[VD]hoe reageren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

[VD]hoe reageren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-03 12:08

een vriendin van mij heeft een new forest pony van 20 jaar oud, ze heeft dr pony de spaanse pas geleerd en dat gaat opzich heel goed. af en toe krijgt geeft ze dr als beloning een paar brokjes, maar nu gaat dr pony af en toe gewoon 1 of 2 passen maken zonder dat mariel daar om gevraagd heeft (om te bedelen denk ik), hoe moet je daar op reageren? moet je het afstraffen of negeren? Dr pony kan de spaanse pas al een hele tijd en ze doet dat bedelen op deze manier pas sinds kort.

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 20:05

Negeren !! je vraagt er niet om dus in iedergeval niet belonen ( anders als die pony zin heeft in een snoepje gaat hij de spaanse pas doen...) maar ook niet afstraffen want dan durft hij het niet meer als je het vraagt !!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 21:11

idd negeren, heeft jamaica ook gedaan, gaat vanzelf over (meestal)

Thirza

Berichten: 9263
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 21:37

niet negeren maar straffen, ik ken een pony die doet dat en die gaat het steeds harder en steeds opvallender doen omdat ie denkt dat ze het niet ziet...

Dennis

Berichten: 31481
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 23:23

Als Den het doet mopper ik altijd ff op hem. Hij weet dat het dan niet mag. En moet het dan ook niet doen. Dat is heel simpel.

vuilnisbakje

Berichten: 63
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 23:56

Nooit straffen, gewoon negeren. Akls je alleen beloont als je erom gevraagd hebt dan krijgen ze vanzelf wel dor dat het geen zin heeft om het zomaar te doen!

phohtje

Berichten: 49
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Beek en Donk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 01:01

Thirza schreef:
niet negeren maar straffen, ik ken een pony die doet dat en die gaat het steeds harder en steeds opvallender doen omdat ie denkt dat ze het niet ziet...


Gekke mensen hier!! Negeren!! Niet straffen (straffen is ook een vorm van aandacht geven). Gewoon niets doen: niets zeggen, probeer hem zelfs niet aan te kijken. Kan soms moeilijk zijn, maar je moet het toch proberen

Veel suc6 ermee

grtz phohtje