Is dit een reeele prijs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Is dit een reeele prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-03 01:29

Alhoewel ik momenteel nog niet echt op zoek ben, zijn er toch een aantal mensen die voor mij "uitkijken" naar een nieuw paard. En vandaag kreeg ik een telefoontje over het volgende:

6-jarige ruin (van Codex)
Zou superbraaf zijn. (is altijd af te wachten)
Kan goed springen en leuk bewegen. (ik weet niet welk niveau)
Het is een vos en minimaal 1,72mtr schoft.

Ik heb hem dus nog niet gezien maar ze zouden hem wegdoen omdat ze er teveel hebben.
De vraagprijs is Euro 7500,-

Nou schrok ik eigenlijk wel flink van die prijs, ik denk zelf aan een braaf recreatiepaard, doe zelf geen wedstrijden en rij alleen maar dressuur.
Het paard hoeft dus geen topper te zijn maar wel leuk kunnen bewegen, zodat het nog wat meer kan leren (en ik ook)

Wat denken jullie? Is dit een reeele prijs en heb ik gewoon een verkeerd idee wat prijzen betreft? Of is de prijs inderdaad te hoog?

Groetjes,

Jola

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 01:31

Nou, als je geen wedstrijden wilt rijden, maar gewoon lekker recreeren op een gehoorzaam paardje..... dan denk ik dat je voor de helft van die prijs ook iets heel erg leuks kunt krijgen...

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 02:36

Haha, ook wel voor minder dan de helft hoor.. Lachen

E7500 is een prijs voor een toppaardje, dit zou ik nooit betalen voor een leuk recreatiepaard..

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-03 12:04

Dat dacht ik dus ook, ik heb gezegd dat als ze bereid zijn minimaal 1/3 van de prijs af te halen ik de moeite wil nemen om te gaan kijken....

Ik bedoel...als je dit al neer moet tellen voor een recreatiepaard dan mag ik nog wel even doorsparen...

Jola

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 12:15

Ik vind de prijs ook erg hoog, als je een recreatiepardje zoekt.
misschien heeft dit paardje wel heel veel in zijn mars, maar ben je daar niet naar opzoek. lekker even verder kijken, genoeg te koop voor minder.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 13:06

Wanneer je een leuk recreatiepaard zoekt, die ook kan dressuren en op zn tijd een sprongetje kan maken(en dus ook mocht je het ooit willen een leuk dressuurproefje op wedstrijd kan laten zien) kan je onder de 5000 Euro ook al iets heel leuks vinden hoor! 7500 euro vind ik behoorlijk veel geld, niet wanneer je een sportpaard zoekt, maar wanneer je niet serieus de sport in wil zou ik iets rond de 3500/4500 euro proberen te vinden, en dat moet echt wel lukken hoor!

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 16:46

Ja dit vind ik ook behoorlijk duur hoor! Ik ga me nu een vierjarig paard kopen met goede papieren voor de helft van de prijs en die moet wel voor de sport dienen. dus...

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 20:53

Zoals iedereen al zegt denk je echt niet verkeerd kwa prijzen. Als je alleen een paard wil voor recreatief rijden kun je voor minder dan de helft (afhankelijk van het ras) een prima paardje krijgen!! Dus NIET doen!!

boefjelover
Berichten: 95
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: de Goorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 21:10

Als je naar: www.marktplaats.nl gaat, en dan klikt op:
dieren/toebehoren(linkse menu) dan naar paarden.
Dan vind je leuke prijzen voor een eurootje of 1000

xxies

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 21:21

Ik vind dit wel erg veel geld als je een leuk paardje wilt hebben, voor recreatie. Gewoon even verder zoeken, want ik denk dat deze mensen niet ver in de prijs terug zullen gaan.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 13:17

Pffff... wat een geld! Je hebt niet echt veel informatie gekregen over het niveau dat ie rijdt en de afstamming zegt mij (als afstammingenleek) niets.

Ik zou het er iig nooit voor over hebben, zeker niet als je voornamelijk recreatief wilt rijden.

boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 13:48

Het paard kan het best waard zijn. Maar zo te horen heeft hij capaciteiten, die jij niet nodig hebt, maar waar je wel voor betaald.
Ik zou het niet doen. Je hebt zoveel leuke paarden, die een stuk minder kosten.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-03 14:29

Ben blij dat ik toch niet de enige ben die schrok van de prijs, en idd Boemel hij zal het misschien wel waard zijn maar niet voor mij.

Ik heb de mensen nog even gebeld en vriendelijk bedankt, ze vonden het gelukkig geen probleem.

Dus ik ga gewoon weer even door met sparen en rustig rond kijken.

Iedereen bedankt voor de reakties!!

Jola

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 17:48

jemig!!! Wat durven mensen toch veel geld te vragen!!!

Voor een 2500 euro kun je ook al een hele leuke krijgen hoor!!!

Ik vind de prijzen van paarden zowiezo belachelijk hoog!!! Alle prijzen v/d guldens hebben ze volgensmij gewoon laten staan! MAar hebben ze er wel een euro teken voor geplakt!