de anderen op haar vorige stal maak ik maar geen woord meer vuil, behalve dat Jippie weet hoe ze hem moet gebruiken. Koe

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 12:51

Hartstikke leuk dat je zo fijn gereden hebt, en dan ook nog eens meteen resultaat van je werk hebt kunnen zien. Toppie!!
Met de uitleg van Jippie zal je erg veel bijleren, omdat ze het zo helder uit kan leggen en je dus niet met grote vraagtekens boven je hoofd zit, als je er de rest van de week alleen op zit.
Heel erg veel succes, ik weet hoe leuk het is om weer te gaan lessen en een nieuwe motivatie en een nieuw doel om naar toe te werken te hebben!!
En ach, de mensen met de grootste mond proberen meestal zichzelf te overschreeuwen, omdat ze zelf niet echt naar wens gaan, dus daar zou ik me maar niet te druk om maken. Is eigenlijk alleen maar een compliment. Knipoog