meeting en equitana

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

meeting en equitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-03 23:09

Vrijdag, gisteren, was het dan zover, ik zou eindelijk Napoleon meeten, kon niet uitblijven als Lipi gekken natuurlijk Tong uitsteken . Na wat verdwaal pogingen door Nederland kwam ze dan uiteindelijk in Nijmegen aan.
Eerst bij Fabienne van bokt nog even langs geweest om een bon voor de equitana op te halen en uiteraard haar paarden even bewonderd en dan door naar de stal om al de Lipi's te gaan bewonderen en per liep het bos in te gaan. Napoleon mocht ons 'sinterklaaspaard' Belfegor lenen, een hele brave ruin en ik uiteraard op mijn bruine. Heerlijk in het bos gereden, het was een rustige rit, maar wel genoten. Onze 'wilde' Schijnheilig ponies gezien en de Schotse Hooglanders erg mooi, en het zonnetje scheen goed, Cool lekker vakantie gevoel. Daarna de wei door en de rest van de Lipizzaners van de stal voorgesteld onder het toeziend oog van Capriola, want je weet maar nooit of er nog wat lekkers te halen valt natuurlijk Haha! .
Daarna boodschappen gedaan voor morgen naar de Equitana.
s'Avonds naar een vriendin van mij die ook 2 Lipizzaners heeft en daar nog gereden. Napoleon heeft een lesje appuyeren en piafferen van haar gekregen wat ze geloof ik erg leuk vond! *LOL*
Vandaag heel vroeg opgestaan en richting Equitana vertrokken, niet zo heel erg verdwaald en perongeluk een super goede parkeerplek gescoord! Toen kon het shoppen beginnen, Napoleon moest rijbroeken en ik moest schoenen, die hadden het gister namelijk echt helemaal begeven. Napoleon heeft dus ook 3 broeken gescoord maar met mijn schoenen ging het mis . In plaats daarvan heb ik maar een prachtig showsjabrak met franjes meegomen en heeft Napoleon een leren singel en eh ja wat had je nou nog meer eigenlijk Tong uitsteken ? Nouja goed geslaagd in iedergeval. Tussendoor ook nog een gedeelte van de show gezien, we kwamen tenslotte ook een beetje voor de barokke paarden. De Lusitano show vond ik erg gaaf! Spectakel!!! En we hebben verder welgeteld 1 Lipizzaner gezien, helaas, maar verder ook wel erg mooie andere barokke rassen gezien! We zaten ook helemaal 1e rij dus ja wat wil je dan nog meer?!!
Op de terugweg waren we heel even de weg kwijt, maar het is goed gekomen en konden we de Mac vinden Vork

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 23:19

Klinkt heerlijk die rit.
En Napoleon, hou die broeken uit de buurt van Prima he? *LOL*
De hele Lipi-delegatie uit het Noorden was ook naar de Equitana, zal wel een tegenvaller zijn geweest dat er maar 1 Lipizzaner was dan.
Maargoed, verder ook veel te zien natuurlijk!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 09:52

Ja ja daar ben ik dan met mijn reactie Haha! Het was gisteravond niet meer mogelijk om de computer aan te sluiten vandaar.....

Tja het begon al goed op weg naar Nijmegen, ik had samen met Prima de route planner ingeschakeld om de juiste route richting Regine's huis te rijden maar uiteindelijk heb ik de sightseeingtour gehad door Leusden Maarsbergen en Woudenberg met alle verkeersopstoppingen, ongelukken en langzaam rijdende vrachtwagens zodat ik een beetje later aankwam Frusty

Eerst maar een kennismaken, dat ging heel gezellig dus ik had er gelijk een goed gevoel bij. Toen in de auto gestap en idd eerst even langs Fabienne en haar paaren bewonderd die niet van plan waren ook maar even mee te werken aan het rechtleggen van dekens }> Fabienne gaf de moed maar op, dan niet je deken recht Knipoog

Daarna op naar de Bruine en Capriola. Heerlijke paarden en echte Lipi's en jawel nog een hele wei vol met Witte monsters Haha! Ha, ik voelde me gelijk thuis. Omdat ik had aangegeven dat ik niet zo'n held ben op andermans paarden kreeg ik idd het makste paard van stal, ja mak als je hem zijn eigen gang liet gaan want zodra ik maar ietsjes druk op mijn teugel nam deed is al zijn tong over het bit. Dat vond meneer niet de bedoeling, maarja ik vond het niet de bedoeling om constant bij de ruiter voor me in zijn kont te zitten dus uiteindelik hadden we een compromis en ging het goed Heerlijk 2 uur gereden en idd wilde paarden gezien, dartmoorpony's geloof ik, er lopen daar 4 stuks en het was wl een erg mooi gezicht hoor.

Na het eten zijn we dus naar een vriendin van Regine gegaan en die heeft me even een lesje gegeven.
In 1 woord WAUW, dit wil ik vaker en ik heb besloten dat Nappie en ik heel hard gaan trainen In Piaf was echt geweldig, had nog nooit zoiets gevoeld en het grappige is, als je paard deze oefening kent zijn het zulke simpele hulpen die je moet geven. Ja echt helemaal toppie, ik hoop dat ik nog eens mag langskomen want dit gevoel te hebben was echt gaaf! Daarna nog even op Krabbe gereden een jonge merrie die net 4 maanden onder het zadel was en dat was ook erg leuk. Ze was net zo'n type als Nappie maar dan nog zachter in de mond, heel erg zoekende maar ook heel slungelig. Erg leuke paardjes Kwijl

De volgende ochtend naar Essen, uiteraard een verkeersomleiding, kon niet missen Frusty maar het ging allemaal goed en dankzij de duidelijke instructies van Fabienne hadden we al snel door waar we heen moesten en hadden we ook nog eens gratis parkeren. Eenmaal binnen gekomen wist ik even niet wat ik zag, ik viel gelijk met mijn neus in de boter want voor mij stond de Stubben stand Kwijl even lopen kwijlen bij al dat mooi's. Reginen en ik hadden afgesproken om voor 13uur niets te kopen Haha! da's dus niet helemaal gelukt Tong uitsteken

We hebben zitten kwijlen bij de show's met Lusitano's zo mooi en ik heb vol bewondering zitten kijken naar een groep die binnenkwam en die na uitleg van de bondcoach van dit team allemaal gehandicapt bleken te zijn.
Nou serieus, ik had kippenvel, er was een meisje bij die reed met 1 arm, de andere had ze niet meer, een volgend meisje was spastisch maar reed echt heel netjes, een ander was dus verlamd aan de rechterkant van haar lichaam maar liet echt perfecte changementen zien. Degene die ik nog het meest bewonderde was een vrouw met een zwarte bril op, de man vertelde dat ze compleet blind was en dat ze haar alleen de afmetingen verteld hadden die de bak had, nog knapper vond ik het dat ze voor de eerste keer op het paard reed omdat haar eigen paard ziek was!!! Menig ruiter kon nog wat van haar leren, ze reed internationaal.....

Uiteindelijk heeft Regine een heel mooi shabrak gescoord, als Nap ooit verder kopmt en demo's gaat geven mogen we hem vast wel een keer lenen Schijnheilig en heb ik een witte, een groene en een zandkleurige rijbroek aangeschaft Haha! en wat ik al heel lang wilde hebben een mooi leren stubbensingel Cool
oja en een bak snoepjes voor mijn grote viervoeter Vork Daarna terug gereden (ietwat verkeerd gereden maar dat ga ik jullielekker toch niet vertellen }> ) en nog snel een quarterpounder naar binnen gewerkt. Van Regine afscheid genomen (had echt het idee dat we elkaar al tijden kenden!!) en toen op naar huis met al mijn aanwinsten.

Ik ga zometeen kijken welke rijbroek ik ga aantrekken en mijn nieuwe singel uitproberen Haha! Regine het was echt een supergaaf weekend en dat gaan we er 5 april ook van maken

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 09:58

Klinkt hartstikke gezellig, jullie meeting! Leuk is dat, als je zo mensen kunt ontmoeten die net zo gek van een bepaald ras zijn als jij.